Archief - Massagetechnieken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Killertux

Legacy Member
Goeienavond mense ;) ,

kzit met een vraagske, isder hier iemand die mij wa toelichtingen kan geven over zowat basis-massagetechnieken? Ben namelijk van plan deze binnenkort es uit te testen maar kzou best wel wat advies kunnen gebruiken.

Misschien zou het handig zijn om dit in de praktijk es te kunnen bespreken/oefenen met iemand (liefst vrouwelijk dan ofzo) die er wel iets van kent van de regio wielsbeke-waregem.

Indien je me verder zou kunnen helpen, plaats hier dan antwoordje of PM me ff.


Om thread te openen, wie kan er hier deftig masseren en kan er wat toelichtingen geven? Hou het ontopic aub...

TheCrow7

Legacy Member
Ik zou ten zeerste opletten met massage en ergens een workshop / cursus gaan volgen.

Je kunt andere mensen namelijk wel degelijk een letsel laten oplopen door je onkunde. Alsook is het opletten geblazen met bloedophopingen en uistortingen. Bloedklonters creëeren en in de richting van het hart of hersenen sturen is niet iets wat je wil meemaken, me dunkt.

Dus a.u.b. begin niet zomaar wat uit te testen, en ga op z'n minst naar een bibliotheek of iets anders betrouwbaar.

Killertux

Legacy Member
daarom dat ik ook vraag om wat deftig advies :)

Besef zelf dat het een gevaar inhoud, is er hier niemand van mijn streek die wat advies heeft?

Sneakytje

Legacy Member
Mja paar jaar geleden ook vanalles over opgezocht en naar de bib gewest voor wat basistechnieken. En als je voorzichtig bent en niet te hard gaat handelen kan dit geen kwaad hoor. En het kan ook deugd doen.

Je zorgt er om te beginnen voor dat je in een rustige kamer bent, dat het daar warm is en zacht licht heeft. Een leuk muziekje op de achtergrond doet ook veel. Als ondergrond neem je best een stevige tafel. En als je geen stevige tafel hebt, doe het dan gewoon op de grond, met dekens ofzo. Een gewoon bed is niet aan te raden omdat het efect dan veel minder is.
Waar je ook op moet letten is dat je nooit je 2handen van het lichaam doet. Er moet altijd 1 hand op het lichaam van de andere zijn. U handen zijn best ook al warm voor je begint met de massage.

Voor een gewone massage op de rug te beginnen moet je altijd de vorm van de ruggegraat volgen. Je begint onderaan en gaat zo naar boven toe werken tot op de schouders. Daarna kan je van onder naar boven toe een beetje 'kneden'. Eerst de ene kant van de ruggegraat en dan de andere kant. Met u duimen kan je ook drukkende bewegingen maken.

Das zo wa de basis denk ik Dit pas ik soms toe bij mijn vriend en die is daar wel content van dan dus da zal wel goe zijn.

Killertux

Legacy Member
Sneakytje zei:
Mja paar jaar geleden ook vanalles over opgezocht en naar de bib gewest voor wat basistechnieken. En als je voorzichtig bent en niet te hard gaat handelen kan dit geen kwaad hoor. En het kan ook deugd doen.

Je zorgt er om te beginnen voor dat je in een rustige kamer bent, dat het daar warm is en zacht licht heeft. Een leuk muziekje op de achtergrond doet ook veel. Als ondergrond neem je best een stevige tafel. En als je geen stevige tafel hebt, doe het dan gewoon op de grond, met dekens ofzo. Een gewoon bed is niet aan te raden omdat het efect dan veel minder is.
Waar je ook op moet letten is dat je nooit je 2handen van het lichaam doet. Er moet altijd 1 hand op het lichaam van de andere zijn. U handen zijn best ook al warm voor je begint met de massage.

Voor een gewone massage op de rug te beginnen moet je altijd de vorm van de ruggegraat volgen. Je begint onderaan en gaat zo naar boven toe werken tot op de schouders. Daarna kan je van onder naar boven toe een beetje 'kneden'. Eerst de ene kant van de ruggegraat en dan de andere kant. Met u duimen kan je ook drukkende bewegingen maken.

Das zo wa de basis denk ik Dit pas ik soms toe bij mijn vriend en die is daar wel content van dan dus da zal wel goe zijn.

Mercikes ;)
Ga mss ook nog es tot aan de bib rijden als ik tijd heb, maar alvast merci ;)

Sneakytje

Legacy Member
graag gedaan :) en idd in boeken zie je dit ook met tekeningen das wel handig :p

Reinhart

Legacy Member
Tegen mijn zus ook eens zeggen dat ze best een boek eens leest. :p Want ik heb de indruk wanneer ze haar kunsten op mij toepast dat ik de dag erna volledig stijf ben. :sad:

Killertux

Legacy Member
Reinhart zei:
Tegen mijn zus ook eens zeggen dat ze best een boek eens leest. :p Want ik heb de indruk wanneer ze haar kunsten op mij toepast dat ik de dag erna volledig stijf ben. :sad:

ocharme? Sneakytje kent er blijkbaar meer van ;)

^MystiQ

Legacy Member
Reinhart zei:
Tegen mijn zus ook eens zeggen dat ze best een boek eens leest. :p Want ik heb de indruk wanneer ze haar kunsten op mij toepast dat ik de dag erna volledig stijf ben. :sad:

Uw zus geeft u massages ? :p :D

Preske

Legacy Member
Ghebt veel soorten massage.

vriendin van me heeft attest chinese massage. Heb het nooit aangedurfd om me te laten masseren tho.

Ik ken enkel de massages van de kine's, en toen ik in het ziekenhuis lag vertelde de kine mij dat ge altijd naar het hart naartoe moet masseren.

Exorikos

Legacy Member
preske zei:
Ghebt veel soorten massage.

vriendin van me heeft attest chinese massage. Heb het nooit aangedurfd om me te laten masseren tho.

Ik ken enkel de massages van de kine's, en toen ik in het ziekenhuis lag vertelde de kine mij dat ge altijd naar het hart naartoe moet masseren.

De kiné zei mij juist hetzelfde en die zei ook dat je eigenlijk niet veel verkeerd kan doen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, mijn vriendin heeft het nog gedaan als vakantiewerk en geeft er mij ook wel af en toe. Zo heeft ze es de volledige stijfheid uit m'n benen kunnen wegmasseren.
Maar ja, of zij jou de technieken zal willen leren is een andere vraag... en besides, Brugge ligt toch een eindje van je af.

Het is niet te onderschatten iig, je kan er goed mee doen maar ook net het tegenovergestelde.
Als je het echt wilt doen, train dan maar alvast je polsen want die krijgen het zwaar te verduren.

Boukreev

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ik snap dus totaal niet waarom dat grappig zou zijn.

mja ik ken massages enkel als voorspel :p. mss is dat bij hem ok zo en vindt hij et daarom grappig da die kerel door zen zus gemasseerd wordt. alleja kvond da eiglijk ok grappig om die reden

^MystiQ

Legacy Member
Firion zei:
mja ik ken massages enkel als voorspel :p. mss is dat bij hem ok zo en vindt hij et daarom grappig da die kerel door zen zus gemasseerd wordt. alleja kvond da eiglijk ok grappig om die reden

U read my mind :love:

:D

LeSec

Legacy Member
Altijd naar het hart toe heb ik ergens onthouden :p stimuleert de bloedsomloop ofzo, fin ja die haar engels was nogal "gebroken" dus kan het ook grat verkeerd verstaan hebben :p, twas toch iets me hart nem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan