Archief - Phone House

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flipperwi

Legacy Member
krisse5844 zei:
LOl nee , eigen fout ! In de mediamarkt moet je er gewoon op letten ( in roeselare dan toch ) dat je iets uit de rekken haalt waar een strik rond is ( dat rode lint dat ze er rond hangen ) ... Al de rest zonder strik is als eens open gedaan geweest of getest denk ik ...

euhm die strik kunnen ze er gewoon terug ronddoen hoor.

Hondengans

Legacy Member
Wat doet ge ertegen..
Hopelijk spoort dit meer mensen aan naar een andere winkel te gaan
die wel een degelijke omruilgarantie geeft.

iterums

Legacy Member
Serpo zei:
Bel naar testaankoop en dan ga Phone House direkt anders reageren.

In de Belgische wet staat dat je 10 dagen na aankoop uw product terug mag brengen en deze in waarde terug krijgt (deze dient in ongeschonden verpakking en bewijs van garantiebon te zijn (kassaticket/factuur)). De verkoper mag dan zelf kiezen uit geld (cash)/waardebon/tegoedbon.
Let op het woordje 'ongeschonden'.

Feignasse

Legacy Member
Serpo zei:
Bel naar testaankoop en dan ga Phone House direkt anders reageren.

In de Belgische wet staat dat je 10 dagen na aankoop uw product terug mag brengen en deze in waarde terug krijgt (deze dient in ongeschonden verpakking en bewijs van garantiebon te zijn (kassaticket/factuur)). De verkoper mag dan zelf kiezen uit geld (cash)/waardebon/tegoedbon.

Ahja, in welke wet mag dat dan wel staan?

Keintje

Legacy Member
Ik ben een 3 weken geleden ook een gsm gaan kopen in de phonehouse en was er ook totaal niet tevreden van, ben de volgende dag terug gegaan met de vraag of ik een andere gsm mocht kiezen en eerst zeiden ze gewoon nee en begonnen ze te verzinnen dat er krasjes enzo opstonden (da was nie waar) na een half uur in een drukke phonehouse te staan argumenteren hebben ze dan toch toegezegd maar twas nie simpel ze. mission completed (hehe). ze zijn daar wel vriendelijk tot je iets gekocht hebt daarna kan het hen echt gene fuck nie meer schelen. stomme phonehousefuckers. :-p

TiZon

Legacy Member
Euh, sinds 2004 zijn ze verplicht 2 jaar garantie te geven op electronica, kleine kanttekening; De fabricanten zijn dit verplicht de winkel moet juist neits eigenlijk...

^MystiQ

Legacy Member
TiZon zei:
Euh, sinds 2004 zijn ze verplicht 2 jaar garantie te geven op electronica, kleine kanttekening; De fabricanten zijn dit verplicht de winkel moet juist neits eigenlijk...

What ever, ik zie niet in wat garantie te maken heeft met de topicstarter zijn probleem :)

Mr_Larsman

Legacy Member
Mja, dikke pech gehad denk ik, zal niks aan te doen vallen.

m4nTiS

Legacy Member
kzie t probleem ni zenne... Der zijn toch meer winkels waar ge bepaalde goederen ni moogt terugbrengen enkel en alleen omda t ni was wa ge zocht?
Zie maar naar bijv. ondergoed enzo

Nu, als ik iets voor een ander koop (cadeau ofzo) zal ik toch altijd eens vragen (als het al niet ergens vermeld staat) of ge t nog kunt kome inwisselen.

Xylo

Legacy Member
Nice going dumbo's... als ge in't vervolg een GSM gaat kopen, kies em dan deftig uit ipv boos te zijn op de verkoper.

Foryow

Legacy Member
Xylo zei:
Nice going dumbo's... als ge in't vervolg een GSM gaat kopen, kies em dan deftig uit ipv boos te zijn op de verkoper.

En sinds wanneer mogen we gsm's testen voor we hem kopen ? Da gaat ook nie makkelijk é ..

GaMe®

Legacy Member
Phone House @ Tongeren : prima service!

Heb daar een Sony Ericsson W850i gekocht, prima service, hebben mij perfect geholpen toen ik iets ging vragen over mms etc.. :niceone:

Lon$daLe

Legacy Member
GaMe® zei:
Phone House @ Tongeren : prima service!

Heb daar een Sony Ericsson W850i gekocht, prima service, hebben mij perfect geholpen toen ik iets ging vragen over mms etc.. :niceone:

hangt ook ervan af wie erachter staat ze :p

tb-303

Legacy Member
Chalk zei:
Mij hebben ze hetzelfde gelapt int phone house.

ALLES WAS NOG PERFECT, maar de madam zei droog: neen..
ondertussen geruild met men broeder :D
(dit was in phone house tienen)

Die hebben gelijk dat ze nee zeggen, klanten zijn soms onbegrijpelijk.

Wanneer je te weten komt dat een winkel iets verkoopt dat "precies als nieuw" is en "waar niet aangeweest is" en "nog in dooske zit" shreeuw je moord en brand dat die zaken "tweedehands" verkopen maar wannneer je zelf iets koopt verwacht je zelf ook dat dat niet gebeurd is met je aankoop!!

Wat moeten winkels dan doen bij iets dat teruggebracht word ZONDER DEFECT MAAR PUUR OM COSMETISCHE (ik vind het kleur niet goed of het ligt niet goed in de hand) ??
GEwoon terugnemen en in grote doos op zolder later vergaan???

Ik werk in een gamezaak en maak precies hetzelfste mee, IEDERE dag komt er zo wel iemand en meestal met dezelfde gevleugelde woorden begeleid aan de telefoon voordat ze komen:
"Allo mijnheer, heb xxx gekocht en HET HEEFT NOG NIET OPGEZETEN en ie heeft het al dubbel" :ironic:

Dan komen ze in de winkel en verstaan ze niet dat ik het niet wil weernemen omdat het al VOL VEGEN STAAT, en meestal van die vegen die eropgekomen zijn NADAT ze met een doekje de vingers hebben staan afkuisen die er al opstaan van TE GEBRUIKEN, maar het heetf ZEKER NIET OPEGZETEN :ironic:

ALs ze blijven discussieren dat het niet waar is dan zeg ik dat ze HET DUBBELE EXEMPLAAR ook moeten gaan halen naar huis en dat ik die zal terugnemen die er BEST uitziet :D 100% van de gevallen komen NIET meer terug met dat spel...want waarom zou het al gebruikt zijn als ze het dubbel hebben :)

whacker

Legacy Member
Het gaat hier wel om toestellen die als nieuw zijn. Dat je een game met krassen op niet terugneemt vind ik maar normaal (zelfs tweedehands zou ik dit niet kopen gezien je nooit weet of het nergens vast blijft hangen; je kan de klant dus nooit garanderen dat het werkt).
Zoals ik dus al eerder zei: die grote ketens kunnen die GSMs die ze zouden terugnemen zeker gebruiken. Desnoods als demo-model (maar bij de phone house hangen ze daar liever die belachelijke dummies).
Zo krijg je bij Proxi-Replace meestal een exemplaar in een doosje dat al eens open is geweest. Wel in perfecte staat maar het is open, soms refurbished. Ik ben zeker dat die ketens iets kunnen regelen met de providers wiens abonnementen ze verkopen en anders stoppen ze er beter gewoon mee :).
En desnoods sturen ze ze terug naar de fabrikant en vragen hun geld terug. Het lijkt mij HEEL sterk dat die dat niet zouden terugnemen als je ziet naar de hoeveelheden dat die ketens kopen.
Service is ver te zoeken.

Gromme

Legacy Member
Ik kom veel in allerlei ketens : TPH, Mobi. Center, BC & noem maar op.
En meestal is mijn ervaring dat de klant ongeduldig, veeleisend en gewoonweg onbeschoft is. Natuurlijk is het zo dat vanaf er iets niet echt naar hun goesting gaat, ze heel het verhaal gaan overdrijven en ze bepaalde dingen gaan uitvergroten.

Trouwens, de meeste winkels kopen geen gsm's in grote aantallen aan. Dat word via een soort van planning opgemaakt, want anders blijven ze zitten met die toestellen <- en zo is het.

En daarbij, als je een gsm gaat kopen vanaf een bepaald bedrag dan doe je daarvoor toch even wat onderzoek ernaar.

Ik heb het volledig begrip voor de verkopers. En ja, natuurlijk zijn daar boerekes, en onbeschofte mannen tussen maar die kan je overal vinden hoor.

Arifiene

Legacy Member
PR4YING M4NTIS zei:
kzie t probleem ni zenne... Der zijn toch meer winkels waar ge bepaalde goederen ni moogt terugbrengen enkel en alleen omda t ni was wa ge zocht?
Zie maar naar bijv. ondergoed enzo

Nu, als ik iets voor een ander koop (cadeau ofzo) zal ik toch altijd eens vragen (als het al niet ergens vermeld staat) of ge t nog kunt kome inwisselen.

Dat heeft dan ook te maken met de hygiene ;)

m4nTiS

Legacy Member
weet k ;)

Ma der zijn nog genoeg voorbeelden he.
Zo worden veel zaken die "in aanbieding" verkocht worden, dikwijls ook nimeer teruggepakt.


Vinnet maar normaal dat ze dat niet doen.
Tegenwoordig kan je van zowat alles reviews lezen op t internet. Gaande van droge lectuur tot Youtube filmkes.
En dan kunde dikwijls in de winkel noggis nen uitleg vragen van ne verkoper.
Dus waarom mekkeren als ze t ni terugpakken omda gij ni de moeite hebt gedaan om iets deftig te checken.

Arifiene

Legacy Member
PR4YING M4NTIS zei:
weet k ;)

Ma der zijn nog genoeg voorbeelden he.
Zo worden veel zaken die "in aanbieding" verkocht worden, dikwijls ook nimeer teruggepakt.


Vinnet maar normaal dat ze dat niet doen.
Tegenwoordig kan je van zowat alles reviews lezen op t internet. Gaande van droge lectuur tot Youtube filmkes.
En dan kunde dikwijls in de winkel noggis nen uitleg vragen van ne verkoper.
Dus waarom mekkeren als ze t ni terugpakken omda gij ni de moeite hebt gedaan om iets deftig te checken.

Tja, tis eigenlijk simpel eh: Ze zijn bij wet gwn niet verplicht :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan