Archief - Linkerwijsvinger verloren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Project Zero

Legacy Member
Mijn pa heeft een houtzagerij/houthandel, ge kunt u dus wel inbeelden dat daar serieus wat werknemers met hier en daar een vinger minder rondlopen..
Ken er ene, die is er ene kwijt + van ene het vingertopke (heeft nog een nagel van een paar mm ofzo) en die heeft daar eigenlijk geen last van.

Het valt eigenlijk ook totaal niet op, ik kende die kerel al langer (paar jaar toch) en tis mij eigenlijk pas vorig jaar opgevalle bij vakantiewerk toen ik hem moest helpen met iets :p

Mijne pa heeft ook eens een accidentje voorgehad maar die zijne vinger hebbe ze nog terug kunnen aannaaien (was er niet volledig af).

Soit, vraagske: is u vinger echt weg tot op u hand of is hij maar half weg? Volgens mij maakt da toch veel qua gebruiken in het dagelijks leven (typen lijkt mij bv. best nog perfec tmogelijk met een halve wijsvinger :))

Nog veel luck met de genezing ;)

Stijn

m1dnight

Legacy Member
nog 7 mm vinger fzo..

dus ik kan nog iets klemmen tussen da "stompje" en mijne duim..

Suphafly

Legacy Member
zenuwen goe afstompen
ken iemand dies 3,5 vingers kwijt.
die zegt int begin doet da zeer als ge nog maar een luciferdooske erop legt
maar ge moet dat leren. de pijn verbijten en om een duur kunde daar bij wijze van spreken mee nen hamer op kloppen en ge voelt da ni
mijn opa had da ook 'k moest zijn vinger gaan zoeken :p en mijnen hond zat al da bloed op te likken de vetzak :p

xcruchesx

Legacy Member
alleszins sterkte, ik ben genoodzaakt van gans mijn leven met krukken te stappen door mijn knie maar iets aan handen zou ik toch erger vinden... zoals ze al hier zeggen, na een tijd geraakt je lichaam/je hersenen eraan gewend. mijn rechterbeen is gewoon van te compenseren en mijn hersenen weten dat ik niet moet proberen om een sprong te maken of mijn knie kan niet mee...
een mens moet zich aanpassen aan de situatie, altijd.

Doggiedog

Legacy Member
een leerkracht bij ons heeft maar een halve linkerarm. Veel weet ik er niet over, maar de geruchten luiden dat dat voorgevallen is toen ze gedragsobservatie deed bij apen. Anyway, ik had pas de 4de les dat ik van haar gekregen heb door dat ze een stuk van haar arm miste :p Verder rijdt ze ook op haar dooie gemak enkel met haar arm op het autostuur zonder enige moeilijkheid. Was wel effe schrikken toen ik naast haar in de auto zat, ge denkt dan toch efkes van "gaat da wel lukken". Erg veel last schijnt ze er toch niet meer van te hebben in elk geval, dus ik denk dat da best moet lukken. Het hangt waarschijnlijk grotendeels van uzelf af, hebt ge de wil om erover te raken en het te accepteren of niet. Als ge de wil hebt kunt ge waarschijnlijk met alle gemak uw activiteiten hervatten, alleen deze keer met één vinger minder.

Ne vriend van mijn broer was een been kwijt, hij was er in t begin toch ondersteboven van, vooral omdat het zo'n fanatieke sporter was. Maar na verloop van tijd maakte hij er zelf al grapjes over, in de zin dat hij zn been (nuja, het deel dat er oorspronkelijk nog was) voor een passerende auto hield en riep "Oh nee, help help, mijn been is eraf gereden, aaaaaah mijn been!".

Anyway, ik kan mij niet echt voorstellen hoe het moet voelen, k heb altijd gehoord dat het lijkt alsof het betreffende lichaamsdeel er nog steeds is, maar k wens u nog veel moed.

mo_Orda

Legacy Member
ik volg ook houtbewerking, kzien der ook op tegen om sommige bewerking uit te voeren soms ze :)

^^pathfinder^^

Legacy Member
m1dnight zei:
hij lag vrij ver weg... ma ik kan tege de mopjes ze, bn al wa gewoon ondertusse v, mn maten :)

respect, als ik mijn vinger kwijt was en mijn vrienden zouden er grappen over maken, die zouden der nie goed van zijn.

DaMob

Legacy Member
Project Zero zei:
Mijn pa heeft een houtzagerij/houthandel, ge kunt u dus wel inbeelden dat daar serieus wat werknemers met hier en daar een vinger minder rondlopen..
Ken er ene, die is er ene kwijt + van ene het vingertopke (heeft nog een nagel van een paar mm ofzo) en die heeft daar eigenlijk geen last van.

Het valt eigenlijk ook totaal niet op, ik kende die kerel al langer (paar jaar toch) en tis mij eigenlijk pas vorig jaar opgevalle bij vakantiewerk toen ik hem moest helpen met iets :p

Mijne pa heeft ook eens een accidentje voorgehad maar die zijne vinger hebbe ze nog terug kunnen aannaaien (was er niet volledig af).

Soit, vraagske: is u vinger echt weg tot op u hand of is hij maar half weg? Volgens mij maakt da toch veel qua gebruiken in het dagelijks leven (typen lijkt mij bv. best nog perfec tmogelijk met een halve wijsvinger :))

Nog veel luck met de genezing ;)

Stijn

En noemt dieje persoon toevallig davy? Heb ook eens vakantiewerk gedaan en was in de buurt van genk, en bilzen ligt daar toch dichtbij dachtek? En da was juist hetzelfde, die had ook maar zo'n paar mm nagel meer.
Zag je ook totaal niet en hij had er duidelijk geen last van, dus er valt zeker mee te leven. Zelf wil ik het niet meemaken :s

Suphafly

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
respect, als ik mijn vinger kwijt was en mijn vrienden zouden er grappen over maken, die zouden der nie goed van zijn.

ge kunt er ni om blijven treuren
na paar maand lachte daar zelf mee

MonkeyPenis

Legacy Member
no offence ma ask ne vinger zou kwijt zijn zouk toch ni denken van oh nee hoe zit het nu met gamen en typen

Time

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
no offence ma ask ne vinger zou kwijt zijn zouk toch ni denken van oh nee hoe zit het nu met gamen en typen
Wat dan wel? Eens je de schok teboven bent begin je aan de praktische gevolgen te denken. Als hij dagelijks achter zijn toetsenbord zit is het logisch dat dat evenveel aandacht krijgt als de rest van zijn activiteiten.

Doggiedog

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
respect, als ik mijn vinger kwijt was en mijn vrienden zouden er grappen over maken, die zouden der nie goed van zijn.
humor is ook een vorm om een tragische gebeurtenis te verwerken. Waarom denkt ge dat er zoveel mopjes bestaan over de oorlogen en Dutroux en dergelijke? Die vrienden weten anders ook niet hoe ze erop moeten reageren hoor.

[TFT]Poky

Legacy Member
moet een ferme zaag zijn geweest als ik het zo lees.
Misschien een positief element is dat ge er "maar" ene kwijt zijt. Voort zelfde geld zijde er meer kwijt of misschien u hand.

_DKsissor_

Legacy Member
mja als ge mopkes over dutroux gaat maken bij de ouders van die slachtoffers gaa ndie ook nie echt lache denkk

Gentille

Legacy Member
Sterkte zou ik zo zeggen, gelukkig is het "maar" een vinger. Je kon met zo een zaag meer kwijt geweest zijn dan een vinger. Het is zeker niet aangenaam om een ledemaat te verliezen, maar een vinger verliezen is niet echt onoverkomelijk. Je leven kan gewoon doorgaan mits enkele aanpassingen. Zeer zeker niet in de put zitten, er zijn ergere dingen. Veel moed toegewenst.

ComputerVISTA

Legacy Member
m1dnight zei:
hij lag vrij ver weg... ma ik kan tege de mopjes ze, bn al wa gewoon ondertusse v, mn maten :)

Nu wil ik u toch is wa vragen, naar het schijnt doet dat in't begin absoluut geen pijn, is dat waar of zever?

Lemon

Legacy Member
Men stiefpa heeft zijn vinger verloren door ook zon freak accident. Maar bij hem was het een deur die dichtvloog (metale deur). En daardoor zen vinger verloren is.

En over da hondengrapje. Ik veronderstelde dat ie er wel mee zou kunnen lachen om het feit dat ie er openlijk over begon op een publiek forum. Als je nog niet over de schok heen bent van een verloren vinger ga je dat nu eenmaal nooit posten op een forum he ;)

DJ BUZZE retro

Legacy Member
het allerbeste met het genezingsproces he gast...

Het is vast en zeker geen pretje dat het gebeurd is... maar je hebt ook geluk gehad bij dit ongeluk... liever een vinger (nog het minste van al) dan een hele hand of iets met een dodelijke afloop....

Ik ben als kind heel dikwijls met gevaarlijke dingen beziggeweest: tijdens de zomer ging er geen dag voorbij of ik ging als 9-jarige met een reuzenkapmes in het bos kappen, vuurtjestook hier en vuurtjestook daar.

Ik heb ooit eens met dat kapmes slecht gemikt en in m'n been gekapt... dat kwam net onder mijn knie terecht doordat het afstompte op het hout, en hierdoor heel zijn richting MAAR in mijn voordeel ook heel wat kracht verloor, en hierdoor bleef de schade beperkt tot een venijnige snee die helemaal genezen is, en waar ik vandaag de dag naar mijn weten eigenlijk niks van zie...

Vanaf de eerste seconde na dat klein accidentje ben ik meteen beginnen denken... oké, vanaf nu altijd: veiligheid eerst zekerstellen, en dan pas uitvoeren. :unsure:

GroovyBeatsss

Legacy Member
Ik heb ook houtbewerking gedaan, en het machine waar ik het meeste "schrik voor had was de vlakschaaf! Argh hated that machine, u vingers zo dicht bij die messen:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan