Archief - opvangweekend KUL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

psyko-monchske

Legacy Member
Hallo,

Gisteren ben ik mij gaan inschrijven voor rechten aan de KUL maar ik ben echter iets vergeten te vragen daar, namelijk info over de opvangweekends. In de brochures die je ter plaatste kreeg vond ik de studentenkring www.vrg.be die zo'n weekend organiseert. Mijn vraag is nu of dit het enigste opvangweekend is of zijn er nog meerdere?

Alvast bedankt

psyko-monchske

Legacy Member
dat heb ik gelezen hoor. maar ik wil geen info over dat weekend specifiek, ik wil weten of dat 'het' opvangweekend is waar men over gesproken heeft tijdens de infodag. ik poste het hier omdat er misschien studenten waren die het vorig jaar hebben gedaan

Kurobu

Legacy Member
psyko-monchske zei:
dat heb ik gelezen hoor. maar ik wil geen info over dat weekend specifiek, ik wil weten of dat 'het' opvangweekend is waar men over gesproken heeft tijdens de infodag. ik poste het hier omdat er misschien studenten waren die het vorig jaar hebben gedaan

die mensen zullen da ook wel weten hoor als ge daar een mail naar stuurt :)

Dr_pimpie

Legacy Member
tussen haakjes: normaal is dit bedoeld voor mensen die rechten gaan studeren, als je een andere richting in gedachte had/hebt moet je eens gaan kijken op hun studentenvereniging website

-etienne-

Legacy Member
ja idd, onthaalweekends die je mee met je faculteit waar je terecht komt.

Doe je rechten dan ga je dus mee met vrg ( www.vrg.be), ga voor je voor een economische richting, dan ga je mee met Ekonomika(www.ekonomika.be), enz.

viewer

Legacy Member
is da echt de moeite? da klonk nogal flauw op de site. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen?

Dr_pimpie

Legacy Member
viewer zei:
is da echt de moeite? da klonk nogal flauw op de site. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen?

als ge hier zonder vrienden terecht komt is da wel leuk om al mensen te leren kennen. Bijna al men vriende van middelbare school zijn naar leuven gekome dus heb daar ni aan meegedaan...

(ps: moest ge ni kunne, er zijn zeker nog genoeg andere gelegenheden om medestudentjes te leren kennen;))

Project Loony

Legacy Member
psyko-monchske zei:
Hallo,

Gisteren ben ik mij gaan inschrijven voor rechten aan de KUL maar ik ben echter iets vergeten te vragen daar, namelijk info over de opvangweekends. In de brochures die je ter plaatste kreeg vond ik de studentenkring www.vrg.be die zo'n weekend organiseert. Mijn vraag is nu of dit het enigste opvangweekend is of zijn er nog meerdere?

Alvast bedankt
Ga mee! Dan kom je mij in De Viggel wel ergens tegen. ^^

Even serieus, het onthaalweekend of zogenaamde 'schachtenweekend' is een absolute aanrader. Het is de perfecte gelegenheid om kennis te maken met je toekomstige studentenkring, het studentenleven, je proffen, ... (Al weet ik dat laatste niet zeker, maar bij mijn kring (VTK) komen er ook enkele proffen van het eerste jaar langs op het onthaalweekend.)

BamBamsChica

Legacy Member
vrienden van mij hebben bij VRG in een jaarpraesidium gezeten, en die hebben ook zowat weekends meegedaan.. die vonden da heel tof.. ik zou da sowieso doen

edit: ff op de site gekeken, ze zitten der blijkbaar nog in.. Koen Vandebeek en Raf Schoefs... toffe mensen, dus ga maar mee ;)

-etienne-

Legacy Member
viewer zei:
is da echt de moeite? da klonk nogal flauw op de site. Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen?


ik vond dat zeker de moeite ze. En flauw is niet echt het goeie woord. Je doet direct je eerste cantus ( en voor de rest wordt er ook wel stevig gedronken). Echt wel goed geamuseerd daar. Terwijl leer je wat nieuw volk kennen. Ik ging ook al 8 jaar naar school in Leuven om dan te beginnen aan de KUL maar wat nieuwe mensen leren kennen uit je klas is altijd fijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan