Archief - Makro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha_nOn

Legacy Member
chosen1 zei:
woehoe hier thuis allebei voorzitter van meedere verenigingen :woohoo:

dan moet ik maar es wa kaarten gaan hale :p

*edit* wa is er zo interessant aan de makro? :sop:

enorm groot, en mogelijkheid om veel in grote verpakkingen te kopen zeker?

die winkel is mij te groot, ik krijg daar toevallen van :sop:

chosen1

Legacy Member
Tha_nOn zei:
enorm groot, en mogelijkheid om veel in grote verpakkingen te kopen zeker?

die winkel is mij te groot, ik krijg daar toevallen van :sop:

mja als ik naar de Makro wil zou ik van Mol naar Deurne moeten rije (en da voor eten waar nog niet zoveel verschil op zit qua prijs)

als ze nu pc's verkochten voor 300€ minder dan de normale prijs dan zou ik da wel doen

evil aardappel

Legacy Member
Ze controleren daar weinig... .
Ik zie daar soms zwervers en bums rondlopen dant genen naam heeft.

Met alle respect voor zwervers en bums.

mbman

Legacy Member
Let wel dat je bij de Makro geen consumentenrecht hebt ;)

Dacht ik toch ?

mbman

Legacy Member
En nog iets, in principe kan elke aankoop die bij de Makro doet meetellen voor de belastbare omzet van de kaarthouder. Het uitlenen van een pasje kan zo wel eens een dure affaire worden.

eniac

Legacy Member
mbman zei:
Het uitlenen van een pasje kan zo wel eens een dure affaire worden.

Het uitlenen van Makro-pasjes is een nationale sport. Hier in de buurt ken ik niemand die niet op 1 of andere manier in de Makro binnenkan.
Trouwens, zolang je dat niet aangeeft in je belastingen telt het toch niet mee?

Radiance

Legacy Member
eniac zei:
Het uitlenen van Makro-pasjes is een nationale sport. Hier in de buurt ken ik niemand die niet op 1 of andere manier in de Makro binnenkan.
Trouwens, zolang je dat niet aangeeft in je belastingen telt het toch niet mee?
Dat had jij gedacht, de fiscus heeft op een of andere manier inzicht in uw uitgaven bij de makro.

Ik weet een traiteur die er mee in de problemen is gekomen, zij kochten daar meer aan dan wat ze jaarlijks als inkomsten hadden (rara, hoe zou dat kunnen :p ). Of ze nu effectief de fiscus aan de deur hebben gehad durf ik ni 100% zeker zeggen, maar hun boekhouder was redelijk furieus :)

mbman

Legacy Member
eniac zei:
Trouwens, zolang je dat niet aangeeft in je belastingen telt het toch niet mee?

Niet juist.

Als er met het pasje van een bedrijf goederen zijn aangekocht, worden die ook verondersteld van doorverkocht te zijn. De belastingen gaan die dus bij de belastbare omzet doen.

LSDsmurf

Legacy Member
mbman zei:
Niet juist.

Als er met het pasje van een bedrijf goederen zijn aangekocht, worden die ook verondersteld van doorverkocht te zijn. De belastingen gaan die dus bij de belastbare omzet doen.
Waarom word er verondersteld dat die goederen doorverkocht zijn?

Ik zie het probleem niet echt hoor :s Als iemand mijn Makro kaart gebruikt om daar iets te gaan kopen dan betaald die persoon daar BTW op. Als ik die goedereen dan niet als kost inbreng en de BTW niet probeer terug te trekken dan is er toch helemaal geen fraude.

mbman

Legacy Member
Ik heb het niet over de BTW maar over de winstbelasting ;)

Goederen die aangekocht worden en die niet geactiveerd worden, zijn verondersteld verkoopgoederen te zijn. Daar wordt dus winst op gemaakt, en aldus ook onderworpen aan winstbelasting (voor vennootschappen bvb 33% + crisisbelasting, verminderd tarief mogelijk).

Nu weet ik niet hoe het zit met de factuur.

Daarom volgende vraag: als je iets gaat kopen in de Makro, wat komt er op de factuur te staan ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan