Archief - Makro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
mbman zei:
Daarom volgende vraag: als je iets gaat kopen in de Makro, wat komt er op de factuur te staan ?

Een lijst met artikels, bij elk artikel ondermeer het aantal, het bedrag exlusief BTW en de BTW-code (1 staat voor 6 %, 7 staat voor 21%).

Onder de artikellijst staat dan gegroepeerd (1 lijntje per BTW-code): nettobedrag exlusief BTW voor elke BTW-groep, dan daarnaast het bedrag BTW dat daarop komt, en dan daarnaast het totaalbedrag (netto + btw bij).

En dan daar nog eens onder het uiteindelijke te betalen totaalbedrag, inclusief BTW dus.

metaphore

Legacy Member
ons moeder heeft er via haar werk (verpleegster) 1 voor haar én een voor ons pa gekregen in den tijd...

mss werkte als verpleging voor de overheid ofzo? maar normaal toch nie... ??

mbman

Legacy Member
eniac zei:
Een lijst met artikels, bij elk artikel ondermeer het aantal, het bedrag exlusief BTW en de BTW-code (1 staat voor 6 %, 7 staat voor 21%).

Onder de artikellijst staat dan gegroepeerd (1 lijntje per BTW-code): nettobedrag exlusief BTW voor elke BTW-groep, dan daarnaast het bedrag BTW dat daarop komt, en dan daarnaast het totaalbedrag (netto + btw bij).

En dan daar nog eens onder het uiteindelijke te betalen totaalbedrag, inclusief BTW dus.

Jaja, maar wat staat er bovenaan. Op wiens naam staat die factuur ?

eniac

Legacy Member
In dit geval gewoon op naam van de particulier die het extralegaal voordeel geniet.

Kurobu

Legacy Member
da denkte.
als ge zelfstandig zijt ( bedrijf ofzo )
kunde daar ook u grief kopen in den metro.

boogje

Legacy Member
huh, ik ben daar paar maanden geleden gewoonweg binnengeweest oO, wij krijgen daar reclamefolderkes van i nde brienvenbus :unsure:

eerste wat ik er van hoor. Heb er nog nen DVD gekocht de volgende week derachter hoofdtelefoon en een parasol voor in den tuin :sop:

Radiance

Legacy Member
boogje zei:
huh, ik ben daar paar maanden geleden gewoonweg binnengeweest oO, wij krijgen daar reclamefolderkes van i nde brienvenbus :unsure:

eerste wat ik er van hoor. Heb er nog nen DVD gekocht de volgende week derachter hoofdtelefoon en een parasol voor in den tuin :sop:
Binnenwandelen zal geen probleem zijn, maar aan de kassa moet je dacht ik toch alitijd uw Makro klantenkaart kaart geven dacht ik. :unsure:

Timmos

Legacy Member
ik ben er jobstudent (nu nog 5 dagen er werken :p) in vestiging Eke en ik kan ook aan zo'n kaart raken. We hebben er hier wel al 2 liggen :p

En zoals hierboven gezegd kan je binnenraken zonder kaart maar aan de kassa scannen ze altijd die barcode ervan in. Dus dan staat ge daar voor piet snot met een volle kar en ge moogt niet door... iedereen achter u kwaad omdat ge file veroorzaakt :evil: daarom controleren in vestiging Eke aan de ingang of ge een kaart bijhebt... zoniet wordt u opgegeten :unsure:

Grrregg

Legacy Member
metro is voor resellers (dwz horecazaken en nachtwinkels enz die ni genoeg nodig hebben om rechtstreeks bij leverancier te bestellen :P)

makro is voor zelfstandigen in principe (werkelijkheid is heel wa anders ^^)

KULeest

Legacy Member
boogje zei:
huh, ik ben daar paar maanden geleden gewoonweg binnengeweest oO, wij krijgen daar reclamefolderkes van i nde brienvenbus :unsure:

eerste wat ik er van hoor. Heb er nog nen DVD gekocht de volgende week derachter hoofdtelefoon en een parasol voor in den tuin :sop:

As ge reclamefolders krijgt wil da zegge dage klant zijt, ge moet zelfs om de 2 maand is naar de makro gaan anners krijgde diene reclam oek nimmer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan