Archief - Koortslip?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

screwless

Legacy Member
ierdereen kent het wel wss, sommigen hebben er misschien ook last van, nu, ik dus ook :p
Er bestaan zoveel middel'kes hiertegen ma het doen voorgoed verdwijnen lukt gewoon niet.. Nu vraag ik mij af in het geval jullie hier ook last van hebben wat doen jullie dan?
Dingen zoals, gewoon met rust laten? Zo'n "onzichtbare" pleister opdoen? Zalfkes aansmeren , ... ?

Mvg

Godzilla*Akira

Legacy Member
Ik weet niet of we over hetzelfde hebben, maar dat gaat denk ik nooit niet weg. Toch niet volledig. Zal altijd wel terug komen.
Misschien gewoon eens bij de apotheek gaan, maar je zal er dacht ik wel altijd last van hebben. Zeker in de zomer.

screwless

Legacy Member
nee inderdaad, het virus blijft in je zitten.. daar bestaat 'nog' niets tegen.

FEW

Legacy Member
ik las het woord als koort-slip. ik snapte dus echt niet waarover het ging.
wij noemen dat hier "koortsblaas". mijn zus heeft daar last van, zovirax is daar idd goed tegen. maar mijn oma heeft planten met dikke bladen, en dat sap daarvan werkt ook goed. de naam ontglipt me wel :)

Featherfoot

Legacy Member
herpes simplex type 1 heet da.

Is een soort herpes ( ja, die geslachtsziekte ), maar deze komt voor rond de mond.

screwless

Legacy Member
with all due respect ma ik vind persoonlijk zovirax waardeloos daartegen, nee?
alléja bij mij helpt dat toch niet ..
Hier noemt da ook "koortsblaas" ma k'dacht van de officiële naam maar te gebruiken..

Moloch

Legacy Member
zo ne lipstick daartegen om u lippen vochtig te houden helpt nog goe vinnek

pieta

Legacy Member
zovirax ient niet voor op uw koortsblaar te smeren als ge da al hebt, dan werkt da nie, meestal voelt ge een kleien tinteling in uw lip, als ge da voelt, direct zovirax daar op smeren! da gaat ge maar een kleintje krijgen in sommige gevallen:p
wat ik meetsal doe, is een slang onder de douche staan, da velleke der af trekken, imo geneest da sneller dan het maar te laten...

@ hierboven, ik vind d anie zo goed, alee, dan moogt ge enkel op uw plekse smeren, anders kunt ge da aan de andere kan ook krijgen omdat ge da heb uitgesmeerd, en erna moet ge kopke van die stick af snijden, anders volegnde keer als ge die gebruikt kutn ge da oniuew krijgen.

CAPS

Legacy Member
Featherfoot zei:
herpes simplex type 1 heet da.

Is een soort herpes ( ja, die geslachtsziekte ), maar deze komt voor rond de mond.

Screwless ga dan maar eens na, met wie je het laatst orale seks hebt gehad, of kan dat niet? Anders mag je die persoon in kwestie wel verwittigen dat hij/zij zich best eens laat controleren bij de dokter of zit ik er heel langs? :$

roltrap

Legacy Member
vochtig maken is het slechtste wat je in dat geval kan doen. uitdrogen die handel! watje met straf spul (whisky ofzo) en deppen en laten uitdrogen.

Xevven

Legacy Member
Featherfoot zei:
herpes simplex type 1 heet da.

Is een soort herpes ( ja, die geslachtsziekte ), maar deze komt voor rond de mond.

idd heb es de erge variant daarvan gehad. Heel men bek vol met die blaasjes. Kwam van een vuil fleske te drinken.

Goed uitrusten en vitamines pakke helpt tegen koortslippen :)

Massis

Legacy Member
capsy zei:
Screwless ga dan maar eens na, met wie je het laatst orale seks hebt gehad, of kan dat niet? Anders mag je die persoon in kwestie wel verwittigen dat hij/zij zich best eens laat controleren bij de dokter of zit ik er heel langs? :$

nie alle versie's zijn soa's dacht ik...

ik heb het ook ooit gehad door slecht eten in parijs en dagenlang ijskoude wind op mn lip...

2 weken last van gehad en sindsdien nooit meer (al meer dan 4 jaar niemeer dus)

pieta

Legacy Member
ik krijg da sosm door aan iemand zn glas te drinken, of door de wind...

stress is ook een factor, ma daar heb ik nie zoveel last van...

gummer

Legacy Member
Ik gebruikte vroeger ook veel van die zalfkes en toestanden maar dat helpte nooit dus besloot ik er maar mee te stoppen en het gewoon zijn ding laten doen.
Als ik nu nog zo'n koorstblaasje krijg is da in minder dan een dag weg.
My advise: afblijven.

Dr.White widow

Legacy Member
meestal als ge eens koortsblaasjes hebt gehad, gade da terug krijgen als uwe weerstand begint te verminderen.
En zoals Pieta zegt, zovirax dient om te gebruiken als ge "voelt" da geen een koortsblaasje gaat krijgen. Anderzijds is uitdroging ook IMO de beste oplossing :)

*~Lientjeuhhh~*

Legacy Member
yup, zovirax erop smeren vanaf ge de eerste tinteling voelt. En gewoon afblijven, niet aan prutsen.

CAPS

Legacy Member
punkrockdude zei:
nie alle versie's zijn soa's dacht ik...

ik heb het ook ooit gehad door slecht eten in parijs en dagenlang ijskoude wind op mn lip...

2 weken last van gehad en sindsdien nooit meer (al meer dan 4 jaar niemeer dus)

Jahn ge krijgt dat ook als ge een slecht gewassen glas bier krijgt in een van die vieze café's

clubje

Legacy Member
Er zijn twee dingen belangrijk bij zovirax: doe het aan vanaf als je iets voelt EN doe er genoeg aan! Niet sparen! Zo'n 10-tal keer per dag doe ik het aan of zelfs meer, als ge da doe gaat het echt wel vlugger weg. En voor de rest afblijven. Ik heb er veel last van, is wel een ambetant gevoel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan