Jond3
Legacy Member
De tomaat is culinair gezien een groente, maar botanisch een vrucht.
In 1893 besliste het Hooggerechtshof in de Verenigde Staten dat de tomaat voor de Amerikaanse wet als groente (en niet als fruit) moet worden beschouwd.
* De essentie
Fruit zijn die eetbare delen van planten, die de zaden bevatten. Groenten zijn alle andere eetbare delen van planten. Dit maakt de indeling eenvoudig en eenduidig
sjek als je gehintereseerd bent ook nog een keer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit
fruit dus
raar maar waar, amerikanen hebben het weer anders moeten doen
