Archief - 'lichtgevende' oceanen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Drolsmurf

Legacy Member
Het licht van maan/sterren wordt verder uitgespreid aan de polen dan op de evenaar, dat is geen logische veronderstelling als je uitgaat van een vlakke kaart maar het is in de realiteit wel zo.

D@SîR0

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Gezien de aarde rond (bolvormig) is kan hem sowieso niet volledig vatten op een foto. Het zijn sowieso foto's aan elkaar geplakt dus. Wel kap gedaan trouwens...

in theorie wel, maar ik vrees dat het technisch ni echt te doen is :p (uw sensor zou dan namelijk een bol rond de aarde moeten zijn)

Siana

Legacy Member
SMa zei:
het kan moeilijk overal tegelijk donker zijn e :p

Mo eigenlijk krijgde zo ook een verkeerd beeld hé, aleja, twas dat datik bedoelde... maar het duh!! antwoord slaagde toch alles...:bow:

Brock

Legacy Member
de foto werkt niet meer en ik zou em toch graag es zien
kan nog iemand hem op een andere webspace zetten aub?

killgore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Gezien de aarde rond (bolvormig) is kan hem sowieso niet volledig vatten op een foto. Het zijn sowieso foto's aan elkaar geplakt dus. Wel kap gedaan trouwens...

knap :p? Gewoon dezelfde satteliet die telkens een fototje neemt :D.

Maar zoals ik al zei: heeft volgens mij niets te maken met algen of zo, wel met de kromming van de aarde :).

Jond3

Legacy Member
de dichtheid van water is maximaal bij 4 graden. bij de evenaar ist water warmer dus hebde daar minder water opeen door de temperatuur. terwijl bij de polen het kouder is en daar het water meer opeengepakt zit door de temperatuur, dus minder lichtreflectie...
heeft natuurlijk ook met de diepte te maken, als ge kijkt naar de marianentrog en andere troggen.... die zijn ook lekker donker

awesome

Legacy Member
volgens mij zijn er ook een paar boorplatformen...
Leraar aardrijkskunde heeft da nog verteld.

DéWé

Legacy Member
noobkillah zei:
volgens mij zijn er ook een paar boorplatformen...
Leraar aardrijkskunde heeft da nog verteld.

Maar niet op het midden van de Atlantische Oceaan :)

M1tch

Legacy Member
toch raar dat china niet zoveel licht produceert terwijl het toch ook een bruk bezet land is, niet? :p

Messias.

Legacy Member
Lol, niet veel licht produceert. Die helwitte stip daar beneden is Hong Kong.

Time

Legacy Member
Wel leuk om te zien waar de ontwikkelde beschaving begint en eindigt.:)

HavaLinka

Legacy Member
Time^- zei:
Wel leuk om te zien waar de ontwikkelde beschaving begint en eindigt.:)

India is erg verlicht, kwist nie dat ze al bij de ontwikkelde beschaving hoorden...

Fighting Hobbit

Legacy Member
killgore zei:
knap :p? Gewoon dezelfde satteliet die telkens een fototje neemt :D.

Maar zoals ik al zei: heeft volgens mij niets te maken met algen of zo, wel met de kromming van de aarde :).

Mja, maar ik bedoel dat je niet ziet waar de ene foto begint en de andere eindigt... Ik mag het toch wel een mooie foto vinden :unsure:

Santa

Legacy Member
HavaLinka zei:
India is erg verlicht, kwist nie dat ze al bij de ontwikkelde beschaving hoorden...
India is zowat het ontwikkelste land van Azie en tien keer ontwikkelder als Rusland en drie vierden van Europa

EternalSilence

Legacy Member
toch wel grof hoe zwaar belgië opligt

tis bijna 1 grote lichtgevende bol :x


al die lichtpolutie
verwonderd da we dan bijna geen sterren zien aan de hemel alst nacht is

Li0n

Legacy Member
M1tch zei:
toch raar dat china niet zoveel licht produceert terwijl het toch ook een bruk bezet land is, niet? :p

Ja er zijn veel chinezen. Alleen wonen ze niet egaal verspreid. De gote steden zitten opeen gepakt. Op het platte land is natuurlijk ni zoveel licht.

Fighting Hobbit

Legacy Member
M1tch zei:
toch raar dat china niet zoveel licht produceert terwijl het toch ook een bruk bezet land is, niet? :p
Een groot deel van China is of hooggebergte of woestijn. De bevolkingsdichtheid in china is gigantisch aan de oostkust, maar het binnenland is heel dun bevolkt hoor...
edit: let trouwens eens op de Nijl, zeer knap hoe je die ziet lopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan