Archief - Katten en een laserstraal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mistabeen

Legacy Member
Iets wa ik me zat af te vragen aangezien ons kat weer eens begon te flippen toen ik bezig was met een waterpas me laserstraal.
Waarom beginnen die beesten daar juist om te flippen?
Als ik met een gewone lamp op de grond schijn, of gewoon iets aan ee ntouwtje hang, dan kan da beest ook wel eens erachter zitte, ma geeft vrij snel op.
Terwijl een laserstraal echt wel iets is waar em achter blijft zoeke en als gek achter lopen.
enige verklaring hiervoor?

Cyberkef

Legacy Member
Ja onze kat gaat daar ook HELEMAAL mental door, das echt nie normaal. En dan zit die een kwartier later nog helemaal als een geschifte rond te zien op zoek naar het puntje :D

Arm beest, soms denk ik dat ze iets aan haar hartje zou krijgen :/

Denk dat dat scherp rood nogal ... opvallend is in haar poeze oogjes ofzo?

(hoewel ze een ieniemiene zwarte vlieg evengoed pakt)

kakature

Legacy Member
Da's gewoon normaal, ze kunnen da nie thuisbrengen. Heb er al kinderen zien op flippen ook ze :p
In het begin dat lasers echt in kwamen in België. Sommigen wisten nie wat het was en begonnen door te slaan enzo :p
Maar da wa's meestal omdat ze er bang van waren ofzo :D

RaPmAn

Legacy Member
Ik maakte vroeger gebruik van zo een laserke om onze kat terug uit het huis te lokken, die leefde altijd buiten en af en toe slipte ze eens binnen en was ze met geen stokken buiten te krijgen.

Ik richtte gewoon dat laserke op de grond en draaide zo wat cirkels en binnen de paar seconden had ik prijs, die begon daar als ne zot op te vliegen.
Het enige wat ik moest doen is de richting bepalen (naar buiten dus :)) en die vloog daarachter aan tegen een duizelingwekkende snelheid.

Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten waarom die beestjes daar zo wild van worden ...

aimless

Legacy Member
met een muis pijltje op u scherm is ook wel grappig. Kameraad van mij heeft zijn pc altijd op zijn tv doorgeschakelt en dan gaat zijn kat altijd boven op de tv naar dat muis pijltje zitten grijpen :D

echt grappig :d

chosen1

Legacy Member
is een laserstraal enkel bedundeld licht of draagt da misschien ook een geluidsgolf mee? zoja: das uw antwoord! STEL da da een geluid mee draagt dan zal da geluid zo irritant zijn voor uw kat da ze da stuk wilt doen! (zéér hoge toon mss?)

Mistabeen

Legacy Member
chosen1 zei:
is een laserstraal enkel bedundeld licht of draagt da misschien ook een geluidsgolf mee? zoja: das uw antwoord! STEL da da een geluid mee draagt dan zal da geluid zo irritant zijn voor uw kat da ze da stuk wilt doen! (zéér hoge toon mss?)
dan veronderstel ik eerder da de kat naar de geluidsbron zelf zou gaan ipv het rode puntje

chosen1

Legacy Member
Mistabeen zei:
dan veronderstel ik eerder da de kat naar de geluidsbron zelf zou gaan ipv het rode puntje

niet als ze da puntje ziet en da associeerd met da geluid!

andere oplossing kan zijn da ze naar uw lichtbron kijkt en zit dat da licht te fel is dus valt ze het uiteinde aan waar ze wel gewoon naar kan zien!

Mistabeen

Legacy Member
chosen1 zei:
niet als ze da puntje ziet en da associeerd met da geluid!

andere oplossing kan zijn da ze naar uw lichtbron kijkt en zit dat da licht te fel is dus valt ze het uiteinde aan waar ze wel gewoon naar kan zien!
nie echt, alsk de laser aanzet maar afdek en vlak bij de kat houd doet ze niks, ze reageert er nie op, en ze heeft ook nie recht in de lichtbron gekeken (ze associeerd het apparaatje zelf nie met het laserpuntje)

chosen1

Legacy Member
Mistabeen zei:
nie echt, alsk de laser aanzet maar afdek en vlak bij de kat houd doet ze niks, ze reageert er nie op, en ze heeft ook nie recht in de lichtbron gekeken (ze associeerd het apparaatje zelf nie met het laserpuntje)

geen idee dan :p kheb geprobeerd om wa bij te leren over de werking van een oog van een kat en wat die wel of niet kunnen waarnemen maar zelfs wikipedia levert niets op

Cin

Legacy Member
laserstralen = lichtgolven. Die zenden geen geluid uit dat hoorbaar is voor mensen of dieren.

De hersenen van de kat kunnen gewoon niet begrijpen dat dat lichtje opeens verschijnt aan de grond. Vooral bij laserstralen komt dat veel voor omdat je de straal zelf niet ziet. Maar ik heb wel gemerkt dat m'n hond elke keer begint te blaffen als ik de zaklamp bovenhaal; hij associëert de zaklamp dus met het licht. Iets wat me doet vermoeden dat ze het alleen maar voor de leute doet. :)

Atrox

Legacy Member
Als ik hhier da kettingske van de laserstraal beweeg, begint da beest ook al te flippe :unsure:

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Bij onze hond is da ook, mor die doet da bij alles wat lak een zaklamp licht geeft en nen lazer natuurlijk. Dan begint die daar achter te lopen en alsem dat dan zogezegd gepakt heeft, lekt die daar kei rap aan. Grappig zicht ze :D
Het enige probleem is, als wij nu een zaklamp opzetten, blaft ze altijd, omdat die zaklamp een soort klikgeluid maakt als je op de knop drukt voor aan te steken. Hetzelfde met sommige lazers die een piepgeluid maken als je ze opzet.
Ze weet dus wat er na zo'n geluiden volgt.

Frado2005

Legacy Member
ge moogt die kat nie zo hard pesten. Merci voor het idee, kga da es proberen met men laser :D

Bad Religion

Legacy Member
ik zal jullie met een laserstraaltje in je oogje schijnen, is benieuwd of je dan nog zal lachen =)

Arifiene

Legacy Member
als ge in fel licht een schaduw maak met uw vinger en dan beweegt zal die ook flippen :)
hoe kleiner het object hoe leuker ze t vinden meestal :) (de mijne alleszins)

Frado2005

Legacy Member
Bad Religion zei:
ik zal jullie met een laserstraaltje in je oogje schijnen, is benieuwd of je dan nog zal lachen =)
niet in de ogen he, gewoon op de grond dicht bij die kat zodat die kat dat ziet, en daar achter loopt enzo ;)
Maar kvind men kat nie :sad:

Mistabeen

Legacy Member
Bad Religion zei:
ik zal jullie met een laserstraaltje in je oogje schijnen, is benieuwd of je dan nog zal lachen =)
idioot -_- wie zegt er nu iets over in de ogen van uw beest schijnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan