Archief - Massagetechnieken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FuLcRuM

Legacy Member
Ge gaat naar de boekhandel (hell, zelfs in FRS) en je koopt u een boek over masseren :)

Musback

Legacy Member
ge moet het gewoon met liefde doen voor de ander en dan komt dat vanzelf :)

Tha_nOn

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Ge gaat naar de boekhandel (hell, zelfs in FRS) en je koopt u een boek over masseren :)

jaja kwestie van wa reclame te maken
en als het nog niet lukt komt gij het wel voordoen \o/

orez

Legacy Member
als je geen ervaring hebt, zacht wrijven, altijd naar boven toe behalve op de voeten, op de voeten (onderkant wel te verstaan) van hiel naar teen.

Naar het hart toe is een beetje jah... raar gezegd, sommige bloedbanen lopen naar boven, sommige naar beneden, als je bijvoorbeeld de schouders masseert masseer je ook naar boven toe, terwijl je daar dan infeite "weg" van het hart masseert.

Beste manier om te beginnen is oefenen op de schouders / schouderbladen, daar kan je niet veel verkeerd doen als je niet teveel druk oplegt.
Het laatste wat je best oefent is de onderkant van de voet, of de binnenkant van de dijbenen, aangezien als je het niet correct uitvoert, je de persoon juist gaat kittelen, en deze raakt zijn ontspannen fase kwijt, waardoor je massage geen effect meer heeft.

Druk oefen je op de grote vlakken vooral uit met de achterkant van je handpalm (hoe je je hand plaatst voor een hartmassage bijvoorbeeld) op de benen gebruik je vooral zachte "strelende" bewegingen en volg je de contouren van de spieren met je duim, op die contouren oefen je dan wat druk uit.

Altijd met 2 handen tegelijk werken, anders verliest je massage ook veel effect. voor bijvoorbeeld een voet, leg je je vingers op de bovenkant en doe je dezelfde beweging met je beide duimen maar dan tegenovergesteld. Altijd ook zorgen als je een bepaald lichaamsdeel masseert dat je het ondersteuning geeft.

Als je schouderbladen wilt loswerken of schouderspieren, ligt de persoon op zijn buik, hou je die persoon zijn/haar arm 45° naar boven en ga je vanaf de elleboog lichte druk uitvoeren en naar beneden duwen met de achterkant van je handpalm tot je een kleine verschuiving voelt van de beenderen, als het heel erg vastzit kan dit ook tot een krakend geluid leiden. Ma doe dit pas als je al het gevoel en wat ervaring hebt, te harde druk kan letsels opleveren, of zelfs een schouder dislocaten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan