Archief - minimum systeemeisen kwestie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joyrider

Legacy Member
Ik heb me net een nieuwe pc aangekocht met een intel core 2 E6600 welke aan 2.4 ghz draait.

nu op alle spellekes dozen staat alles nog altijd in ghz'en opgeschreven, maar ik dacht dat het aantal ghz van een cpu al lang geen maatstaf meer was. Zo is als ik het goed versta een core 2 duo 2.4 ghz toch sneller dan een normale p4 die aan 2.4 ghz draait, zelfde is er bij amd ook dacht ik cpu's van een nieuwe generatie die lager geklokt staan, zijn toch sneller dan die van de vorige generatie met evengrote kloksnelheid of heb ik het hier mis ?

indien bovenstaande klopt wat ik wel vermoed hoe kunnen wij als gamers nog afgaan op de minimum systeem eisen dat een spel nodig acht. en indien bovenstaande klopt met wat kun je een core 2 E6600 dan best vergelijken als men spreekt in termen van normale ghz die ze bij de minimum systemeisen zetten ?

Conqie

Legacy Member
gewoon common sense, en niet naar die eisen kijken, die kloppen toch nooit

passero

Legacy Member
ik geraak er ook nooit aan uit en hetgeen ik dan doe is kijken of er een demo van beschikbaar is en zien hoe die draait. Daar kan je ook al wat met de gfx foefelen om te zien wat het geeft qua performantie.
Als er dan geen demo van bestaat kan je altijd eens in de winkel vragen. Bij game mania of de fnac zulllen ze er wel verstand genoeg van hebben.

De E6600 is een van de beste processoren op het moment, daar zullen ze nie snel een game voor uitbrengen die er nie kan op draaien.

joyrider

Legacy Member
ah is idd wel handig maar ge zijt nog altijd afhankelijk van die site dan om het te weten, nu die site rate men cpu wel als een 3.93ghz pc dus nu weet ik tenminste met wat ik het kan vergelijken op die pc dooskes.

ik vind da ze een nieuw systeem moeten uitbregen voor die minimum systeemeisen vind het veel te verwarrend en onlogisch aangezien aantal ghz allang geen maatstaf nimeer is. misschien elke nieuwe processor dat bestaat of uitkomt een bepaalde waarde geven en dan ipv te zeggen zoveel ghz tussen die en die index waarde en dan ne site waar ja kunt opzoeken welke cpu welke index waarde heeft. heb ik hier ter plekke effe uitgevonden maar lijkt me al veel logischer, mss wel wat moeilijker te realizeren

Republika

Legacy Member
uiteindelijk is het toch de videokaart die beslist of je een spel vlot speelt of niet.

a242050

Legacy Member
Zoals Passero al zei: ik denk ook dat er nog geen spel is die processor aankan hoor. En zo snel zal dit wel niet veranderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
benny zei:
:rofl: ,nee heel u systeem telt mee;)

Think again, belangrijkste component van je PC om een 3D-game te spelen is nog altijd je 3D-kaart.
Natuurlijk moet de rest ook voldoende krachtig zijn maar de graka is t belangrijkste!

slash

Legacy Member
T€RM!N4T0R;7897005 zei:
Think again, belangrijkste component van je PC om een 3D-game te spelen is nog altijd je 3D-kaart.
Natuurlijk moet de rest ook voldoende krachtig zijn maar de graka is t belangrijkste!

met goei 3dkaart en de rest nie goed gaat ge ook nie ver komen. Tis allemaal nodig ma 3dkaart idd een van de belangrijke dingen

noreeeee

Legacy Member
Ik vind de graka ook het belangrijkste! Maarja dat is omdak momenteel met een systeem zit met een rot graka (x600 256mb) en een deftige processor (3700+)

Sephiroth

Legacy Member
minimum systeemeisen zijn nooit een goei maatstaf om te zien of ge een game zal kunnen spelen, ge zult het wss wel kunnen spelen op minimum maar zonder lag?
processors maken in mindere mate uit hoe goed ge een game kan spelen, het is meer het ram geheugen en graka die voor het grootste deel het werk doet
wil nie zeggen da ge een crappy processor moe nemen, alles moe even goe zijn
en ik denk nie da er al veel games zijn die ten volle de dual core cpus benutten...

Anoniem04

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Think again, belangrijkste component van je PC om een 3D-game te spelen is nog altijd je 3D-kaart.
Natuurlijk moet de rest ook voldoende krachtig zijn maar de graka is t belangrijkste!

Fout, als ge een top of the line videokaart hebt, maar geen CPU die dit volledig kan benutten. Dan ben je daar ook niks mee. Dus, think again.

Benny moet ge in ieder geval niets leren over hardware hoor ;)

menlor

Legacy Member
als ge kijkt naar mijn systeem. Wel de nieuwste NFS:carbon kan ik zonder enig prob spelen, hij ziet er schoner uit dan de most wanted, draait veel vlotter. en toch heb ik nog altijd een 4200 Ti met maar 64mb. iK behaal met men graka bijna de minimum niet, maar toch draait het perfect.

Dus graka doet niet alles. Graka zorgt gewoon da ge opties kunt openzetten, niks meer. En wa zou mijn pc doen met een 8800 ( niks want men cpu enzo brengt de performantie van die kaart heel hard naar beneden :) )

grtz
just my 2 cents

Anoniem04

Legacy Member
Carbon heeft ne crappy engine, 30 FPS met mijn systeem terwijl ge dat niet het slechtste kunt noemen.

boogje

Legacy Member
uw gfx-kaart bepaalt zeker niet alles, of is niet het belangrijkste. Ik heb een 2,5 GHz maar een superslechte Geforce 4 mx 440( een veredelde Geforce 2 is dat), en toch draai ik Half-life 2 lekker soepel zonder lag :)

Holy Paladin

Legacy Member
mja halflife2 kunt ge bij wijze van spreke op ne 486 draaien

T€RM!N4T0R

Legacy Member
T€RM!N4T0R;7897005 zei:
Think again, belangrijkste component van je PC om een 3D-game te spelen is nog altijd je 3D-kaart.
Natuurlijk moet de rest ook voldoende krachtig zijn maar de graka is t belangrijkste!

Dillyracer zei:
Fout, als ge een top of the line videokaart hebt, maar geen CPU die dit volledig kan benutten. Dan ben je daar ook niks mee. Dus, think again.

Benny moet ge in ieder geval niets leren over hardware hoor ;)

Natuurlijk moet de rest ook voldoende krachtig zijn

Jesus :ironic: :ironic: :ironic:

boogje

Legacy Member
Holy Paladin zei:
mja halflife2 kunt ge bij wijze van spreke op ne 486 draaien

bij wijze van spreken, ben je niet veel mee ^^ kwil maar zeggen dat mijn snelheid ( 2,53 GHZ) toch iet of wat mijn slechte gfx kaart goed maakt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan