musicfania
Legacy Member
1ste vraag:
-----------
Ik heb vorige week een telefoonlijn van belgacom aangevraagd om in de toekomst ADSL(dommel) te kunnen ontvangen. Nu zit ik met een klein probleempje. We hadden heel vroeger al een belgacom telefonie lijn, maar toen we internet van telenet neemde zijn we ook met onze telefonie overgestapt naar telenet. Dit hebben we nu ook al 2jaar afgezegd en zitten nu momenteel zonder telefoon. Ik heb naar belgacom gebeld voor een nieuwe aansluiting, die zeiden dat de aansluiting geen probleem moest zijn, er moest niemand langskomen. Ik ben eens gaan kijken en die kabel van belgacom heeft telenet gewoon afgeknipt. Nu is mijn vraag, hoe moet ik deze nu aansluiten? Een telefoon heeft maar 2 draden nodig, maar voor ADSL weet ik niet hoeveel draden ik dan nodig heb. Normaal 4 dacht ik. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? 3 januari zou de lijn actief moeten zijn.
2de vraag:
-----------
Voor adsl moet je ook een splitter hebben. Bij mijn laptop zit zoiets dat eruit ziet als een splitter, het is voor mijn ingebouwde modem. Zou dit een splitter zijn?
Voor het aansluiten van de splitter, bij ons is er 1 doosje waar alle verbindingen van de telefoons aankomen, normaal moet ik hier de belgacom kabel ook op aansluiten. Maar als ik die belgacom kabel nu in een nieuw doosje steek en daarin steek ik dan de splitter met daaraan een telefoon stekker (mannetje) die verbonden is met dat doosje waar alle telefoon verbindingen inkomen, en uit die splitter komt er een telefoon kabel, die verbind ik dan bij mijn ADSL modem/router.
Is dit mogelijk?
Bedankt
-----------
Ik heb vorige week een telefoonlijn van belgacom aangevraagd om in de toekomst ADSL(dommel) te kunnen ontvangen. Nu zit ik met een klein probleempje. We hadden heel vroeger al een belgacom telefonie lijn, maar toen we internet van telenet neemde zijn we ook met onze telefonie overgestapt naar telenet. Dit hebben we nu ook al 2jaar afgezegd en zitten nu momenteel zonder telefoon. Ik heb naar belgacom gebeld voor een nieuwe aansluiting, die zeiden dat de aansluiting geen probleem moest zijn, er moest niemand langskomen. Ik ben eens gaan kijken en die kabel van belgacom heeft telenet gewoon afgeknipt. Nu is mijn vraag, hoe moet ik deze nu aansluiten? Een telefoon heeft maar 2 draden nodig, maar voor ADSL weet ik niet hoeveel draden ik dan nodig heb. Normaal 4 dacht ik. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? 3 januari zou de lijn actief moeten zijn.
2de vraag:
-----------
Voor adsl moet je ook een splitter hebben. Bij mijn laptop zit zoiets dat eruit ziet als een splitter, het is voor mijn ingebouwde modem. Zou dit een splitter zijn?
Voor het aansluiten van de splitter, bij ons is er 1 doosje waar alle verbindingen van de telefoons aankomen, normaal moet ik hier de belgacom kabel ook op aansluiten. Maar als ik die belgacom kabel nu in een nieuw doosje steek en daarin steek ik dan de splitter met daaraan een telefoon stekker (mannetje) die verbonden is met dat doosje waar alle telefoon verbindingen inkomen, en uit die splitter komt er een telefoon kabel, die verbind ik dan bij mijn ADSL modem/router.
Is dit mogelijk?
Bedankt
. Maar anders morgen maar eens naar belgacom bellen en vragen hoe dat zit.
