Archief - Kot tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clubje

Legacy Member
Hallo,

ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met KOT TV in Leuven? Dat is blijkbaar een dienst aangeboden door upc, waardoor je tv kunt kijken via je pc. Ik vroeg me af hoe dit juist in zijn werk gaat en of er veel installatiewerk bij komt kijken (kotbaas heeft niet graag boringen in zijn huis). Is het echt zo gemakkelijk en is de kwaliteit dan goed?

Dit kreeg ik in een mail:

"Kot-TV
Sport, films, uw favoriete soaps, ... Vanaf nu moet je het op kot allemaal niet meer missen! Wij hebben immers Kot-TV voor jou: tv op maat van de student. We bieden immers een abonnementsformule aan die afloopt op 30 september 2008, ongeacht de inschrijvingsdatum. M.a.w. je Kot-TV abonnement volgt gewoon het academiejaar.
Het Kot-TV tarief academiejaar 2007 - 2008

het individuele abonnement:
Je betaalt eenmalig 146,60 EUR per academiejaar (01/10/2007 - 30/09/2008). Wanneer de UPC kabel al aanwezig is, bedraagt de aansluitingskost 40.00 EUR.

Promotie : een gratis PC-TV Tuner
Nieuwe kot-TV klanten ontvangen bij contante betaling van het abonnementsgeld een PC-TV tuner. Opgepast deze kaart werkt niet op Mac. Deze PC-TV tuner sluit je gewoon aan op je pc, waardoor je geen tv-toestel meer nodig hebt. Je kan gewoon tv kijken via je computerscherm. Handig en goedkoop, want je moet geen tv-toestel meer aankopen. Deze promotie is geldig voor de eerste 400 klanten."

Wat bedoelen ze met die upc kabel? Ik heb kotnet op mijn kamer, bedoelen ze dat?
Ik zou graag tv hebben op mijn kot volgend jaar, maar liefst niet te duur (valt dus mee als het is zoals ze zeggen) en zonder al te veel installatiemoeilijkheden. Weet iemand meer?

alvast merci

grtz
clubje

devilface

Legacy Member
Als ge al kotnet hebt is de kans groot dat er al ne kabel ligt en dat ge dus gewoon een extra kabelke moet trekken in huis naar uw televisiekamer.

Ik raad het wel af, televisie op uw kot. Zonder televisie wordt ge toch meer "gedwongen" om is buiten te komen, terwijl ge anders altijd wel voor tv kunt hangen. Dit is zeker waar als ge al niet zo "weggaand" zijt.

clubje

Legacy Member
ik ga toch nooit weg,

vooral niet als ik er dit jaar door ben en dan volgend jaar in mijn laatste jaar zit. En veel vrienden hebben Leuven verlaten.
Dus installatiewerk is nie veel werk? Dan ga ik eens mijn licht opsteken.[/

metaphore

Legacy Member
devilface zei:
Ik raad het wel af, televisie op uw kot. Zonder televisie wordt ge toch meer "gedwongen" om is buiten te komen, terwijl ge anders altijd wel voor tv kunt hangen. Dit is zeker waar als ge al niet zo "weggaand" zijt.
Mmm kotnet aanschaffen dus :p
Dan doe ik minder geld op aan uitgaan

Mja ik weet zeker dat als ik tv zou pakken op kot er elke avond volk zit op men kot. Als ik da nu bekijk zit ik van de 5 avonden der max 2 alleen, als er tv is dan zouden ze zondag al aan men deur staan denkek :)

Feignasse

Legacy Member
Voor kot-tv heb je een klassieke kabelaansluiting nodig op je kot (coax). Als die nog niet aanwezig is op je kamer, zal die moeten worden doorgetrokken en dat zal je prolly moeten overleggen met de kotbaas. Op m'n vorig kot hadden een paar mensen hierop een abonnement (de coax-aansluiting was wel al in elke kamer voorzien) en de kwaliteit was goed.

Persoonlijk zou ik het echter niet aanraden. In Leuven is er tenslotte genoeg te doen en wil je echt wat tv kijken, dan kan je misschien beter opteren voor een dvb-t kaart (pci of usb). Daarmee kan je de kanalen van de openbare omroep bekijken en beluisteren op je computer (de twee tv-zenders en zeven digitale radiokanalen). Als je kot niet al te ingesloten ligt, zou de ontvangst geen probleem mogen zijn daar de VRT uitzendt vanop de mast in Veltem.

Edit: dvb-t = digital video broadcasting terrestrial. Maw digitale televisie via de ether. Binnenkort stopt de VRT trouwens met de analoge uitzendingen.

clubje

Legacy Member
Ulixes zei:
Voor kot-tv heb je een klassieke kabelaansluiting nodig op je kot (coax). Als die nog niet aanwezig is op je kamer, zal die moeten worden doorgetrokken en dat zal je prolly moeten overleggen met de kotbaas. Op m'n vorig kot hadden een paar mensen hierop een abonnement (de coax-aansluiting was wel al in elke kamer voorzien) en de kwaliteit was goed.

Persoonlijk zou ik het echter niet aanraden. In Leuven is er tenslotte genoeg te doen en wil je echt wat tv kijken, dan kan je misschien beter opteren voor een dvb-t kaart (pci of usb). Daarmee kan je de kanalen van de openbare omroep bekijken en beluisteren op je computer (de twee tv-zenders en zeven digitale radiokanalen). Als je kot niet al te ingesloten ligt, zou de ontvangst geen probleem mogen zijn daar de VRT uitzendt vanop de mast in Veltem.


enkel vrt en canvas dan? Canvas heb ik nu al met mijn antenne, en vrt ben ik niet zo geïnteresseerd in.

Je hebt dus een kabelaansluiting nodig voor kottv, tja hoe stom, dan kun je toch gewoon tv kijken via de kabel, op een gewone tv? Waarom geven ze daar dan de naam KOTTV aan? Er is ooit gekeken hier voor kabel te leggen en dat was veel te duur. In die mail van UPC wordt toch niet gesproken over kabel?

En nogmaals: ik ben geen weggaander, mijn vrienden zitten volgend jaar ook niet meer in Leuven...

Feignasse

Legacy Member
clubje zei:
enkel vrt en canvas dan? Canvas heb ik nu al met mijn antenne, en vrt ben ik niet zo geïnteresseerd in.
Enkel één en canvas ja, al zou dat voor mij wel volstaan. De commerciële zenders zijn enkel de moeite waard voor films en series, maar die kan je huren/kopen.

Je hebt dus een kabelaansluiting nodig voor kottv, tja hoe stom, dan kun je toch gewoon tv kijken via de kabel, op een gewone tv? Waarom geven ze daar dan de naam KOTTV aan? Er is ooit gekeken hier voor kabel te leggen en dat was veel te duur. In die mail van UPC wordt toch niet gesproken over kabel?
Uiteraard heb je kabel nodig, het is geen digitale tv die via de netwerkkabel binnenkomt ofzo :p De gratis kaart waarvan sprake is een ordinaire tv-kaart waarop je de kabel kan aansluiten. Voor kabel-tv heb je trouwens altijd een abo nodig, in grote delen van Vlaanderen bij Telenet, hier in (oa) Vilvoorde bij de intercommunale Havi-TV en in Leuven bij UPC (al is die afdeling nu ook overgenomen door Telenet ofzo?). En omdat UPC zorgt voor KotNet bij particulieren koppelen ze er ook hun tv-aanbod aan onder de naam kottv. Dat lijkt mij toch de meest logische verklaring :unsure:

En nogmaals: ik ben geen weggaander, mijn vrienden zitten volgend jaar ook niet meer in Leuven...
Ja dat begrijp ik wel, dit jaar ben ik ook vaak "thuisgebleven" wegens vrienden op Erasmus :p

clubje

Legacy Member
Ik kijk graag naar die series op vt4 :$
en ook het voetbal kan ik pruimen (champions league)

kga eenzaam zijn volgend jaar. Dit jaar zit ik hier nog met 10 maten, volgend jaar zijn ze allemaal weg :(

KULeest

Legacy Member
Ulixes zei:
Voor kot-tv heb je een klassieke kabelaansluiting nodig op je kot (coax). Als die nog niet aanwezig is op je kamer, zal die moeten worden doorgetrokken en dat zal je prolly moeten overleggen met de kotbaas. Op m'n vorig kot hadden een paar mensen hierop een abonnement (de coax-aansluiting was wel al in elke kamer voorzien) en de kwaliteit was goed.

Persoonlijk zou ik het echter niet aanraden. In Leuven is er tenslotte genoeg te doen en wil je echt wat tv kijken, dan kan je misschien beter opteren voor een dvb-t kaart (pci of usb). Daarmee kan je de kanalen van de openbare omroep bekijken en beluisteren op je computer (de twee tv-zenders en zeven digitale radiokanalen). Als je kot niet al te ingesloten ligt, zou de ontvangst geen probleem mogen zijn daar de VRT uitzendt vanop de mast in Veltem.

Edit: dvb-t = digital video broadcasting terrestrial. Maw digitale televisie via de ether. Binnenkort stopt de VRT trouwens met de analoge uitzendingen.

Jop hier ook DVB-T in Leuven en super goede ontvangst

metaphore

Legacy Member
Ik had hier kei slechte ontvangst precies :)
Maar kzit nu met andere laptop dus ik kan da toch al nimeer ontvangen :p

_DKsissor_

Legacy Member
dus er is geen manier om kabel zonder echte kabel te ontvangen op uw kot want ik was ook geintereseerd in een tvke ^^

[TFT]Poky

Legacy Member
wat is eigelijk de goedkoopste oplossing voor Tv?

En kotnet en kottv kunt ge dat in kessel lo nog krijgen?

manushan

Legacy Member
Das zeker dat ge dat nog kunt krijgen. Ik weet wel dat chello bij upc opgekocht is door telenet. Maar hoe het zit met kotnet volgens mij blijft dat just hetzelfde dus informeren. Vroeger had ik in ieder geval ook kotnet in de grootstad Kessel-Lo

[TFT]Poky

Legacy Member
ik zoek eigelijk goedkoopste oplossing op jaar basis voor internet + tv

manushan

Legacy Member
Voor gewone internetverbindingen kan je volgens mij niet meer bij chello (upc) terecht. Dus als je zo een combo zou willen nemen dan zal het telenet zijn. Kotnet en Kottv zal dus nog wel allemaal gaan bij upc veronderstel ik.

Feignasse

Legacy Member
clubje zei:
Hoe zit het dan juist met zo'n kaart?
Da's gewoon in uw pc steken en klaar is kees?

Ja, die kaarten bestaan in verschillende interfaces: usb, pcmcia en pci.
Meestal krijg je er ook een kleine antenne met verlengkabel bij die je dan aansluit op de kaart. Ik meen ooit te hebben gelezen dat het in Leuven bovendien kan helpen om die antenne horizontaal te leggen / hangen omdat de zender van de VRT in Veltem eveneens horizontaal zou zijn gepositioneerd.

Op je computer moet je uiteraard ook nog wat software installeren.

Zie bvb http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=2234&CatID=8120&sCatID=1146530&ssCatID=1146530

Exorikos

Legacy Member
Als dat over dezelfde lijn komt als kotnet zelf... :/ 't Zal wat geven met die lag... :p

clubje

Legacy Member
Dit kreeg ik als info:

"Indien u een wandcontactdoos van UPC op de kamer heeft, kunt u inderdaad
met de tunerkaart televisie kijken op uw pc. Bijkomende installaties
zijn niet nodig.

Tv-kijken met de tunerkaart heeft geen invloed op de up- en
downloadsnelheid van Kotnet."

Er is dus geen sprake van kabel toch? Je moet alleen "wondcontactdoos" van UPC op je kamer hebben. Vraag: wat is zo'n wandcontactdoos?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan