Archief - Phone House

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exo

Legacy Member
Gisteren heb ik een telefoon gekocht bij the phone house voor iemand anders, deze bleek niet goed te zijn en nu vandaag ben ik ermee terug geweest en zeiden ze me doodleuk dat ze gekochte toestellen niet meer terug aannemen voor te ruilen. Op wat slaagt dit eigenlijk en kan dit zomaar? Ik dacht dat je altijd een wettelijke termijn had om een product om te ruilen.

schep

Legacy Member
is enkel bij aankoop op afstand dacht ik?

je kan mss es proberen nr andere phone house te gaan?

sneax

Legacy Member
Bij aankopen op afstand kunt ge het product tot na 7 dagen terugbrengen en geld terug vragen. Als dat bij aankoop op afstand slechts 7 dagen is dan denk ik dat bij directe aankopen er géén wettelijke termijn is.

Ik heb een maandje geleden ook een gsm gekocht en ik was héél ontevreden over de bouwkwaliteit toen ik die thuis in mijn handen nam. Ik heb die de dag nadien teruggebracht en de madam van de winkel zei dat ze dat normaal niet doet maar (duidelijk met tegenzin) mocht ik nen andere gsm kiezen voor dezelfde prijs (of meer natuurlijk). GSM en doos was wel in perfecte staat, en ik kan het goed uitleggen denk ik want vorige week moest ik zelfs niet betalen toen ik op den trein tijdens een overstap mijn ticket had weggegooid en nadien controle kreeg :)

Het was geen winkel van een bekende keten ofzo.

deathsythe

Legacy Member
ze zijn bij mijn weten verplicht u garantie te geve 1jaar voor electronica dachtek.

Defees

Legacy Member
hangt van winkel tot winkel af... in bart smit bv 24 u voor games en 2 weken voor iets anders...

je had gewoon maar beter moeten kiezen?

Suphafly

Legacy Member
deathsythe zei:
ze zijn bij mijn weten verplicht u garantie te geve 1jaar voor electronica dachtek.

alst ni meer is maar ja dit is geen garantie geval

Arcan

Legacy Member
deathsythe zei:
ze zijn bij mijn weten verplicht u garantie te geve 1jaar voor electronica dachtek.

heeft niets met garantie te maken é, alleen met het ruilen van een werkend toestel. (=/= garantie)

deathsythe

Legacy Member
ah kdacht dat em kapot was lol ;) mjah da zijn ze nie verplicht te doen denkik

-etienne-

Legacy Member
Ik vind het logisch dat ze die niet zomaar terugnemen. Wat moeten zij er mee doen? Als ik een nieuwe gsm koop, wil ik ook een nieuwe, en niet eentje die iemand anders reeds een dag "getest" heeft. Dus terug in de rekken leggen is niet aangeraden. In de vuilbak smijten zou zware verkwisting zijn en dan zouden de andere klanten onrechtstreeks mogen mee opdraaien voor de kosten.

Conclusie: moest ik phonehouse zijn, ik zou hem ook niet terugnemen. Tenzij er echt iets aan scheelt.

h0pje

Legacy Member
-etienne- zei:
Als ik een nieuwe gsm koop, wil ik ook een nieuwe, en niet eentje die iemand anders reeds een dag "getest" heeft

Ik hoop voor gij dat ge dan nog nooit iets gekocht hebt in de Media Markt, ze doen daar nie anders dan demotoestellen verkopen :p

Chalk

Legacy Member
Mij hebben ze hetzelfde gelapt int phone house.

ALLES WAS NOG PERFECT, maar de madam zei droog: neen..
ondertussen geruild met men broeder :D
(dit was in phone house tienen)

^MystiQ

Legacy Member
Ik heb maar 1 ding te zeggen, koop nooit iets bij the phone house. :)

Het suckt daar voor dood :p

Edit : Exo, welk ene heb je gekocht mss ?

whacker

Legacy Member
-etienne- zei:
Conclusie: moest ik phonehouse zijn, ik zou hem ook niet terugnemen. Tenzij er echt iets aan scheelt.
Zever, ze kunnen die volgens mij zelfs aan de leveranciers terugbezorgen om dienst te doen als refurbished model.
Tegenwoordig is't echt erg qua service. Dermee dat ik in bepaalde ketens (na eigen slechte ervaringen) niets meer koop.

exo

Legacy Member
Ik verwachte mijn geld niet eens terug, wou gewoon een ander toestel laten kiezen.
Het is inderdaad weliswaar de laatste keer geweest dat ik daar iets gekocht heb.

het betreft een samsung l760

Xylo

Legacy Member
exo zei:
Het is inderdaad weliswaar de laatste keer geweest dat ik daar iets gekocht heb.

We zijn trots op u, maar om eerlijk te zijn... Phone House doesn't give a fuck.

(+ geen enkele keten MOET het terugnemen, dus veel geluk toegewenst :))

krisse5844

Legacy Member
h0pje zei:
Ik hoop voor gij dat ge dan nog nooit iets gekocht hebt in de Media Markt, ze doen daar nie anders dan demotoestellen verkopen :p

LOl nee , eigen fout ! In de mediamarkt moet je er gewoon op letten ( in roeselare dan toch ) dat je iets uit de rekken haalt waar een strik rond is ( dat rode lint dat ze er rond hangen ) ... Al de rest zonder strik is als eens open gedaan geweest of getest denk ik ...

Serpo

Legacy Member
exo zei:
Gisteren heb ik een telefoon gekocht bij the phone house voor iemand anders, deze bleek niet goed te zijn en nu vandaag ben ik ermee terug geweest en zeiden ze me doodleuk dat ze gekochte toestellen niet meer terug aannemen voor te ruilen. Op wat slaagt dit eigenlijk en kan dit zomaar? Ik dacht dat je altijd een wettelijke termijn had om een product om te ruilen.

Bel naar testaankoop en dan ga Phone House direkt anders reageren.

In de Belgische wet staat dat je 10 dagen na aankoop uw product terug mag brengen en deze in waarde terug krijgt (deze dient in ongeschonden verpakking en bewijs van garantiebon te zijn (kassaticket/factuur)). De verkoper mag dan zelf kiezen uit geld (cash)/waardebon/tegoedbon.

Sneakytje

Legacy Member
ik heb mijn gsm ook gekocht bij phone house omdat ie daar het goekoopst was. natuurlijk heb ik op voorhand rondgekeken welke gsm ik wou. en toen ik hem ging kopen had de verkoper hetzelfde toestel. en kheb dat daar even kunnen bekijken. (lol kzat al in diene zijn telefoonboek zonder erg :p) dus ik ben wel content van the phone house.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan