Archief - Password management

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Password management. Ik gebruik...


  • Totaal aantal stemmers
    146
  • Opiniepeiling gesloten.

Spineless

Legacy Member
Time^- zei:
Overal hetzelfde moeilijke: kqzv12y.

en wij moeten dat zomaar geloven dat ge uw wachtwoord hier komt posten? :p

enfin: ik heb er een stuk of 3 maar ik kan ze (vrij) goed onthouden, soms vergeet ik m'n gebruikersnaam wel es maar da valt wel makkelijk te achterhalen meestal :p

ik gebruik letters, cijfers (en leestekens) door elkaar.

boogje

Legacy Member
Een simpele, omdat :

1.) Ik niet kan inbeelden dat er een hacker is die zegt "zomg! Snel boogje zijn wachtwoord achterhalen zodat ik al zijn spam kan lezen! :love:. "

2.) Het mij eigenlijk niet zoveel zou boeien als dat toch zou gebeuren.

swuis

Legacy Member
Cybergirl zei:
Ik heb int totaal (voor zover ik ze nog kan herinneren) 3 à 4 wachtwoorden verspreid over allerlei sites en forums. (tprobleem bij mij is dat k meestal mijn gebruikersnaam vergeet ^^)

Het zijn gewoon woorden die sommigen dagelijks gebruiken maar die (denk k) bijna niemand voor wachtwoord zou nemen.. gewoon omdat ze te gewoon zijn :p

daarom gebruik ik bv, maar 1 enkel gebruikersnaam bij registraties :p

Cybergirl

Legacy Member
swuis zei:
daarom gebruik ik bv, maar 1 enkel gebruikersnaam bij registraties :p

Maar da gaat nie altijd e.. Want stel nu dat ge bv Cybergirl wilt nemen als gebruikersnaam maar die bestaat al dan jah.. dan moet ge wel een andere zoeken e! :p

DieselPower

Legacy Member
Cybergirl zei:
Het zijn gewoon woorden die sommigen dagelijks gebruiken maar die (denk k) bijna niemand voor wachtwoord zou nemen.. gewoon omdat ze te gewoon zijn :p
Ik vind het toch maar onverstandig om zulke informatie te verspreiden, ik heb onlangs nog een paswoord geraden van iemand die 'fan' is van Superman.

SweetEmmaRose

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Ik vind het toch maar onverstandig om zulke informatie te verspreiden, ik heb onlangs nog een paswoord geraden van iemand die 'fan' is van Superman.

Lol da is zijn pw helemaal ni :D
Ik heb één pw da ik voor verschillende dingen wissel.
Emailaccounts hebben een ander pw. Maar alles van log in sites etc hebben hetzelfde of een variant.

Elavro

Legacy Member
keb 4 verschillende passwoorden ( 2 korte en 2 lange)
die 2 lange zijn soort extended version van men korte passwoorden xD

DieselPower

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Lol da is zijn pw helemaal ni :D
Ik heb één pw da ik voor verschillende dingen wissel.
Emailaccounts hebben een ander pw. Maar alles van log in sites etc hebben hetzelfde of een variant.
haha vowa zegde dan van wel, hoer!

demon326

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Ik vind het toch maar onverstandig om zulke informatie te verspreiden, ik heb onlangs nog een paswoord geraden van iemand die 'fan' is van Superman.

Geloof mij het wachtwoord van cybergirl zal niet snel iemand raden :D,dus het is niet echt dom van haar..

Cybergirl zei:
Het zijn gewoon woorden die sommigen dagelijks gebruiken maar die (denk k) bijna niemand voor wachtwoord zou nemen.. gewoon omdat ze te gewoon zijn :p

pas op of ik neem uw account in :evil::unsure:

Ali_

Legacy Member
combinatie van 2 telefoonnummers en nee niet die van mij :p en ik gebruik da voor allerlei accounts op sites, enkel voor msn heb ik een ander paswoord.

icerulez

Legacy Member
Ik heb verschillende wachtwoorden, varierend van 4 tekens, alleen cijfers tot 10 tekens hoofletters, letters en cijfers door elkaar. Afhankelijk van hoe belangrijk het wachtwoord is.

En voor mensen die gewoon woorden gebruiken, dat is waar brute force hackers op hopen. Brute force hacks gebruiken gewoon een woordenlijst met veel gebruikte woorden en proberen die allemaal uit. Daarom dat wachtwoorden met letters cijfers en hoofdletters zo goed zijn, als je een brute force gebruikt die alle combinaties afgaat, dan heb je dus 26 + 26 + 10 = 62. mogelijke tekens, terwijl alleen letters al maar 26 tekens meer zijn. Wat voor een 6 tekens wachtwoord 5.68 x 10^10 en 3.08 x 10^8 is. Dus ongeveer 5.64 x 10^10 meer mogelijkheden. nog langere wachtwoorden, of wachtwoorden met bv. $ in zijn zo goed als onmogelijk om op deze manier te kraken.

Guard

Legacy Member
ik gebruik verschiilende paswoorden, bij de belangrijkste dingen, gebruik ik moeilijke paswoorden.

en soms valt het dus wel eens voor dat ik als ik het vergeten ben, zo alle mogelijk combinatie's mag gaan proberen :crazy:

zaffah

Legacy Member
ongeveer een stuk of 5.

Vroeger sloeg ik al m'n passwoorden op in keepass password save.

Misschien handig voor diegene die wat problemen hebben om passwoorden te onthouden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan