Archief - mensen met rood haar, wit vel en de zon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShadowJoker

Legacy Member
Ik kan erover meepraten want ik ben ook roodharig en mijn vel is gewoon wit. Als ik nog maar een kwartiertje buiten loop zonder hoed op ofzo dan is mijn gezicht compleet rood verbrandt.

Suicide Monkey

Legacy Member
Ik ben ook zo'n roodharig type dat enkel wit of rood wordt :p Op reis smeer ik me dan ook in met de hoogste factor (ergens rond de 40) die ik kan vinden. Als ik wat geluk heb krijg ik wel een lichtbruin tintje maar echt bruin zal ik nooit worden. Een collega van me die hoeft maar een paar weken ergens in de zon liggen en je zou bijna denken dat het een vreemdeling is omdat die zo bruin ziet.

democracy02

Legacy Member
Dark_MewTwo zei:
Ik kan erover meepraten want ik ben ook roodharig en mijn vel is gewoon wit. Als ik nog maar een kwartiertje buiten loop zonder hoed op ofzo dan is mijn gezicht compleet rood verbrandt.
wow, van mij ist toch nog zo erg nie...

van mij na uurtje ofzo pas een beetje verbrand in felle zon.
k'mag nog van geluk spreken dus :)

^MystiQ

Legacy Member
mensen met rood haar, wit vel en de zon -> moeten niet in de zon lopen :D

Doggiedog

Legacy Member
democracy02 zei:
ik ben aan rust toe :p dus ik zou graag eens voor een paar maanden (jaar?) in spanje... zuidfrankrijk of portugal gaan leven

.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~.

maar 'k heb nogal rost haar en wit vel dus ben ik vlug verbrand.
als ik zo elke dag mezelf insmeer met zonnecrème zal dit mij dan voldoende beschermen?

en zal ik nie na een tijdje tegen de zon kunnen zonder zonnecrème omdat mijn huid zich aanpast?
want al die zonnecrème zal een dure en vooral "smerige" bedoening worden vrees ik :p

.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~.

bovendien bestaan er misschien natuurlijkere en goedkopere oplossingen dan zonnecrème.... iemand?
Ik geloof dat ik ooit op school eens geleerd heb dat er verschillende huidtypes bestaan, die gerangschikt kunnen worden volgens de gemakkelijkheidsgraad van bruin worden (en daarbij stond ook de beschermingsfactor die ge moest gebruiken bij zonnecrèmes). Ros/rood haar, witte huid en vaak sproeten op het gezicht is het type dat eigenlijk niét bruin kan worden, of ge moet al goed uw best gedaan hebben. Ge zult altijd rood worden, helaas. Misschien als ge in een warm land gaat wonen, dat de zoveelste generatie afkomstig van u uiteindelijk wel bruin zal kunnen worden (vooropgesteld dat ze altijd trouwen met een partner van hetzelfde huidtype als zij).

Ik denk dat uw type type 1 genoemd werd of zoiets. Ik was dan type 3 dacht ik. Ikzelf heb ook een redelijk witte huid, maar als ik voorzichtig ben kan ik langzaam bruinen (meestal ben ik pas bruin tegen dat de winter eraan komt :p ), tenzij ik eerst eens goed verbrand en daarna nog in de vlakke zon blijf lopen, dan word ik wel direct bruin. Dat heb ik één keer meegemaakt op mijn rug (in slaap gevallen op het strand ...), maar ik zweer u, dat nooit meer. Ik kon niet meer op mijn rug liggen van de pijn.

Daartegenover is mijn broer een heel ander type, eerder de 5 zou ik zo gokken. Hij moet maar enkele uurtjes in de zon lopen en hij is al chocoladebruin. :lol: Zelfs na een halfuur in de zon ziet ge al het verschil bij hem. Toch heeft hij bruinblond haar en blauwe ogen.

Op die schaal denk ik dat de 9 dan een zwarte ***** was. (maar dan effectief zwart, een bruine ***** moet 8 geweest zijn, Noord-Afrikanen dan 7 gok ik ...)

Uw huidtype hangt af van waar uw voorouders afkomstig zijn, waarschijnlijk kwamen zij bij u vanuit het hoge noorden ... ik zou u in elk geval aanraden om een zonnecrème mety de hoogste beschermingsfactor te gebruiken. Oh ja, en mag ik u verwittigen dat parasollen u NIET volledig beschermen tegen verbranding of bruining of whatever, zonnestrallen kunnen namelijk weerkaatst worden tegen objecten in de omgeving en onder de parasol dringen (moest het zo niet zijn, dan had ge een grote zwarte bol onder uw parasol waar ge nix kon zien).

btw, mss een site dat ge interessant zult vinden: http://www.huidinfo.nl/zon&huid.htm
Daar verdelen ze de huidtypes wel iets anders op.

ShadowJoker

Legacy Member
democracy02 zei:
wow, van mij ist toch nog zo erg nie...

van mij na uurtje ofzo pas een beetje verbrand in felle zon.
k'mag nog van geluk spreken dus :)


allez ja, laat ik zeggen tot een halfuurtje duurt het als de zon echt fel schijnt, alleen in de zomer maar nog nooit in de lente

Arifiene

Legacy Member
cura zei:
ik meen me toch te herinneren dat je vroeger int middelbaar vrij tot zeer bleek was :P

omg wie zijt gij nu weer :p
ik voel me hier echt bespied ze :p

int lager wask altijd vrij bruin, int middelbaar ging ik nauwelijks naart strand of in de zon, da waren men rebellie-jaren, ik droeg een lange broek met 33 ° :p

@hybrid: zoals hier al 100 keer gezegd : crappy logitech webcam idd + winter + overbelichting :p

kheb wel wa normale fotos, met een normaal kleur, ma kheb zo t idee dat mijn 'anonimiteit' dan helemaal weg zal zijn :p
dus laten we het houden op die fotos van 4 jaar oud, shall we? :p

Phil

Legacy Member
Ik heb blond haar, blauwe ogen en een vrij bleke huid.

Ik word nooit, nooit bruin. 20min sterke zon en ik ben verbrand, een dag in de zon zonder bescherming en ik heb een zware zonnebrand.

Vorig jaar in de lente in Thailand liggen snorkelen in de zee (blakende zon dus), was fatsoenlijk ingesmeerd, maar ik was harder verbrand dan ge u kunt inbeelden. Blaren op mijn armen vanachter, op mijn onderbenen vanachter en de stukken van mijn voeten die niet in de zwemvliezen zaten ook verbrand.

Echt zware blaren (d'no, 2de graad verbrand ofzo).

Ik heb een duikersbrevet, maar als ik geen full wetsuit te pakken krijg, kan ik 1 dag duiken, de rest van de dagen lig ik te creperen onder natte lakens :p Stomme zon op de zee :p

Nu dit weekend gaan "whalewatchen". Niet gedacht dat de zon zo hard zou schijnen, voor de verandering weer stevig verbrand in mijn gezicht en armen. (blaren staan weer op mijn neus)

2 jaar terug met die warme zomer in België de hele zomer buiten in de zon gestaan met m'n vakantiewerk. Toen ben ik een heel klein beetje bruiner geworden, maar niks noemenswaardig.


Ben er vrij zeker van dat als ge een huid hebt die vrij zwak is tegen de zon, dat die zich niet aanpast. Goed smeren is de boodschap :p (maar zelfs dan....), en uw huid bedekken (helpt het hardste imo :p). (Linnen is altijd koel, gewoon een lange linnen broek en hemd dragen en er is bijna geen probleem meer :p)

(tot zover mijn beklag over mijn huid :p, geen problemen met de rest van m'n lijf ;) )

metaphore

Legacy Member
ik gaan zonnen vandaag denkek... :p

sebiet opt dak kruipen met nen boek, ne cola en nen handdoek om op te liggen.

Obi-Jan

Legacy Member
Arifiene zei:
int lager wask altijd vrij bruin, int middelbaar ging ik nauwelijks naart strand of in de zon, da waren men rebellie-jaren, ik droeg een lange broek met 33 ° :p

wat is daar nu mis mee :unsure:

anyway, als ik buiten kom bruin ik nog wel vrij snel eigenlijk :unsure: wat ik nogal raar vind, maar ik mijd meestal de zon toch, hate it >_>

Shyheim

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik verbrand nooit, geen idee hoe da zou komen :unsure:

:p

nooit kan ni toch ni? heb noord en middenafrikaanse vrienden die als ze nen helen dag in de zon willen lopen, ze ook hun vel is moeten insmeren ze. om uitdroging tegen te gaan, ma komt wel wa overeen me verbranden dan zeker?
heb zelf ook een stevige huid, dus ik verbrand moeilijk en bruin heel gemakkelijk. handig. :)

sneax

Legacy Member
Indien ge rood haar hebt zult ge u veel moeten insmeren en de zon vermijden. Ik denk dat uw huid zich min of meer wél zal aanpassen maar dat het véél trager zal gaan en dat uw 'maximale aanpasbaarheid' veel lager ligt.

psykoboy

Legacy Member
ikzelf ben gewoon belg en verbrand eigenlijk ook nooit, zelfs zonder zonnecreme (ik ga dan ook wel nooit liggen bruinen eigenlijk) mijn vriendin is echter ook ros, maar die heeft daar bij mijn weten wel nooit last van.

dendaak

Legacy Member
Hier zwart haar :) en zit vaak in de zon in de zomer nooit echt verbranden :)

Ali_

Legacy Member
LessThanJake zei:
nooit kan ni toch ni? heb noord en middenafrikaanse vrienden die als ze nen helen dag in de zon willen lopen, ze ook hun vel is moeten insmeren ze. om uitdroging tegen te gaan, ma komt wel wa overeen me verbranden dan zeker?
heb zelf ook een stevige huid, dus ik verbrand moeilijk en bruin heel gemakkelijk. handig. :)

En ik verbrand weldegelijk nooit ;)

Ik ben dan ook veel bruiner dan de meeste mensen hoor ;)
Niet zwart zoals een ''echte'' afrikaan, maar wel bruiner dan mulatjes enzo.
Hangt ook van streek tot streek af hé, ik ben 1/4 syrisch en 3/4 pakistaans, blijkbaar verbranden die mensen heel moeilijk, want mijn zus bijvoorbeeld heeft een vrij blanke huid (eigenlijk even blank als de meesten hier :D) en verbrandt ook nooit, wordt gewoon bruin.
Ik kan volledige dag in de zon lopen in een marcelleke zonder dat er iets verbrand, doet me denken aan de eindejaarsreis. De 2e dag in rome was ziekelijk heet, de zon scheen recht op ons, heel de dag lang.
En dat was de dag dat we de toch door het oude rome deden, dus heuveltjes op en af zonder beschutting :D al mijn lieve vriendjes zage rood en hadden pijn en ik liep er rustig rond in een t-shirt zonder mouwen met zonnebril op, heerlijk genoten van die dag :D

(ik smeer dus ook niets in hé)

the_vee

Legacy Member
Lol @1 ge zijt wat ze noemen ne " witten keis "

uit de zon blijven man,

tenzij dajje u dagelijks een goed laagske beschermingsfactor 30 wilt aansmeren :)

^MystiQ

Legacy Member
Phil zei:
Ik heb blond haar, blauwe ogen

Ik heb hetzelfde als u maar geen last van uw opgenoemde fenomenen :D
In tegendeel, ik word rap bruin en ik ben graag bruin :D

Ali_

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik heb hetzelfde als u maar geen last van uw opgenoemde fenomenen :D
In tegendeel, ik word rap bruin en ik ben graag bruin :D

Spijtig dat je geen allochtoon bent (:unsure:), dan ben je altijd bruin!


:p

^MystiQ

Legacy Member
Ali_ zei:
Spijtig dat je geen allochtoon bent (:unsure:), dan ben je altijd bruin!


:p

Moest ik allochtoon zijn dan ben ik onderhevig aan racisme en dat wil ik niet :p

Ik ben ne bruine blankeling :D

pamperke

Legacy Member
Ha, van die mensen die hun nie insmeren omda ze zogezegd nie verbranden. Ik zal eens met jullie komen lachen als ge binnen 25 jaar compleet verrimpeld en uitgedroogd zijt :D.
Nee, serieus, ge moet u dus insmeren omdat veel zon gewoon niet goed is voor uw huid, ook al verbrandt ge niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan