Archief - Pixmania Chronopost

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JQHNNY

Legacy Member
Hi,
ik heb vorige week maandag een digitale camera besteld via pixmania.be, aangezien ik hem dringend nodig had heb ik €10 bijbetaal voor chronopost, er staat duidelijk vermeld dat de camera met chronopost binnen een termijn van 24h-48h geleverd wordt.
Dinsdag, woensdag, donderdag niks van gehoord en vrijdag krijg ik een bericht in mijn mailbox dat de camera daar net op de trein is gezet vanuit Parijs!

Ik heb geen 10 EUR extra betaald om de camera pas 7 dagen later te ontvangen toch? Zou ik mijn geld kunnen terug eisen??

mvg

balbe

Legacy Member
pixmania moette nooit vertrouwen als het op snelheid aankomt en uw geld terugeisen gaat imo ook niet lukken

GhO$T

Legacy Member
check even de voorwaarden op hun site, misschien staat er ergens meer info over die chronopost (vb. wij GARANDEREN levering binnen 24-48h, ofwel wij proberen te leveren binnen ... maar zijn niet aansprakelijk blablabla...) waarschijnlijk zal het wel iets in den aard van het 2e zijn waardoor je er niks kan tegen doen als ze te laat zijn natuurlijk.

Maar goed, zelfs al ben je in je recht, ik zou er niet veel van verwachten hoor, dat bedrijf is gewoon een ramp als het aankomt op service na verkoop. Je moet zeker niet verwachten dat ze zomaar gewillig die 10€ kosten gaan terugstorten.

Bespaar u de moeite en laat het zo, en koop in't vervolg gewoon elders.
Het mag daar dan wel goeikoop zijn, ze zijn totaal niet te betrouwen.

M1tch

Legacy Member
ik zit ook al 4 dagen te wachten (sinds verzending, dus het is al 4dagen onderweg!), 11 euro bijbetaald voor die chronopost omdat ik die wacom eigenlijk wel nodig heb voor mn examenopdracht ...

als ik die woensdag niet heb ben ik serieus genomen :)

0n3Liner

Legacy Member
zie maar eerst dat uw betaling al is goedgekeurd en dat uw pakket wel degelijk verzonden is... chronopost is rommel volgens mij, DPD is beste dat ertss zit...

NoFear

Legacy Member
Ik moest ook ongeveer een week wachten. Het product was ineens niet meer in voorraad, op het moment dat ik het bestelde nog wel..

User_BELGIUM

Legacy Member
zou het niet zo zijn dat "vanaf je betaling is aanvaard nog 24 tot 48u" ?

M1tch

Legacy Member
roepen aan de telefoon werkt dus, ze gingen er voor zorgen dat het zeker morgen ging aankomen. werd tijd, deadline komt dichter en dichter

jorrelemargi

Legacy Member
van pixmania hebbek al veel dezelfde klachten gehoord... ontwijken is dus de boodschap als ge zever wil vermijden

Mr. M

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
zou het niet zo zijn dat "vanaf je betaling is aanvaard nog 24 tot 48u" ?
idd
ze gaan dat niet opsturen voor je betaling is aangekomen he, das nogal normaal lijkt me

ik heb met pixmania ook totaal niks mis gehad, imo moet ge als ge rap iets wilt hebben het niet bestellen op een internetwinkel en het dan doen opsturen
dan moet je naar de winkel rijden en het daar gaan halen

M1tch

Legacy Member
ik denk wel dat de threadstarter zo slim zal zijn om te weten dat verzending pas na betaling is. En het voordeel van webshops is dat het meestal een pak goedkoper is (zoals bij mij nu, scheelt me 50 euro tov mediamarkt), en als je dan betaald voor een snelle verzending, toch 11 euro in mijn geval, wat niet niks is dan verwacht je ook dat het er op tijd zal zijn :) en bij de meeste webshops is dat ook zo, behalve bij pixmania dan blijkbaar

WolCoM

Legacy Member
Veel bestellingen zijn blijkbaar te laat rond deze tijd van het jaar.

Frado2005

Legacy Member
Dan ligt het wel aan Pixmania. Chronopost stond hier na 1 dag. Weliswaar nationaal(besteld bij Tones), de week voor kerstmis

stefanmiler

Legacy Member
Ik heb ook nog maar pas iets gekocht, tussen betaling en aankomst pakske lagen 7 dagen (wel met feestdag tussen). Ik had wel geen 'spoedbestelling' gevraagd, dus voor mij was alles ok.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan