Raukaris
Legacy Member
Time^- zei:Werd Jezus niet koning der Joden genoemd omdat het als een scheldwoord werd gebruikt?
hence the crown of thorns
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Time^- zei:Werd Jezus niet koning der Joden genoemd omdat het als een scheldwoord werd gebruikt?
is em dan naar de hemel of trug levend?
) zo'n mombojumbo is toch wel van groot sekte gehalte hé ...
)*DeFees* zei:ik ben aanhanger van mijn eigen geformuleerde stelling
In de woestijn is kennis water, religie een cactus, zij die niet weten hoe dat ze zich door de woestijn (aka leven) moeten verplaatsen ,hopen op de cactus. De mensen die het wel weten hebben genoeg water bij.
edit :
Godsdienst is in mijn ogen voor de zwakkelingen die de waarheid niet weten.
Ik zelf ben een "ketter" die op zoek is naar de echte waarheid (of hoopt op wetenschappers die de echte waarheid vinden)
*DeFees* zei:de joden aanvaarden die "sekte der 13 baardapen" ook niet hé, de leider werd gekruisigd ... zogezegd herrezen, en daarna trug gestorven? (na da herrezen stukske snap ik het eigenlijk nietis em dan naar de hemel of trug levend?
) zo'n mombojumbo is toch wel van groot sekte gehalte hé ...
Raukaris zei:Tbh ik snap niet goed wat er mis is met de leer van Christus, "heb uw naaste lief is" toch een mooie boodschap? Dat de kerk het verprutst is juist maar heeft niets met de leer te maken imo.

)Thales zei:volgens het verhaal zou de "armageddon" er pas komen als die tempel terug herbouwd wordt, maar daarvoor zou eerst die moskee die er nu staat vernietigd moeten worden./QUOTE]
Dat is eigenlijk niet zó een ongeloofwaardige gedachte meer. ^^
Als de joden/het westen die moskee zouden aanvallen zou er daar na een paar jaar niet veel meer rechtstaan waarschijnlijk.
D

Arifiene zei:Edit: Jahweh is de originele naam, en dat mogen ze niet uitspreken, zo zit et
Denkek toch![]()
Zeta Reticula zei:Eventjes nog eens herhalen. Jehova is inderdaad zoals gezegd afkomstig van JHV (of JHW. Onderscheid tussen v en w is nog niet zo oud, Duitsers kunnen het nog niet.): oud-hebreeuws maakt niet gebruik van klinkertekens. Dus daar aan klinkers toevoegen geeft dan Jehowa of Jahweh, zoals je wilt. Trouwens in de film Indiana Jones and the Last Crusade moet hij de naam van God spellen, en hij spelt Jehova! En Indiana Jones is altijd juist![]()

Hellrabbit zei:Nee, er zijn een paar eigenschappen die typisch gelden voor een sekte en die niet toepasbaar zijn op het christendom
