Archief - Met uitbreiding komen vragen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Het is zo dat een vriend van me een zoon is van een uitbater van een chinees restaurant. Hij serveert hierbij oa. Dim Sum's wat gestoomde deegballetjes zijn met daarin bvb. vlees of scampi's...

Nu vroeg hij aan mij dat wanneer hij deze dim sums zou produceren op iets groter niveau om dan deze aan te bieden aan supermarkten of hij dan extra vergunningen nodig zou hebben. Of bied het restaurant zelf al genoeg achtergrond hiervoor?

MVG,

NDW

virtualdude

Legacy Member
Bel naar Vlaamse infolijn
daar gaan ze meer weten dan een gameforum

LeSec

Legacy Member
Gromme zei:
Het is zo dat een vriend van me een zoon is van een uitbater van een chinees restaurant. Hij serveert hierbij oa. Dim Sum's wat gestoomde deegballetjes zijn met daarin bvb. vlees of scampi's...

Nu vroeg hij aan mij dat wanneer hij deze dim sums zou produceren op iets groter niveau om dan deze aan te bieden aan supermarkten of hij dan extra vergunningen nodig zou hebben. Of bied het restaurant zelf al genoeg achtergrond hiervoor?

MVG,

NDW

Voor vers vlees te verkopen hebde een vergunning nodig, kunde ergens aanvragen aan de overheid :p, voor diepgevroren vlees lag het anders
Voor markten/openbare verkoop heeft hij een leurkaart nodig, kunde ook aanvragen aan overheid.

Stap hiervoor gewoon naar uw gemeente en daar zullen ze u verder helpen.
Hoe het juist zit met leveringen aan supermarkten zelf, da weet ik ni goed, kzat deze zomer op dienst leurhandel op FOD Economie dus kan u enkel op da vlak verder helpen :x

Ma in elk geval ==> naart gemeentehuis best gaan.

Quilombo

Legacy Member
start eens wat minder threads op jij
en vraag het bij de juiste instanties ipv op een gamersforum

gezond verstand, anyone?

Kunlun

Legacy Member
wij hebben ook een Chinees restaurant ... Al onze dimsums( gestoomde en gebakken) worden vers bereid en vergt toch wel wat tijd ... Als je ze op grote schaal wilt produceren gaat dat denk ik toch wel moeilijk worden, niet?

Gromme

Legacy Member
Mijn vriend heeft ook een Chinees restaurant (zoals je in mijn sign kan zien), ook daar maken ze verse dim sums. Het was een vraag van hem uit.

Emu

Legacy Member
Quilombo zei:
start eens wat minder threads op jij
en vraag het bij de juiste instanties ipv op een gamersforum

gezond verstand, anyone?


Zagevent, als het u nie zint zwijg dan he.

$anka

Legacy Member
Emu zei:
Zagevent, als het u nie zint zwijg dan he.

inderdaad, het is hier "algemeen" voor iets he. als ge alle non game-gerelateerde topics hier weg haalt ist hier dood.

Gromme

Legacy Member
Bedankt mensen, maar laten we er niet verder op ingaan anders krijgen we weer reacties en dan andere die weer gaan reageren en dan is het een geflame. Dat wil ik liever niet. Maar bedankt.

Quilombo

Legacy Member
het gaat dan ook over algemene discussies
niet over algemene vragen waarvoor je te lui bent om zelf het antwoord te zoeken

ComputerVISTA

Legacy Member
weiqin zei:
wij hebben ook een Chinees restaurant ... Al onze dimsums( gestoomde en gebakken) worden vers bereid en vergt toch wel wat tijd ... Als je ze op grote schaal wilt produceren gaat dat denk ik toch wel moeilijk worden, niet?


Er zullen wel machines zijn die dat in elkaar kunnen steken zoals er wel voor alles een machien bestaat al zal dat wel niet van't goedkoopste zijn.

Sonic4liv3

Legacy Member
Quilombo zei:
het gaat dan ook over algemene discussies
niet over algemene vragen waarvoor je te lui bent om zelf het antwoord te zoeken

hij zoekt zijn antwoord op dit forum, dus je kan niet zeggen dat hij niet wil zoeken.

Gromme

Legacy Member
Ik denk niet, sorry, ben er zeker van dat ik niet lui ben. Heb hier ook de subsidiewegwijzer en dergelijke maar iedereen weet dat alles rond vergunningen en benodigheden qua wetten enz een heuse hutsepot is. Natuurlijk zijn er diensten om het na te vragen, maar wat het dichtst is komt het eerst, het is niet dat ik me enkel op dit forum ga richten. Het is gewoon een deel van de rest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan