Archief - mensen met rood haar, wit vel en de zon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

democracy02

Legacy Member
ik ben aan rust toe :p dus ik zou graag eens voor een paar maanden (jaar?) in spanje... zuidfrankrijk of portugal gaan leven

.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~.

maar 'k heb nogal rost haar en wit vel dus ben ik vlug verbrand.
als ik zo elke dag mezelf insmeer met zonnecrème zal dit mij dan voldoende beschermen?

en zal ik nie na een tijdje tegen de zon kunnen zonder zonnecrème omdat mijn huid zich aanpast?
want al die zonnecrème zal een dure en vooral "smerige" bedoening worden vrees ik :p

.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~-.-~*~.

bovendien bestaan er misschien natuurlijkere en goedkopere oplossingen dan zonnecrème.... iemand?

Ali_

Legacy Member
Ik verbrand nooit, geen idee hoe da zou komen :unsure:

:p


Voor zover ik weet bestaat er geen alternatief voor zonnecrème, maar ik denk wel da uw huid ergens wel zal ''aanpassen'' aan het klimaat zodat ge na enige tijd niemeer zo snel helemaal rood zult zien.
Maar een hele dag in de vlakke zon is voor niemand gezond denk ik, zelfs als ge nie verbrand zoals mij :p

Rivers

Legacy Member
Ik heb licht bruin haar, blauwe ogen en ben ook spierwit. Ik ben nog nooit bruin geweest. Wel altijd heel erg rood, maar eens het rode weg is, dan ben ik terug wit. Ik ben al eens een weekje naar Egypte geweest, veel zonnecrème moeten opdoen, want ik verbrand me heel erg vlug. Het is uiteindelijk wel gegaan, maar de dagen nadien heb ik toch veel pijn gehad aan verbrande schouders e.d. Het valt te doen, maar je zal wel moeten blijven smeren :p je huid past zich daar niet aan. Als jij elke dag je vinger in een vlam zou steken, dan gaat je vinger zich toch ook niet na een tijd aanpassen en niet meer verbranden :p.

democracy02

Legacy Member
Ali_ zei:
komt waarschijnlijk omda uw huid bruin is... negro's zouden er nog beter moeten tegen kunnen dan brownies.

on days like these, i wish i was black :(

pieta

Legacy Member
teveel zon is nooit goed, en van dat aanpassen moet ge nie dneken, ik loop zonder zonnecreme in de zon, verbrand me eens goed en tadaa:)
gebruik altidj zonnecreme, ook al ist maar een lage factor...

superbus

Legacy Member
Zie dat je niet teveel buiten rondloopt en doe ook voldoende kleren aan ter bescherming..
Tzou niks voor mij zijn ze, ik verbrand ook snel en heb een hekel aan die veel te warme landen:)

Ali_

Legacy Member
democracy02 zei:
komt waarschijnlijk omda uw huid bruin is... negro's zouden er nog beter moeten tegen kunnen dan brownies.

on days like these, i wish i was black :(

ik ben ook vrij zeker dat da daardoor komt ja :p

kheb eigenlijk een heel bruine huid, toch donkerder dan de meeste andere allochtonen die ik zie:p

Rivers

Legacy Member
Ali_ zei:
ik ben ook vrij zeker dat da daardoor komt ja :p

kheb eigenlijk een heel bruine huid, toch donkerder dan de meeste andere allochtonen die ik zie:p

Wat ik mij eigenlijk altijd afgevraagd heb, kan iemand met een donkere huidskleur nog bruiner worden? :unsure:

Ali_

Legacy Member
Rivers zei:
Wat ik mij eigenlijk altijd afgevraagd heb, kan iemand met een donkere huidskleur nog bruiner worden? :unsure:

jeps :D

ik word in de zomer door veel opt strand te liggen nog bruiner. Of als ik ga snowboarden ofzo, of in italië.
dus door veel in de zon te ligge/stappe/boarden word ik bruiner ja.

Rivers

Legacy Member
Ali_ zei:
jeps :D

ik word in de zomer door veel opt strand te liggen nog bruiner. Of als ik ga snowboarden ofzo, of in italië.
dus door veel in de zon te ligge/stappe/boarden word ik bruiner ja.

Achzo :) ik ken een man (voetballer bij Roda JC, Nederlandse voetbalclub) en die is dus echt pikzwart. Het is wel een knappe, moet ik zeggen :p. Mja, als ik naar zijn gezicht kijk, heb ik moeite om de details van zijn gezicht te zien, zo donker is hij. Dus vroeg ik mij af of die al altijd zo donker was geweest of niet. Ook vroeg ik hem eens van waar hij kwam.. Noorwegen, zei hij :wtf: En die meende dat nog ook.

Strawberry

Legacy Member
gewoon een parasolletje kopen

In japan is het doodnormaal.

en dunne witte stof aandoen
die bedekt

Beramode

Legacy Member
Heb beetje hetzelfde probleem, wit vel.

Maar ik vermijd de zon liever dus heb niet zo n probleem:p in de zomer altijd zonnecreme op zak en zoveel mogelijk in de schaduw

Arifiene

Legacy Member
Ik heb lichtblond haar en grijze ogen, maar kben altijd lichtbruin en in de zomer echt wel bruin (genen van mama :p).
Daaraan gewend worden... Mja, als ge daar echt jaren gaat wonen mss wel, eerder niet. Zonnecreme => hoge factor gebruiken, is veel duurzamer dan elk kwartier een lage opdoen. Plus, zo duur is da toch niet, neem eentje van nivea...
Denk maar niet dat je na 2 maand dertegen gaat kunnen, ge zijt genetisch niet 'aangelegd' om bruin te worden + ge zijt het niet gewoon van kinds af...

Gentille

Legacy Member
Ikzelf ben ook een redelijk donker type, ben ooit één keer serieus verbrand geweest en sindsdien niet meer.

jeroenvde

Legacy Member
ik verbrand ook meer dan ik bruin :p
maar als het rood tan wegtrekt (vervellen nzo) dan heb ik toch een bruin kleurke :)

cura

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik heb lichtblond haar en grijze ogen, maar kben altijd lichtbruin en in de zomer echt wel bruin (genen van mama :p).
Daaraan gewend worden... Mja, als ge daar echt jaren gaat wonen mss wel, eerder niet. Zonnecreme => hoge factor gebruiken, is veel duurzamer dan elk kwartier een lage opdoen. Plus, zo duur is da toch niet, neem eentje van nivea...
Denk maar niet dat je na 2 maand dertegen gaat kunnen, ge zijt genetisch niet 'aangelegd' om bruin te worden + ge zijt het niet gewoon van kinds af...

ik meen me toch te herinneren dat je vroeger int middelbaar vrij tot zeer bleek was :P

nTFs

Legacy Member
De zon is niet echt mijnen beste vriend.
Ne keer niet insmeren en een halfuurke in de zon en ik heb al prijs.
Niet plezant maar je leert ermee leven.

nunji

Legacy Member
Ali_ zei:
jeps :D

ik word in de zomer door veel opt strand te liggen nog bruiner. Of als ik ga snowboarden ofzo, of in italië.
dus door veel in de zon te ligge/stappe/boarden word ik bruiner ja.

ja lol kwas zo met vriend bezig (is van marokkaanse afkomst) en kwas zo bezig dak dringend moest zonnebanken, en die zo van ja ik eigenlijk ook.
Ik zo wtf wrm da.
Em zei dattem zo'n speciaal mooi kleurtje wou ofzo ale khad em ni goe verstaan waren in metro en tram kwam er just aan enzoe.. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan