Archief - keuzes maken :<

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blacky

Legacy Member
Ok ik zit dus met een probleem. Ben al een heletijd aan het twijfelen over een keuze, wat toch zeker een groot deel van men leven zal veranderen.

- Kzou graag naar defentie gaan voor opleiding para
- Kzou graag opleiding politie gaan doen daarna opleiding SIE ( speciale eenheid)

Ik heb bijde partijen goed geinformeerd. En alles grondig doorgenomen toch blijven bijde partijen 50/50

Nu is mijn vraag welke zouden jullie kiezen en waarom.

Geen flame A.U.B.

Gentille

Legacy Member
Qua gevaar en risico's zijn ze min of meer gelijk, als denk ik wel dat je met het SIE meer "actie" zal zien dan bij de para's. SIE rukt toch wel een paar keer per week uit. opleidingen zullen ook niet veel verschillen, allebei zeer zwaar en je moet nog toegelaten worden. Sociaal leven bij het SIE zal zwaar zijn aangezien je 24 op 24 moet paraat zijn en bij het SIE zal je meer verdienen of bij de para's ook waarschijnlijk.

Raukaris

Legacy Member
SIE denk ik. De training is wss even zwaar maar bij de para's hoor ik tegenwoordig toch van klachten omdat ze niets te doen hebben (en als ze iets te doen hebben krijgen ze de restjes van de amerikanen)
Bij de SIE zal je meer werk hebben denk ik.

vnz`

Legacy Member
Moet je voor het SIE niet eerst x aantal jaar bij de politie werken? En zover ik weet zijn er dan nog maar een zeer beperkt aantal plaatsen zodat de kans nogal klein zou zijn dat je hier binnen geraakt.

maxdevis

Legacy Member
para's zijn er tekort natuurlijk, dus ik denk dat je makkelijker para wordt.
maar ik zou toch ook voor de politie gaan als ik jou was

trouwens: klote titel

boostah

Legacy Member
kdenk sowiezo ni da ge uw keuze moet maken naargelang de elite eenheden, aangezien de kans dat je erbij komt zeer klein is (no offense ofzo is gewoon zo)

Radiance

Legacy Member
Ik denk dat je idd wel een beetje onderschat hoe gauw je bij de elite eenheden komt. Dat ze para's tekort komen heb ik ook ergens gehoord, maar ik betwijfel ten zeerste dat ze daardoor hun criteria zullen doen zakken.

Glor

Legacy Member
Ze hebben nog maar de helft de paraplaatsen bevolkt, ze zeggen wel dat dit de criteria niet beïnvloedt maar neem dat maar met een korrel zout ;)iedereen met inzet die geen al te grote flaters of te incapabel is zullen ze wel aannemen ;)

blacky

Legacy Member
Ik weet uiteraard dat het zeer zwaar zal zijn. En me meer dan 100% zal moeten bewijzen. Maar men 2 knelpunten zijn eigenlijk.

- Defentie, je haast nooit thuis komt.
- Speciale eenheid, Je toch iets meer thuis bent, maar niet dierekt zeker bent van slagen van opleiding. Je moet al eerst slagen van al de 4 selectie proeven, voor basis kader, als je niet geslaagd bent van 1 proef moet je weer een jaar wachten voor je deze opnieuw kan doen. Daarna moet je slagen in de opleiding school. Daarna moet je weer selectie proeven doen. En weer een opleiding. Van de eenheid zelf.

SilentSpring

Legacy Member
vnz` zei:
Moet je voor het SIE niet eerst x aantal jaar bij de politie werken? En zover ik weet zijn er dan nog maar een zeer beperkt aantal plaatsen zodat de kans nogal klein zou zijn dat je hier binnen geraakt.
². dacht da ook. Bij de para's geraakte dan wel 'makkelijker' binnen, maar daar ziede wss minder actie. Als ge al ziet dat de vakbond ertegenop kwam om de para's naar Libanon te sturen, waarom hebben we dan nog para's als ze enkel beetje trainingen mogen doen en bijna nooit actie zien.

EazY

Legacy Member
Glor zei:
Ze hebben nog maar de helft de paraplaatsen bevolkt, ze zeggen wel dat dit de criteria niet beïnvloedt maar neem dat maar met een korrel zout ;)iedereen met inzet die geen al te grote flaters of te incapabel is zullen ze wel aannemen ;)


euhm nee toch niet :)

Mistabeen

Legacy Member
Tis dan mss nie simpel om para te worden, zware opleiding enzo
maar het SIE is zeer beperkt, er zijn elk jaar wel tientalle mensen da proberen daar binnen te raken maar er nooit in raken

Bonk

Legacy Member
iemand die ik ken is nu toegelaten tot het SIE (moest verschillende testen doen onderandere ook week weg van huis enzo) Hij kwas gemiddeld als beste uit bij alle proeven :)

1 September is z'n opleiding (die 9 maand duurt) begonnen.

hiervoor had hij toch wel al enkele jaren (stuk of 8) dienst gedaan als politie (onderandere blauwhelmen bij voetbal enzo)

face it, SIE is nix voor de modale mens die eens gaat beslissen welke opleiding hij gaat volgen

Inspector Monkfish

Legacy Member
Ik denk dat je sociaal leven grotere klappen zal krijgen wanneer je lid bent van het SIE dan wanneer je een para bent.

Ice

Legacy Member
als ge bij de SIE gaat is dat dan ook niet zo'n beetje 'geheim'?
Dat ze dus liever niet hebben dat ge dat aan iedereen zegt dat ge erin zit.
en idd ge gaat er veel minder gemakkelijk binnen geraken.

Nu klinkt dit allemaal wel avontuurlijk maar stel:
Je werkt eerst een jaar of 5-7bij de politie leert ondertussen iemand kennen, gaat samenwonen en dan paf bij de SIE byebye sociaal leven

Myst!Q

Legacy Member
Ice zei:
als ge bij de SIE gaat is dat dan ook niet zo'n beetje 'geheim'?
Dat ze dus liever niet hebben dat ge dat aan iedereen zegt dat ge erin zit.
en idd ge gaat er veel minder gemakkelijk binnen geraken.

Nu klinkt dit allemaal wel avontuurlijk maar stel:
Je werkt eerst een jaar of 5-7bij de politie leert ondertussen iemand kennen, gaat samenwonen en dan paf bij de SIE byebye sociaal leven

Het is niet alleen byebye sociaal leven, het is gewoon ja, een keuze die je maakt. Ik denk niet dat er tegenwoordig veel vrouwen happig op zijn dat hun man 24/24 paraat moet staan en dat er altijd wel iets kan gebeuren. Ge wilt dan eens samen naar een feestje gaan en dergelijke en tga niet. Ene keer kan gebeuren, maar als dat al een paar keer gebeurt zal het al beginnen stekken bij de vrouw. En voor je het weet staan je koffers aan de deur.
( Er zijn altijd uitzonderingen hé, dat weet ik ook wel ) Maar para of SIE, dunnow, beide zullen ze een slecht sociaal leven hebben op het gebied van relaties dan.

En wees een beetje reeël ook hé threadstarter, bij het SIE geraak je niet zomaar, als je er dan uiteindelijk niet in slaagt van daar binnen te geraken zitte daar uw onnozel flikkenjobke en gaat ge spijt krijgen da ge nie voor para gegaan zijt. Langs den andere kant, de para's hebben zoveel nie meer te doen maar wie weet veranderd da over 5 jaar. Da weet ge nooit :)

Ge zult wel zien zeker ? :)

blacky

Legacy Member
Inderdaad,
SIE is denk ik veel te moeilijk om in te geraken. Alle het zal haalbaar kunnen zijn maar de kans die je hebt is kleiner dan para, denk ik. Daar komen niet zoveel zaken bij kijken van extra selecites en extra opleidingen. Para is 1 opleiding en dat is het. Voor para moet je ook niet X aantal jaren opbouwen wat met SIE wel het geval is denk ik.

Swat volgende week komen er nog meer info brochures aan. Zullen we nog eens alles grondig doornemen. Kleine procent steekt nu toch wel boven voor para.

Karre

Legacy Member
Sorry voor het offtopic gedoe maar ik snap echt niet waarom wij een leger vandoen hebben. Een Europese Unie leger zou toch vele gemakkelijker zijn. Ale geef nu toe wat doet België nu met zijn leger.. toch zo goed als niets.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan