die sticks of watdanook dat ge op uzelf moet smeren waarbij de geur de muggen zou moeten wegjagen werkt totaal niet bij mij. Het zal niet de eerste keer geweest zijn dat ik dat opdeed en de volgende dag vol beten wakker wordt.
Sinds 3 jaar pak ik wel biergisttabletten, en als neveneffect is mijn bloed blijkbaar veel minder aantrekkelijk geworden. Twee jaar geleden heb ik op de hele zomer maximum 5 muggenbeten gehad, die ik niet eens voelde.
Vorig jaar heb ik met mijn ouders naar Schotland gereisd. Klaarblijkelijk was het toen echt wel een goed jaar voor de midgets (mini-mugjes, echt enorm vervelend, dat zijn hele wolken die u als het ware aanvallen en ervoor zorgen dat ge bijna gek wordt van de jeuk, op den duur gelooft ge niet dat er een plekje is waar ze u niet hebben gebeten) en de dazen. Op bepaalde ogenblikken had ge minstens 5 dazen per persoon plus de midgetwolken, en wanneer ge de eerste van u had afgeklopt zaten de drie volgende al op u. Anyway, op het einde van de vakantie stonden mijn ouders vol beten en krabden ze zich gek van de jeuk, terwijl ik maximum 2 beten had en er gene zak van voelde.
Ik kan u natuurlijk niet bewijzen noch garanderen dat het echt aan die pillekes te danken is, maar voordat ik die nam werd ik toch een pak meer gestoken en had ik weldegelijk last van de jeuk (die zalfjes hielpen niet eens, ik wachtte gewoon totdat ze automatisch verdwenen. Door er zalfjes op te smeren had ik zelfs kans dat die beten langer bleven ...

)