Emerxill
Legacy Member
Hello,
Ik zit al een paar maanden met het gedacht in mijn hoofd om te beginnen met pensioensparen. Ok, ik word binnenkort 25jaar, misschien nog wa jong, maar ik lees op veel plaatsen dat men best zo vroeg mogelijk begint met pensioensparen om later zo veel mogelijk te kunnen genieten van dat spaarpotje.
Begin vorige week werd ik gecontacteerd door een verkoper van Hamburg Manheimer. Toen hij zich aan de telefoon voorstelde was mijn eerste instincitive reactie "afschepen die handel", want ik heb al meer slechts dan goeds over die HMI verkoperkes gehoord. Maar eigenlijk was ik toch benieuwd wat hij mij te vertellen had, en het is ook direct een motivatie om te gaan zoeken naar alternativen.
Goed, vorige week donderdag stond hij dan voor mijn deur. En na ewa socializen begon hij aan zijn uitleg over Golden60 (G60) pensioensparen. Ik had hem op voorhand verteld dat hij zijne verkoopspraat voorzich mocht houden en direct to the point te komen
. Wat hij tot mijn verbazing ook deed...
Toen hij zijn 2 papierkes (die duidelijk onderdeel waren van zijn verkoopstechniek, maar hij moet mij toch iets kunnen tonen) had ingevuld stonden daar wel interessante zaken op:
Ik ken de getallen niet vanbuiten maar het komt er op 3 bedragen neer:
De spaarsom, rendement en winstdeelname. Uiteindelijk zal, volgens zijn schemake, bijna het 5-voudige overhouden op het einde van de rit.
Het komt erop neer dat het een combinatie is. 40% wordt in het Osiris fonds van Bank de Groof gestoken, en 60% in verzekeringen.
Dat Osiris fonds is op dit moment een van de best presterende fondsen. (dit heb ik zelf opgezogd)
Daarbij komt er nog een soort levensverzekering bij...
Tenslotte, wie aan pensioensparen doet, zal daar op zijn 60e verjaardag belastingen moeten betalen. Dat is ongeveer 10% op het spaarbedrag. Maar bij HMI zouden ze een fiskaal "truckje" hebben waardoor er maar op 60% van het spaarbedrag belastingen betaald zullen moeten worden.
Klinkt mooi, niet?
Nu is mijn vraag. Zijn de producten van Hamburg Manheimer echt zo goed dan ze zelf doen uitschijnen?
Overal vind ik negatieve commentaar over de verkopers, dat ze hun producten niet kennen, dat ze u de kleine lettertjes niet vertellen, dat ze op commissie werken en dus alle belang hebben om u een product aan te smeren enzovoortenzoverder...
Nu dat interesseert mij niet, ik wil weten wat hun product waard is, en daar vind ik maar heel weinig over op het internet.
Naar een bank of een onafhankelijke verzekeringsmakelaar gaan? Zou ik kunnen en ga ik wrsch ook doen, maar de bank gaat mij hun producten proberen de verkopen op een iets bravere en minder aggressieve manier dan HMI, maar bottem-line gaan ze mij ook hun product proberen aan te smeren.
Een verzekeringsmakelaar gaat mij zijn advies niet gratis geven vermoed ik.
Vergelijkbare producten heb ik al bij Fortis en Ethias gevonden, die bieden ook mooie bedragen aan maar daar wordt er niks gegarandeerd, bij HMI wel.
HMI garandeerd mij deze bedragen in hunne polis, zwart op wit ... volgens de verkoper ... Ik heb een aanvraag ingediend, dus ik dit moet ik wel eerst nog onder ogen krijgen.
Dus wou ik eerst hier eens komen horen of er mensen zijn met kennis van zaken en die G60 al met een ander pensioensverzekering heeft vergeleken en tot bepaalde conclusies is gekomen...
Iemand die mij kan zeggen waarom ik al dan niet voor deze vorm van pensioensparen zou moeten kiezen.
Alvast bedankt!
Ik zit al een paar maanden met het gedacht in mijn hoofd om te beginnen met pensioensparen. Ok, ik word binnenkort 25jaar, misschien nog wa jong, maar ik lees op veel plaatsen dat men best zo vroeg mogelijk begint met pensioensparen om later zo veel mogelijk te kunnen genieten van dat spaarpotje.
Begin vorige week werd ik gecontacteerd door een verkoper van Hamburg Manheimer. Toen hij zich aan de telefoon voorstelde was mijn eerste instincitive reactie "afschepen die handel", want ik heb al meer slechts dan goeds over die HMI verkoperkes gehoord. Maar eigenlijk was ik toch benieuwd wat hij mij te vertellen had, en het is ook direct een motivatie om te gaan zoeken naar alternativen.
Goed, vorige week donderdag stond hij dan voor mijn deur. En na ewa socializen begon hij aan zijn uitleg over Golden60 (G60) pensioensparen. Ik had hem op voorhand verteld dat hij zijne verkoopspraat voorzich mocht houden en direct to the point te komen
. Wat hij tot mijn verbazing ook deed...Toen hij zijn 2 papierkes (die duidelijk onderdeel waren van zijn verkoopstechniek, maar hij moet mij toch iets kunnen tonen) had ingevuld stonden daar wel interessante zaken op:
Ik ken de getallen niet vanbuiten maar het komt er op 3 bedragen neer:
De spaarsom, rendement en winstdeelname. Uiteindelijk zal, volgens zijn schemake, bijna het 5-voudige overhouden op het einde van de rit.
Het komt erop neer dat het een combinatie is. 40% wordt in het Osiris fonds van Bank de Groof gestoken, en 60% in verzekeringen.
Dat Osiris fonds is op dit moment een van de best presterende fondsen. (dit heb ik zelf opgezogd)
Daarbij komt er nog een soort levensverzekering bij...
Tenslotte, wie aan pensioensparen doet, zal daar op zijn 60e verjaardag belastingen moeten betalen. Dat is ongeveer 10% op het spaarbedrag. Maar bij HMI zouden ze een fiskaal "truckje" hebben waardoor er maar op 60% van het spaarbedrag belastingen betaald zullen moeten worden.
Klinkt mooi, niet?
Nu is mijn vraag. Zijn de producten van Hamburg Manheimer echt zo goed dan ze zelf doen uitschijnen?
Overal vind ik negatieve commentaar over de verkopers, dat ze hun producten niet kennen, dat ze u de kleine lettertjes niet vertellen, dat ze op commissie werken en dus alle belang hebben om u een product aan te smeren enzovoortenzoverder...
Nu dat interesseert mij niet, ik wil weten wat hun product waard is, en daar vind ik maar heel weinig over op het internet.
Naar een bank of een onafhankelijke verzekeringsmakelaar gaan? Zou ik kunnen en ga ik wrsch ook doen, maar de bank gaat mij hun producten proberen de verkopen op een iets bravere en minder aggressieve manier dan HMI, maar bottem-line gaan ze mij ook hun product proberen aan te smeren.
Een verzekeringsmakelaar gaat mij zijn advies niet gratis geven vermoed ik.
Vergelijkbare producten heb ik al bij Fortis en Ethias gevonden, die bieden ook mooie bedragen aan maar daar wordt er niks gegarandeerd, bij HMI wel.
HMI garandeerd mij deze bedragen in hunne polis, zwart op wit ... volgens de verkoper ... Ik heb een aanvraag ingediend, dus ik dit moet ik wel eerst nog onder ogen krijgen.
Dus wou ik eerst hier eens komen horen of er mensen zijn met kennis van zaken en die G60 al met een ander pensioensverzekering heeft vergeleken en tot bepaalde conclusies is gekomen...
Iemand die mij kan zeggen waarom ik al dan niet voor deze vorm van pensioensparen zou moeten kiezen.
Alvast bedankt!


Ga eens daarheen kijken, zeker doen!
