Archief - Leercontract

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-RaZoR-

Legacy Member
Ok, zojuist telefoon gehad dat ik er niet door ben voor men herexamens

(1) 70% voor frans
(2) 46% boekhouden
(3) 45% wetgeving

nu wil ik volgend jaar op leercontract gaan omdat ik geen zin meer heb om voor schoolbanken te zitten, het heeft me geleerd dat ik niet gemaakt ben voor hele dagen voor een bankje te zitten.

(kom aub niet af met replies van: had meer geleerd, want ik heb dat effectief wel gedaan, doe je het toch zal ik je reporten... just that you know)

iemand tips en ervaringen ivm leercontract?

FroFro

Legacy Member
mja dnno, khebbet zelf nog ni gedaan ma kheb wel ne kennis da da heeft gedaan, en 't is wel zwaar + ge moet wilskracht hebben om thuis te kunnen leren :)

th43ns

Legacy Member
FroFro zei:
mja dnno, khebbet zelf nog ni gedaan ma kheb wel ne kennis da da heeft gedaan, en 't is wel zwaar + ge moet wilskracht hebben om thuis te kunnen leren :)

Om thuis te kunnen leren? Ge gaat toch maar 1 dag in de week naar school, is ni alsof ge iedere dag achter uw boeken moet kruipen.

FroFro

Legacy Member
kwas aan middenjury aant denke peisek ^^ das wel zwaar en als ge 2 jaar in 1 wilt proppe moete wel thuis wille lere want dan komde helemaal ni in school, ni?

blacky

Legacy Member
Hmm ik zeg uw 1 ding.
Denkt er goed overna.
Hoe oud ben je trouwens?
Want int begin is da plezant he werken en wa geld verdienen " veel zal het zeker niet zijn"
Ma later heeft er 80% spijt van, da ze toch ni verder hebben gestudeerd. Daar weet ik zeker van ken genoeg mensen die leercontract hebben gedaan en ze zeggen het allemaal.
This wel plezant int begin da ge wa geld krijgt ma wanneer ge dan op een leefdtijd zit van +20 hedde er gegarendeerd spijt van.

Ma ge moet het voor uw eigen uitmake é. En ik zeg u, zegge van mha ik blijf altijd in die brance van da soort werk. Vergeet het.

Kurobu

Legacy Member
wel, ik em leercontract gedaan.
ge moet wel willen leren hoor. want daar krijg je de leerstof op een nog korter termijn dan op school weliswaar iets makelijker maar toch is het niet om een gewoon mee te lachen.
het werken zelf is ook harder dan de meeste denken. het is net een fulltime job voor 1/3de ( nog nie toe ) van het loon van iemand die er vast werkt ( in begin allemaal nie erg, maar na een tijdje denk je hier over na )

dan heb je ook nog afentoe eens een soort van huistaak, je moet in je laatste jaar je eindwerk maken en leren.
niet makelijk te combineren met het werken ( het laatste jaar leercontract dan toch )

ik zat in de richting kleinhandel, dat een van de zwaarste richtingen was kwa combinatie. ( volgens de leerkrachten dan toch )

denk er goe over na.

ik heb er alle sinds toch spijt van, want op een dag heb je iets meer nodig dan een bewijsje dat je je beroep kent.

Dakantochnie

Legacy Member
Ik zou daar toch nog eens heel stevig over nadenken als ik jou was, want veel ga je nooit verdienen zo (als je al een job vindt).

H_ans

Legacy Member
televetforum zei:
doe gewoon middenjury, is poepsimpel
Heb jij het gedaan dan? Ik wel (vorig jaar), is 2 jaar in 1. Je moet bvb voor nederlands 4 boeken lezen en daar echt alles over kennen enz, ok dat ging nog, aardrijkskunde was boek van 5+6 volledig kennen, probleem is, ze stelden maar 4 vragen, die je dan nog mondeling moest oplossen. Als je dan juist bvb 2 van die vragen niet kent ben je al meteen gebuist. Frans was hoger als gemiddeld middelbaar niveau, je moet vloeiend alle uitzonderingen/vervoegingen etc kennen
Je moet dan ook elke dag in Brussel geraken, niet altijd op zelfde plaats, soms in Brussel zuid, soms in Brussel centraal. Brussel Zuid was in een marginale buurt trouwens. Je moet om half 10 daar zijn, ik moest om 7 uur op de trein zitten en had 4 examens op rij. Heb zelfs een keer tot half 2 moeten wachten eer ik kon beginnen.
Anyway grootste probleem vond ik dat je maar 2 keer per jaar kunt gaan, Oktober-November en April-Mei.

Kurobu

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik zou daar toch nog eens heel stevig over nadenken als ik jou was, want veel ga je nooit verdienen zo (als je al een job vindt).

niet waar ( toch niet voor iedereen )

op mijn vorig werk had ik minimum 1300 euro netto.
+ overuuren.

dus u stelling klopt totaal niet voor iedereen.

BuffaloKampioen

Legacy Member
Doe je jaar over? Ga voor het diploma, het is zooo nodig voor werk te vinden!

Dakantochnie

Legacy Member
Kurobu zei:
niet waar ( toch niet voor iedereen )

op mijn vorig werk had ik minimum 1300 euro netto.
+ overuuren.

dus u stelling klopt totaal niet voor iedereen.
En jij vindt €1300 netto veel in deze tijd?

Kurobu

Legacy Member
voor de verkoop wel ja.
ik ben al content met iedere maan 1300 euro in mijn handen te hebben ze.
veel mensen geraken niet aan de 1100 euro. ( ja in dezen tijd )

ge moet al degelijken job hebben om meer dan 1500 euro per maand te verdienen, en als ge heel eerlijk zijt. zonder unief graak je daar nie makelijk aan.

seb2709

Legacy Member
doe leercontract horeca :) en da valt jah goed mee...

werk in hotel/restaurant
ga de maandag na school ( bedrijfsbeheer en restauranthouder )
allebei poepsimpel examen, al moet ge der wel iets voor doen!

dé soms 70uren per week, wa mij ook ni stoorde :p

ma nu worret wa teveel, en vanaf sept stopk daar ( wegens ook dak daar meer as kuisvrouw wordt gebruikt, dan dak eigelijk men werk moet doen )

ma heb nog ni echt spijt... eens je ja goe uwe boterham verdiend ist plezant, al missek soms men week-ends, daarom dak ook stop waark nu werk, want daar kreegk da ni en op andere waark al gaan vragen ben dus wel..

|FuRiouS|

Legacy Member
dakntochnie, kdenk toch da gij verkeerd peist qua inkomen.
1300 € netto inkomen is al echt wel aardig, en al die verhalen van mensen die in't begin van hun carriere "veel" verdienen is geluk/toeval/uitzondering.
In mijn familie zitten leerkrachten, verdient nu 2250€ netto, das dan wel met bijna 30 jaar anncieniteit en dus ook ongeveer het plafondbedrag. En je kan nu niet zggen dat leerkrachten de slechts bestaalde mensen zijn.
Als je in't begin van je werk'carriere' 1000€ netto verdeint dan moogde ni klagen, ik zou da in alle geval ni doen :)

Dakantochnie

Legacy Member
Allee komaan, je kan op vele manieren veel beter verdienen dan leerkrachten hoor, amai.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan