Archief - lezen met weinig licht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jond3

Legacy Member
De tomaat is culinair gezien een groente, maar botanisch een vrucht.

In 1893 besliste het Hooggerechtshof in de Verenigde Staten dat de tomaat voor de Amerikaanse wet als groente (en niet als fruit) moet worden beschouwd.

* De essentie

Fruit zijn die eetbare delen van planten, die de zaden bevatten. Groenten zijn alle andere eetbare delen van planten. Dit maakt de indeling eenvoudig en eenduidig

sjek als je gehintereseerd bent ook nog een keer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit

fruit dus :) raar maar waar, amerikanen hebben het weer anders moeten doen

Acolyte

Legacy Member
ik zou denken dat je van dat in het donker lezen juist slechter van dichtbij ging zien... Maar jullie hebben allemaal -* (net als ik) wat erop wijst dat je bijziend bent en dus slecht ver kan zien. :s

Fighting Hobbit

Legacy Member
Je kan er in elk geval serieus hoofdpijn van krijgen is mijn ervaring, maar dan moet je echt wel lang lezen.

BraveHeart

Legacy Member
rammsein zei:
Ik vroeg me af als het schadelijk is voor de ogen om met weinig licht te lezen. Want vaak zeggen ze van dat het superslecht is voor de ogen en andere zeggen dat het geen kwaad kan.Dus als iemand het weet.... :d

Het is vermoeiend, en op de jaren gaat je zicht verminderen.
Wil je een oogarts bezoek vermijden.
Speel niet met uw ogen en ga in een voldonde verlichte kamer zitten om...

Tijdschriften en boeken te lezen.
TV & Film te kijken.
Gamen en PC.

Ik ken zelfs mensen die dit allemaal doen in een kamer zonder verlichting.

Als je je perfect zicht kapot wil krijgen is dit wel de manier.

sneax

Legacy Member
Jond3 zei:
fruit dus :) raar maar waar, amerikanen hebben het weer anders moeten doen

ge concludeert 'fruit dus' terwijl ge tegensprekende definities post

ik denk dat groenten/fruit vooral naar smaak worden ingedeelt - tomaten, komkommers, aubergines etc... dat noem ik groenten

in de 'wetenschappelijke' wereld zullen ze eerder praten over een vrucht, ne wortel, loof etc...

Jond3

Legacy Member
sneax zei:
ge concludeert 'fruit dus' terwijl ge tegensprekende definities post

en ik herhaal

==> * De essentie

Fruit zijn die eetbare delen van planten, die de zaden bevatten. Groenten zijn alle andere eetbare delen van planten. Dit maakt de indeling eenvoudig en eenduidig

kweenie hoe uw tomaten deruit zien ma in die van mij zitten toch zaden ze :) , dus fruit

Bart Religion

Legacy Member
sneax zei:
de indeling is niet perfect gedefinieerd, wetenschappelijk is er ni echt een verschil tussen de meeste groenten en fruit

de indeling komt vooral naar smaak

fruit = vrucht van een plant?

groente = de blaadjes?

bv. appel is fruit omdat we de vrucht van de appelboom eten en niet de blaadjes. Hadden we de blaadjes gegeten was het groente geweest?

Hellrabbit

Legacy Member
hmmm, eet gij de vrucht maar, ik hou het toch liever bij de schijnvrucht :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan