Archief - Krakend kaakbeen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WillemVM

Legacy Member
Yo, de laatste 3 maanden kraakt mijn kaakbeen als ik mijn mond opdoe

Nu,tbegint steeds meer pijn te doen, zoals nu momenteel voelt mijn mond gigantisch "zwaar" aan


Ik heb gegoogled naar oorzaken en gevolgen

Voor oorzaken vond ik niks wat ik echt bij mij herken, dus tzal wel iets in mijn slaap zijn

Gevolgen zie ik vanalles verschillend, na een tijd kan het blijkbaar zijn dat je mond soms op een "slot' komt en je je kaakbeen terug op de juiste plaats moet duwen

Maar ik zie ook mensen die het al jaren hebben en geen enkele last ervan hebben, buiten een knak

heeft nog iemand dit hier?
en moet je hiervoor naar de dokter of de tandarts?

sneax

Legacy Member
Als het pijn doet, nr de huisarts. Die verwijst u door of zegt wat het probleem is.

WillemVM

Legacy Member
echt pijn is het ni

tis nu pas van een uur geleden dat het zwaar aanvoelt,alsof der iets aan samenknijpen is

en merci, kzal nen afspraak maken

Sebek

Legacy Member
idd, als het pijn doet kan je beter direct een arts raadplegen.

Better safe than sorry

edit:
(post hierboven niet gezien)
zelfs al doet het maar een beetje pijn. :)

Defees

Legacy Member
kunt ge niets aan doen in principe, mss tegen ontstekingen maart zal blijven kraken :) bij mij kraken alle bij de kanten en kank het er zelf uit klikken :D

WillemVM

Legacy Member
*DeFees* zei:
kunt ge niets aan doen in principe, mss tegen ontstekingen maart zal blijven kraken :) bij mij kraken alle bij de kanten en kank het er zelf uit klikken :D

wtf D:

Mja dit komt zeer veel voor dus kwil ook wel is andere verhaaltjes horen :p

bij mij kraakt links

kzen is maffen,klees de rest wel morgen ^^

w00tw00t

Legacy Member
ge hebt er 3 maand last van en je zit nog te twijfele of ge naar de dokter moet of niet : /

Firefoxbt

Legacy Member
ik zal mijn vraag hier mss ook best plaatsen als het niet geeft..

wanneer weet je dat je naar de tandarts moet om je wijsheidstanden te laten trekken? heb nu om beurt pijn vanachter aan mn linker en rechter tandvlees vanachter omdat ze beginnen uitkomen.. Nu is mijn rechter kant ook want ontstoken. Hoewel ik wel kan leven met de pijn, het is niet ondraaglijk ofzo..

whacker

Legacy Member
ik heb da ook al lang, meestal bij't tandenpoetsen dat da den eerste keer kraakt.
Als ik op mijn kaak duw langs den buitenkant dan kraakt het niet.
Alleen rechts trouwens :)

Snd

Legacy Member
jep idem hier, ook al mijn hele leven af en toe last van.

meestal is het na een week of 2 vanzelf gedaan..

Tha_nOn

Legacy Member
mijn kaak klakt continu dankzij mijnen orthodontist ^^

anyway tkan een kaakontsteking ofzo zijn, hoewel dat anders voelt (pijnlijk en ge kunt uwe mond niet meer gans opendoen:p fun)

-RaZoR-

Legacy Member
recherkant van men kaak kraakt al zo'n 7 jaar fzo ^^

keb der geen last van, alleen als ik eet dat dat gepaard gaat met krakende geluiden op het ritme waarop ik kauw :unsure:

DéWé

Legacy Member
Firefoxbt zei:
ik zal mijn vraag hier mss ook best plaatsen als het niet geeft..

wanneer weet je dat je naar de tandarts moet om je wijsheidstanden te laten trekken? heb nu om beurt pijn vanachter aan mn linker en rechter tandvlees vanachter omdat ze beginnen uitkomen.. Nu is mijn rechter kant ook want ontstoken. Hoewel ik wel kan leven met de pijn, het is niet ondraaglijk ofzo..

Daar bestaan tandartscontroles voor? Serieus, als ge pijn begint te krijgen en ge spontaan ontstekingen krijgt is er iets mis ze.. :)

CryTeX

Legacy Member
Rechterkaak hier al sinds m'n 14de denk ik, geen pijn maar soms wel ambetant als ge eet want die persoon naast u hoort dat soms wel =/.

WolCoM

Legacy Member
Firefoxbt zei:
ik zal mijn vraag hier mss ook best plaatsen als het niet geeft..

wanneer weet je dat je naar de tandarts moet om je wijsheidstanden te laten trekken? heb nu om beurt pijn vanachter aan mn linker en rechter tandvlees vanachter omdat ze beginnen uitkomen.. Nu is mijn rechter kant ook want ontstoken. Hoewel ik wel kan leven met de pijn, het is niet ondraaglijk ofzo..

Naar de tandarts gaan. Die ziet direct of er plaats genoeg is in je mond of niet. :)
Ik moet de mijne ook getrokken worden, maar aangezien ik midden in blok zit, zal het voor binnen een maandje zijn.

Oja, als ge met beetje ontstoken tandvlees zit moet ge u mond regelmatig spoelen met ofwel isobetadine ofzo of met een afgelengde vorm van zuurstofwater ( zo rond de 1.5% ).

edit: Mijn kaak kraakt ook ze. :) Veel abnormaals is daar niet aan.

cuda

Legacy Member
@ts: heb net hetzelfde voorgehad
men kaak maakte bij elke beweging een krak en soms kwam hij zelf vast te zitten
nu was ik naar de tandarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis.
ze hebbe me zo'n foldertje gegeven met allerlei tips (bv niet u tanden op elkaar zetten ) en paar weken later was het kraken en vast zitten weg :D
je kan mss ook is gaan vragen achter zo'n foldertje
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan