Archief - lezen met weinig licht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
Sagax zei:
tja die definitie van fruit en groente klopt idd niet echt

volgens mij gebeurt die indeling eerder op hoe het smaakt

de indeling is niet perfect gedefinieerd, wetenschappelijk is er ni echt een verschil tussen de meeste groenten en fruit

de indeling komt vooral naar smaak

aXl_

Legacy Member
Sagax zei:
ja maar ik heb bv. -2,5 aan beide ogen

wat is de oorzaak daar dan van? want ik ben slechts 19 jaar oud :)

ik heb -5 aan beide ogen en ik ben 18 :help:

dus ik durf ni goed meer verkondigen dat het niet slecht is voor uw ogen daar ik het, toen ik klein was, vrij veel deed :p

Thales

Legacy Member
Sagax zei:
ja maar ik heb bv. -2,5 aan beide ogen

wat is de oorzaak daar dan van? want ik ben slechts 19 jaar oud :)

ik heb - 5.25 en ik ben 20
das gewoon zo en ik heb er zelfs nystagmus bij

maxdevis

Legacy Member
je ogen raken dacht ik sneller vermoeid
net als lezen bij kaarslicht
ik dacht zelfs dat shakespeare daar slechtziend van is geworden

DaMob

Legacy Member
Iemand die een site weet met vanalle misverstanden in deze wereld?

krisse5844

Legacy Member
Muggen komen af op de "zweetgeur" van de mens... Waarom denkte dat ge die apparaatjes in de muur moet steken :lol: ... Om ze te vergassen :rofl:

On topic : denk ook niet dat het slechter is voor de ogen , maar waarom lezen in een "te donkere" omgeving ...

Zelfde als mensen die alle lichten uit doen en naar den tv zien , ik vindt dit zo iritant om te kijken dan , het beeld is zo " overweldegend " en niet meer aangenaam te bekijken...

Godzilla*Akira

Legacy Member
Nee, het is niet slecht voor de ogen en je gaat er niet slechter door zien.

Vaak wordt gezegd dat het slecht is voor je ogen als je leest in het donker/duister. Raar dat dit niet wordt gezegd als mensen gewoon in het donker lopen, autorijden of een zonsondergang bekijken.

Lezen in het donker is namelijk ook niet slecht voor je ogen. Wel is het zo dat het vermoeiend is om bij weinig licht te lezen. Daarom vallen mensen ook vaak sneller in slaap als ze eerst nog even (bij weinig licht) wat lezen.


http://www.misvattingen.nl/gezondheid.html

stoffer

Legacy Member
Schralen Barrie zei:
Aah ja, natuurlijk :ironic:

yep en ik besluit dat uit een combinatie van logisch redeneren en lessen fotonica
(ahja en hetgeen mijn oogarts zegt)

Emerxill

Legacy Member
krisse5844 zei:
Muggen komen af op de "zweetgeur" van de mens... Waarom denkte dat ge die apparaatjes in de muur moet steken :lol: ... Om ze te vergassen :rofl:
Yep, meerbepaald op onze CO2 uitstoot :). Dus niet alleen ons zweet maar ook onze uitgeademde lucht.

Dat wil niet zeggen dat ze dan ook altijd in uwe mond gaan vliegen :p

Mee

Legacy Member
Ik las van mijn 7 boeken in een donker hoekske in de living, en blijkbaar was da nie goe: ik draag al van mijn 7 nen bril en volgens mijn oogarts (ze is blijkbaar ongelooflijk slim -> wachtzaal hangt vol hoogste onderscheiding-dimpolma's) is dat lezen met slecht licht er de voornaamste oorzaak van (ik las wel VEEL).

Mee

Legacy Member
aXl_ zei:
ik heb -5 aan beide ogen en ik ben 18 :help:

dus ik durf ni goed meer verkondigen dat het niet slecht is voor uw ogen daar ik het, toen ik klein was, vrij veel deed :p
Ik ben ook 18 en heb rechts -8,5 en links -6...

pietje frietje

Legacy Member
'k Ga mij niet moeien over het al dan niet gezond zijn van lezen in het donker.
Maar één ding weet ik zeker: muggen komen af op zweet.
Vraag maar aan mijn leraar biologie:tongue:

marcel

Legacy Member
tgc_9012 zei:
nee, ze komen af op de geur van mensen naart schijnt.

kan wel kloppen, kan ook verklaren waarom een ajuin, citroen, ed voor uw raam leggen helpt tegen muggenbeten

pieta

Legacy Member
pietje frietje zei:
'k Ga mij niet moeien over het al dan niet gezond zijn van lezen in het donker.
Maar één ding weet ik zeker: muggen komen af op zweet.
Vraag maar aan mijn leraar biologie:tongue:

kheb de test ook gezien, van 2 armen, 1 int zweet, ander nie...en dan in zo ne doorzichtige bak met allemaal muggen,gingen bena allemaal op de arm met zweet zitten

Quilombo

Legacy Member
Beerend zei:
Hoogstwaarschijnlijk gaan m'n ogen ook nog zo verslechteren, maar de oogarts had gezegd dat m'n ogen nog gingen verslechteren zolang ik studeer. Dus zou het dan toch niet met veel tekst lezen e.d. te maken hebben ?

hij bedoelt gewoon tot je volgroeid bent.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan