Archief - Muggen!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Akiraprise

Legacy Member
Is er iets werkt tegen muggen? ik heb er nu al last van.. ik hou ervan om mijn ramen open te houden voor frisse lucht maar in de avond komen die krengen steeds

ramen dichthouden is geen optie :p

En heb het Star Wars Laser Mosquito Defense System al besteld..

http://www.youtube.com/watch?v=94lKHtA_PJE

Iemand tips?

zipke

Legacy Member
Als ge uw raam wilt openhouden koopt dan zo een muggenzift ding e.

EazY

Legacy Member
zo'n ding dat je in de stekker moet steken, van Vapona ofzo, verdampt dan stoffen die de muggen wegjagen.

that was a no-brainer?

Spineless

Legacy Member
een muggenraam zo voor je raam laten zetten, dan kan je je raam open laten staan.

ook nog een oplossing zijn citronellakaarsen.. mijn ma maakt die op haar werk ma imho stinken ze wel verschrikkelijk hard, krijg daar altijd koppijn van en mijn ma heeft dan zo ne ganse tijd aan die lijn gestaan voor die kaarsen te maken en dan stinkt die daar ganser dage naar. :D

zo een verdampingstoestelletje heb je ook, van vapona, kan je gwn in de stekker steken en dat verdampt een bepaalde vloeistof waartegen die muggen niet kunnen maar als je je raam open laat staan zal dat al niet veel helpen denk ik.

Rivers

Legacy Member
Er bestaan van die sticks waarmee je over je armen en benen moet insmeren en dat verjaagt muggen. Bij mij hielp het toch altijd :).

D3C0Y

Legacy Member
die sticks helpen alleen na het steken bij mij :p, als ik dat dan op de muggebeet doe is die na een halve dag al weg ofzo
ma tijdens de zomer steek ik ier meestal zo'n vapona ding in, of ga ik gewoon op muggenjacht in mijn kamer als ik niet kan slapen :p

Rivers

Legacy Member
D3C0Y zei:
die sticks helpen alleen na het steken bij mij :p, als ik dat dan op de muggebeet doe is die na een halve dag al weg ofzo
ma tijdens de zomer steek ik ier meestal zo'n vapona ding in, of ga ik gewoon op muggenjacht in mijn kamer als ik niet kan slapen :p

Ja maar iets voor muggen te verjagen en iets voor de jeuk te doen verdwijnen van een muggenbeet is nog iets heel anders he ;). Dat waar ik het over heb, dient om muggen te verjagen!! :p

Doggiedog

Legacy Member
die sticks of watdanook dat ge op uzelf moet smeren waarbij de geur de muggen zou moeten wegjagen werkt totaal niet bij mij. Het zal niet de eerste keer geweest zijn dat ik dat opdeed en de volgende dag vol beten wakker wordt.

Sinds 3 jaar pak ik wel biergisttabletten, en als neveneffect is mijn bloed blijkbaar veel minder aantrekkelijk geworden. Twee jaar geleden heb ik op de hele zomer maximum 5 muggenbeten gehad, die ik niet eens voelde.
Vorig jaar heb ik met mijn ouders naar Schotland gereisd. Klaarblijkelijk was het toen echt wel een goed jaar voor de midgets (mini-mugjes, echt enorm vervelend, dat zijn hele wolken die u als het ware aanvallen en ervoor zorgen dat ge bijna gek wordt van de jeuk, op den duur gelooft ge niet dat er een plekje is waar ze u niet hebben gebeten) en de dazen. Op bepaalde ogenblikken had ge minstens 5 dazen per persoon plus de midgetwolken, en wanneer ge de eerste van u had afgeklopt zaten de drie volgende al op u. Anyway, op het einde van de vakantie stonden mijn ouders vol beten en krabden ze zich gek van de jeuk, terwijl ik maximum 2 beten had en er gene zak van voelde.

Ik kan u natuurlijk niet bewijzen noch garanderen dat het echt aan die pillekes te danken is, maar voordat ik die nam werd ik toch een pak meer gestoken en had ik weldegelijk last van de jeuk (die zalfjes hielpen niet eens, ik wachtte gewoon totdat ze automatisch verdwenen. Door er zalfjes op te smeren had ik zelfs kans dat die beten langer bleven ... :s)

WarBlade

Legacy Member
Een watje in azijn deppen en dat over je gehele lichaam vegen... :) S'avonds een kommetje azijn met ajuin naast je bed zetten... Works like a charm... ;)

LSDsmurf

Legacy Member
Zoals al gezegd zo'n gaas voor uw raam spannen zodat er geen muggen kunnen binnenvliegen.

Een elektrische vliegenklopper is ook wel handig, daarmee kunt ge muggen elektrocuteren terwijl ze door uw kamer aan het vliegen zijn.

Rivers

Legacy Member
Zo'n muggenraam is wel ongeloofelijk lelijk en past niet binnen ieder interieur en binnen ieder raam :p

balbe

Legacy Member
mechanisch weghouden is beste manier ;) Dus muggenraam/ vliegenraam.
Ik heb er zelf 3 gemaakt voor hier thuis vorig jaar, kwam zeker goedkoper uit dan u 2 maanden lang te moeten insmeren met allerhande dingen

DéWé

Legacy Member
balbe zei:
mechanisch weghouden is beste manier ;) Dus muggenraam/ vliegenraam.
Ik heb er zelf 3 gemaakt voor hier thuis vorig jaar, kwam zeker goedkoper uit dan u 2 maanden lang te moeten insmeren met allerhande dingen

En gezonder :)
Voor ik het had ingezet heb ik op 1 nacht 15 muggen doodgeklopt... Elke keer ik dacht dat ze allemaal dood waren en ik bijna sliep kwamen er andere me lastig vallen (en op dat punt was mijn raam al gesloten :) )

Genious

Legacy Member
Rivers zei:
Zo'n muggenraam is wel ongeloofelijk lelijk en past niet binnen ieder interieur en binnen ieder raam :p

Ik heb er eentje die ik in het raamkozijn kan steken en weer uithalen. ;)
Is niet meer dan een houten frame op de maat van het halve raam. (bestaat uit 2 delen die open klappen, zo klassiek dus :p) en ge zet dus den enen helft open met dat frame in en de andere helft toe en houdt het op zijn plaats.

DGEN

Legacy Member
als ik in mn kamer of in huis eentje zie..deuren meteen dichtsmijte en op 'jacht' gaan met elektrische mepper....laten lijden die hap..
Is het nu midden in de nacht, dan doe ik precies hetzelfde totdat ik hem gemold heb..

GregoryCo

Legacy Member
Zoals sommigen hier al gezegd hebben, zo een antimuggenstick. En vergeet er geen aan u hoofd te doen, want als ze langs u oren vliegen is da vreet ambetant :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
zipke zei:
Als ge uw raam wilt openhouden koopt dan zo een muggenzift ding e.

m-u-g-g-e-n-r-a-a-m

Wij hebben hier thuis ook een speciaal toestel dat als je het in het stopcontact steekt er een geur vrijkomt die enkel muggen kunnen ruiken, die geur irriteert mugge nen bijgevolg blijven ze buiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan