Archief - Ongeluk met melk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Akto

Legacy Member
Ik heb raad nodig, en omdat het nogal een probleem is waar een multidisciplinair team misschien hulp kan bieden post ik het hier.
Om 3 uur in de nacht is er in mijn huis in de gang een fles melk kapotgevallen.
Ouders zijn opgestaan, hebben het geconstateerd en weer gaan slapen. Nu, 's morgens, constateren we dat zo goed als alle melk, een liter, weg is... in de muren en de grond getrokken (oud huis, jaren '30 ofzo). Tegen de muur waar de melk is ingetrokken hebben we kurk geplaatst.
We zouden nu graag nog wel wat jaren in dit huis blijven en de vraag is; zijn er middeltjes om iets te kunnen doen aan de stank en de schimmel ofzo die zal komen? Heeft iemand het toevallig ook al voorgehad? Zal het erg worden?

GMotha

Legacy Member
Om 3u snachts valt er gewoon, zomaar, plots een flas melk om? o_0

pieta

Legacy Member
oud huis, jaren dertig, geesten vollebak:niceone:

ot: miss eens proberen te wassen ofzo? ma uwe muur bestaat dus uit kurk?
normaal kan dat daar toch nei intrekkken?(door beschermlagen lagen die ge de rmoet opbrengen) ma miss omdat het huis al oud is ofzo dat da al wa versleten is...
dus eigelijk hebk geen flawu idee:p

Akto

Legacy Member
Ja, mijn fout, ik had het op een onstabiele plaats gezet... geen idee waarom het dan niet eerder gevallen is, misschien liep er een muis tegen... Normaal zet ik de flessen nooit daar maar het liep allemaal niet vlot. 't Is een opeenvolging van fouten geweest want 't was beter geweest om 's nachts al alles op de kuisen natuurlijk... maja.

Akto

Legacy Member
't Zijn zo kurken platen die je tegen de muur moet plakken met lijm... maar een fles valt op de grond en tegen de grond aan zijn er altijd spleten waar het doordringt.

Kurobu

Legacy Member
normaal kunde da uitstoomen of een dergelijke behandeling geven.
ga eens langs een firma die kurk doet. die weten zeker wel raad op u vraag ;).

Akto

Legacy Member
De kurk is niet echt het probleem, daar is de melk niet ingedrongen, maar wel in de muur en de grond... ik hoop dat we gewoon nog aangename zomers gaan kunnen hebben in dit huis :-)

Akto

Legacy Member
Ja nee, maar melk wordt zuur en gaat stinken... is het niet een beetje vervelend om in een stinkend huis te moeten leven dan? Ik heb niet echt schrik dat ons huis gaat instorten ofzo hoor.

Maar misschien zal het zo erg niet zijn, geen idee, daarom deze post.

democracy02

Legacy Member
met hoge drukreiniger efkes spuiten op dat waar het is ingedrongen, dit zal de melkconcentratie verdunnen... wat ervoor zal zorgen dat het minder lang zal stinken en de melk-partikelen vlugger zullen verdwenen zijn.

Tweak37

Legacy Member
hahaha hilarisch :D

volgens mij kun je beter verhuizen, vochtproblemen zijn sowieso al moeilijk op te lossen, dus als het melk is lijkt het me helemaal al niet doenbaar... :p

Delirium

Legacy Member
Binnen een paar maand komt hier een topic van iemand waar er yoghurt uit zijn muur komt :D

Serieus, nu ga anders eens bij een brico of doe-het-zelfzaak langs, die weten er misschien wel meer van. Of zoals democracy02 zegt, afspoelen kan ook al veel helpen.

metaphore

Legacy Member
Tweak37 zei:
hahaha hilarisch :D

volgens mij kun je beter verhuizen, vochtproblemen zijn sowieso al moeilijk op te lossen, dus als het melk is lijkt het me helemaal al niet doenbaar... :p

1 fles melk...
daar komen geen vochtproblemen van zenne :p

hatetn

Legacy Member
democracy02 zei:
met hoge drukreiniger efkes spuiten op dat waar het is ingedrongen, dit zal de melkconcentratie verdunnen... wat ervoor zal zorgen dat het minder lang zal stinken en de melk-partikelen vlugger zullen verdwenen zijn.



vraag me nie wrm e
maar na dit te lezen kreeg ik een beeld van ne zwakke muur die na teveel water zo zwak was da em gewoon instorte


beste wa ge kunt doen is renoveren
alle oude vloeren en muren deruit en ge gaat al de eerste 20 jaar geen zo'n probleem meer hebben

J!nX

Legacy Member
hatetn zei:
vraag me nie wrm e
maar na dit te lezen kreeg ik een beeld van ne zwakke muur die na teveel water zo zwak was da em gewoon instorte


beste wa ge kunt doen is renoveren
alle oude vloeren en muren deruit en ge gaat al de eerste 20 jaar geen zo'n probleem meer hebben
Een muur gaat echt nie instortten als ge er es met de hogedruk reiniger op gaat spuiten zenne, of die muur nu 10 of 100 jaar is. Bij gevelrenovatie word na zandstralen (of chemisch reinigen) altijd de gevel afgespoten met hogedruk, heb nog nooit ene naar beneden zien komen.

hatetn

Legacy Member
J!nX zei:
Een muur gaat echt nie instortten als ge er es met de hogedruk reiniger op gaat spuiten zenne, of die muur nu 10 of 100 jaar is. Bij gevelrenovatie word na zandstralen (of chemisch reinigen) altijd de gevel afgespoten met hogedruk, heb nog nooit ene naar beneden zien komen.



kzit in die sector voor ge et moest willen weten
en kheb al meer dan ene muur naar beneden zien komen
trouwens hopeloze gevels schieten ze dan ook gewoon weg en zetten ze er een nieuwe voor


en niet alle binnenmuren zijn gemetst
in sommige muren als ge ne keer goe doorstampt zitte al aan de andere kant en soms zijn ze echt zo vort da ge ervan verschiet da ze nog recht kunnen blijven staan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan