Archief - Parking in Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Babs

Legacy Member
Ik moet binnen een paar weken in Gent zijn en kga waarschijnlijk met de auto gaan omdat het zou kunnen uitlopen.

Nuja, ik ken Gent, en ik weet dat je er bijna nergens gratis of goedkoop kunt parkeren. Behalve die aan de cinema weet ik niet welke nog goedkoop is.

Probleem is da ik aan de Vrijdagsmarkt moet zijn dus das wel een eindje.
Waar heb ik het meeste kans op een gratis plekje of waar is het goedkoper?

Mercikes :)

fordjah

Legacy Member
der is daar parkeerplaats genoeg ze. Gewoon de borden volgen.
En erg duur is da daar nie ze :o

Babs

Legacy Member
Mja in de ondergrondse parking is het redelijk duur als ik mij niet vergis.
En in de omgeving heb ik eigenlijk geen idee, isda gratis of ook betaald parkeren?
Tis op ne vrijdagavond dus kweet niet hoeveel er dan nog in Gent rondlopen...

HTrance

Legacy Member
kgeloof dat alles na 1u gratis is rond de overpoort
Maar da is natuurlijk niet de vrijdagsmarkt :p

Matt.

Legacy Member
Wij parkeren meestal in de Gustaaf Magnelstraat, 't is daar €2.5 voor 10h dacht ik, en daar is er bijna altijd plaats (de zaterdag toch). Is wel een eindje wandelen naar de vrijdagmarkt dan.

Messias.

Legacy Member
Park & Ride. Parkeren in, bijvoorbeeld, Gentbrugge en met de tram naar Gent centrum. Parkings worden bewaakt met camera en er passeert regelmatig een combi om te controleren.

Simonn

Legacy Member
Zet je aan het Sint pietersplein (ondergronds 2.5€ per dag) of daar in de buurt.

Babs

Legacy Member
Mja de park & ride kennek, ma de 21/22 rijdt het dichtste dan langst de veldstraat en die rijden maar tot 11 uur ofzo ook.

Tis echt allemaal zo ver en dermee dus da ik ook niks wist direct.

Iemand nog ideetjes?

Brock

Legacy Member
zet u in de parking van st pietersplein. Een goe kwartier stappen en ge zit in centrum gent.

Of pakt u dan nen fiets mee. Ge kunt dan haast de ganse baan bollen zonder te steken tot in't centrum :p ( maar ge moet natuurlijk nog terug ook :p )

sink

Legacy Member
HTrance zei:
kgeloof dat alles na 1u gratis is rond de overpoort
Maar da is natuurlijk niet de vrijdagsmarkt :p
is't echt? ksta daar ver altijd vanaf ong. 21u (langs't citadelpark dus, da'st gemakkelijkste omdat dat op nog geen 100m van de overpoort is..)
als ik naar Gent ga en dicht bij de korenmarkt moet zijn, dan parkeer ik daar altijd op zo'n klein pleintje..
mijn kennis van straatnamen is niet zo schitterend, maar als ge vlakbij st-michiels zijt, sla ik die straat rechts in (bij die bushalte voor die rechterbocht), dat zou de oude houtlei moeten zijn, dan 2de rechts (enkel plaatselijk verkeer :p ), op't einde links en meteen rechts, en dat zou het casinoplein moeten zijn.. altijd plaats ginder, no matter what.. :)

Babs

Legacy Member
Brock zei:
Of pakt u dan nen fiets mee. Ge kunt dan haast de ganse baan bollen zonder te steken tot in't centrum :p ( maar ge moet natuurlijk nog terug ook :p )

Mja, das almaal vanzelfsprekend als ge het twingo'tje van uw ma moogt gebruiken :lol:

En aan Dampoort station, iemand enig idee hoeveel het daar kost? das waarschijnlijk nog het dichtste en te doen te voet.

LeSec

Legacy Member
Ge kunt u ook op de parking van hogent voskenslaan zetten (gratis :p) en dan de tram nemen aan het st pietersstation :)

Kdacht dat er 's avonds ook nog genoeg rijden, en meestal blijfde toch tot 's ochtends weg vermoed ik dus...

PapaGanz

Legacy Member
die hekkens sluiten wel hé kerel
en zet u gewoon op sint pieters, die parking is retegoedkoop

HTrance

Legacy Member
btw parking op sint pieters:
Avond- en nachttarief (elke dag, ook op zon- en feest-dagen, van 19 tot 7 uur)
Zondagtarief (op zon- en feestdagen, van 7 tot 19 uur)
1 uur 0,50 euro
2 uur 1 euro
3 uur 1,50 euro
4 uur - 12 uur 2 euro

Parking vrijdagsmarkt:
Avond- en nachttarief (elke dag, ook op zon- en feest-dagen, van 19 tot 7 uur)
Zondagtarief (op zon- en feestdagen, van 7 tot 19 uur)
1 uur 0,50 euro
2 uur 1 euro
3 uur 1,50 euro
4 uur 2 euro
5 uur 2,50 euro
6 uur - 12 uur 3 euro

Nja 3 euro is 2 pinten, maar u auto staat wel in de garage voor heel de nacht en met camera's enzo...

ohja bron: http://www.parkeerbedrijf.gent.be/nl/parkeerbedrijf/parkeerbedrijf.html

sink

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ge kunt u ook op de parking van hogent voskenslaan zetten (gratis :p) en dan de tram nemen aan het st pietersstation :)

Kdacht dat er 's avonds ook nog genoeg rijden, en meestal blijfde toch tot 's ochtends weg vermoed ik dus...
bij die 0110 concerten in gent hebben we dat eens gedaan, maat van mij zit daar op't school en parkeerde daar (via dien afrit van de R4 of zo?), maar de hekkens waren toe, maar dan toch nog erover geraakt via da spel dat daar langs de zijkant staat :p

en normaal gezien kunt ge ook altijd op de parking van't kaho st-lieven staan, aan de bargiekaai.. dat wordt normaal gezien nooit afgesloten, maar t'is wel 10 minuutjes stappen tot aan de korenmarkt..

JeanPerrier

Legacy Member
in mijn straat (dicht bij sint pieters) ist 2 of 2.5 voor 10 euro en gratis van 11-6 ofzo (die 6 bennek nie zeker, die 11 wel)

Breezersletjuh

Legacy Member
tussen de coupure en centrum is er plaats zat, kanten van Casinoplein (is er altijd wel een plekske), St. Lucas, Poel,... daar gewoon paar straten langsrijden. en da's maar op 5-10 minuutjes van vrijdagsmarkt (te zien waar en hoe traag dagge stapt :P)

en na 7uur is't gratis hé (ik veronderstel dat ge 's avonds bedoelt aangezien het kan uitlopen)

Xevven

Legacy Member
aan st lucas kunde gratis parkeren vanaf 21h dacht ik :)
en das mr op een steenworp afstand (of boogscheut :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan