Archief - Modder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gothrek

Legacy Member
Ali_ zei:
goh, ik zou het niet weten, maar da kan goed zijn. mss ligt het ook aan of je wel of niet naar een katholieke school ging?

katholieke school hier (ASO dan e)
maar ik heb nog nooit iemand van de niet katholieke scholen dat ontypbaar woord horen uitspreken
het is hier allemaal 100 dagen :)

Ali_

Legacy Member
Gothrek zei:
katholieke school hier (ASO dan e)
maar ik heb nog nooit iemand van de niet katholieke scholen dat ontypbaar woord horen uitspreken
het is hier allemaal 100 dagen :)

hmm, dan ligt het wrs wel aan de streek.
achja, in ieder geval de bedoeling is hetzelfde :D HAVE FUN (maar hou het een klein beetje binnen de perken aub, ge wilt echt nie ne voormiddag als de onze beleven, ma dan ook echt nie)

Dirty_Col

Legacy Member
Wij mogen echt niks meer vande jaar, het algemeen thema is de sixties (:s) en daar MOETEN we ons dan aan houden... gerief waar we leerlingen mee mogen besmeuren is ook fel ingeperkt (ik denk dat het nu alleen maar water en confetti is, bloem enzo bennek nie zeker :/) sinds dat er vorig jaar ofzo iemand dreft in haar oog had gekregen. Ochja, we zullen wel proberen er iets van te maken maar ik betwijfel of het veel fun gaat zijn eigl, in Eeklo valt ook geen kloot te doen natuurlijk :/

En wtf chrysostomos :wtf: 100 dagen ja!

Gothrek

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Wij mogen echt niks meer vande jaar, het algemeen thema is de sixties (:s) en daar MOETEN we ons dan aan houden... gerief waar we leerlingen mee mogen besmeuren is ook fel ingeperkt (ik denk dat het nu alleen maar water en confetti is, bloem enzo bennek nie zeker :/) sinds dat er vorig jaar ofzo iemand dreft in haar oog had gekregen. Ochja, we zullen wel proberen er iets van te maken maar ik betwijfel of het veel fun gaat zijn eigl, in Eeklo valt ook geen kloot te doen natuurlijk :/

En wtf chrysostomos :wtf: 100 dagen ja!

zij blij,bij ons mocht zelfs confetti ni
(ook al hebben we dat toch gedaan :p)

JeanPerrier

Legacy Member
100 dagen bij ons 3 jaar geleden: den ingang vant school zodanig versperd da iedereen 1 per 1 binnenmoest :D . chance da mijn maten mij ne keer hebben tegengehouden want kzie zo onze directrice passeren en kga der direct opaf me 2 handen vol scheerschuim. da was nen vuile boel lol.

Avondland

Legacy Member
Bij ons veeleer zatlapperij dan smeerlapperij. Donderdag na school nachtje door in 't Stad en vrijdagochtend met kleine oogjes gaan paintballen.

Arifiene

Legacy Member
Bij ons (Ka Knokke) is da hélemaal uit de hand gelopen...
Flikken moeten komen, die zagen dat we 45 bakken bier hadden staan (we waren met 43 :p), iedereen zat, oa enkele klein mannen die bier hadden gestolen uit onze opslagplaats. Zatte leerlingen die een taart in t gezicht van de leraar geschiedenis hebben gesmeten. Maten van buiten school die een emmer water over de directeur van de concurrerende school hebben gesmeten...
En héél veel klein mannen ziek de dag erna (ja ge begint met waterpistolen, dan stapte gwn over op emmers water :p)...
Twas erg, ma twas fun.

Akto

Legacy Member
Modder lijkt me hip, gezond voor de huid enzo :-)
Chrysostomos vorig jaar was: te koud, confetti opruimen, banken terug op z'n plaats zetten dus van't ene verdiep naar 't ander, dwaze stoere jongetjes haten die de confetti hadden rondgestrooid en gefrustreerd zijn vanwege de rommel die ik moest opruimen... degene die het de dag ervoor overhoop hadden gehaald vonden het waaschijnlijk net iets leuker... rondhangen, opdrachtjes doen... niet echt geslaagd, maar liefde maakt blind en zo werd de dag nog wel fijn aangezien ik de hele dag kon zijn bij wie ik wou zijn !

BamBamsChica

Legacy Member
Ali_ zei:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Chrysostomos
naam komt weldegelijk van deze heilige, maar ik ben vergeten wat de link juist is tussen de herdenkingsdag van Johannes Chrysostomos (27 januari) en de laatste honderd dagen.


Der is niet echt een link eigenlijk.

Chrysostomos was een redenaar, en oorspronkelijk vierde alleen diegenen die Grieks volgden die feestdag. Later ook diegenen die Latijn volgden.

En nu jaren later begon iedereen dat zowat te vieren, en dan hebben ze er op veel scholen (vooral ook op technische scholen enzo, waar er geen Griekse of Latijnse is) 100 dagen van gemaakt, omda da zogezegd de laatste 100 dagen van het schooljaar zijn.

Maar aan die daarboven die zeiden van aub 100 dagen te zeggen ipv X-mos: jullie hebben de afgeripte versie, laat ons alstublieft zo lang mogelijk nog een beetje onthouden waarover het eigenlijk gaat: Chrysostomos.


Bij ons was dat trouwens een jarenlange traditie:
- om een uur of 5 's morgens iedereen in bolhoed, zwarte lange jas, wit hemd en zwarte broek en met fluitje om de nek op café
- rond 7u iedereen naar't school om de lagerejaars vol te tekenen met vanalles en nog wat
- dan als iedereen er was: de stunt! met de bedoeling elk jaar bigger and better te zijn (al helikopters en al gehad :))
- dan de lagerejaars naar de les, en de 6e jaars receptie/ontbijt met speeches van de leerkrachten en ook van leerlingen (speeches --> redenaar --> chrysostomos)
- namiddag show, eerst voor 1-3, dan voor 4-5 en oudleerlingen
- daarna naar huis, eten enzo
- dan avondactiviteit (was ne cantus bij ons)
- dan X-mos fuif
- dan rond een uur of 1 als die fuif gedaan was allemaal terug op café tot 4-5u

Tweak37

Legacy Member
In Vlaams-Brabant is het ook Chrysostomos, had nog nooit van "100 dagen" gehoord voordat ik hier op dit forum zat, redelijk debiele term overigens! :p

@akto: :woohoo:

Boukreev

Legacy Member
veel debieler is een term gebruike terwijl je niet eens weet waar ie vandaan komt.

joriske18

Legacy Member
volgens mij gebruik jijveel termen waar je de afkomst niet van kent? van waar komt 'debiel'?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan