Archief - kabel aansluitingen belgacom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

musicfania

Legacy Member
1ste vraag:
-----------
Ik heb vorige week een telefoonlijn van belgacom aangevraagd om in de toekomst ADSL(dommel) te kunnen ontvangen. Nu zit ik met een klein probleempje. We hadden heel vroeger al een belgacom telefonie lijn, maar toen we internet van telenet neemde zijn we ook met onze telefonie overgestapt naar telenet. Dit hebben we nu ook al 2jaar afgezegd en zitten nu momenteel zonder telefoon. Ik heb naar belgacom gebeld voor een nieuwe aansluiting, die zeiden dat de aansluiting geen probleem moest zijn, er moest niemand langskomen. Ik ben eens gaan kijken en die kabel van belgacom heeft telenet gewoon afgeknipt. Nu is mijn vraag, hoe moet ik deze nu aansluiten? Een telefoon heeft maar 2 draden nodig, maar voor ADSL weet ik niet hoeveel draden ik dan nodig heb. Normaal 4 dacht ik. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? 3 januari zou de lijn actief moeten zijn.


2de vraag:
-----------
Voor adsl moet je ook een splitter hebben. Bij mijn laptop zit zoiets dat eruit ziet als een splitter, het is voor mijn ingebouwde modem. Zou dit een splitter zijn?

Voor het aansluiten van de splitter, bij ons is er 1 doosje waar alle verbindingen van de telefoons aankomen, normaal moet ik hier de belgacom kabel ook op aansluiten. Maar als ik die belgacom kabel nu in een nieuw doosje steek en daarin steek ik dan de splitter met daaraan een telefoon stekker (mannetje) die verbonden is met dat doosje waar alle telefoon verbindingen inkomen, en uit die splitter komt er een telefoon kabel, die verbind ik dan bij mijn ADSL modem/router.

Is dit mogelijk?



Bedankt

StOfWoLkSkE

Legacy Member
vraag 1:

Bel even naar belgacom, als deze je niet kunnen antwoorden technieker laten komen, deze kan het uitmeten.

vraag 2:

Als je geen gewone telefoon gebruikt heb je geen splitter nodig, gewoon van je telefoonstekker naar modem gaan.

musicfania

Legacy Member
StOfWoLkSkE zei:
vraag 1:

Bel even naar belgacom, als deze je niet kunnen antwoorden technieker laten komen, deze kan het uitmeten.

Ik kan natuurlijk bellen, maar een technieker langs laten komen kost 65euro zeiden ze, en dat vind ik persoonlijk veel geld. Kan het gerust zelf, alleen hoopte ik hier iemand te vinden die wist welk kabeltje waar moest ;). Maar anders morgen maar eens naar belgacom bellen en vragen hoe dat zit.

StOfWoLkSkE zei:
vraag 2:

Als je geen gewone telefoon gebruikt heb je geen splitter nodig, gewoon van je telefoonstekker naar modem gaan.

Geen gewone telefoon? Wat bedoel je daar nu bij? Heb je het dan over als je belt via het internet of iets anders?

Maar wat wij gebruiken zijn gewoon analoge telefoon toestellen.

Slayerbe

Legacy Member
aangezien ik aanneem dat je telefonie nog altijd bij telenet zit zijn die kabels van het telefooncirquit (telenet) niet verboden met het adsl cirquit (belgacom)

dus als je voor telefoon bij telenet blijft moet je voor je adsl enkel die kabel die je binnen krijgt te verbinden met je modem

musicfania

Legacy Member
Slayerbe zei:
aangezien ik aanneem dat je telefonie nog altijd bij telenet zit zijn die kabels van het telefooncirquit (telenet) niet verboden met het adsl cirquit (belgacom)

dus als je voor telefoon bij telenet blijft moet je voor je adsl enkel die kabel die je binnen krijgt te verbinden met je modem

Ik heb telenet telefonie gehad, maar dat heb ik afgezegt. Nu momenteel heb ik geen enkele telefoon lijn nietmeer, maar de telefonie kast van telenet hangt er nog wel. Ik moet nu gewoon die telefoon kabel van belgacom die binnenkomt terug aansluiten. Maar omdat die doorgeknipt is door telenet weet ik eigenlijk nietmeer juist welk draadje waar moet. En het testen kan ik pas woensdag want dan zou de belgacom telefoonlijn actief moeten zijn.

^MystiQ

Legacy Member
Ik zou beneden eens kunnen kijken hoe je de draadjes moet aansluiten.

Hier hebben we een uitgang in de muur. Daar zitten 2 splitters op. 1 voor telefoon en 1 voor internet. Alletwee van belgacom. Maar het dingske zit zo los aan de muur dat ik vrees dat het er direct zou uitvallen moestek willen kijken :p

Block

Legacy Member
nope die 2 zijn genoeg, zijn hier ook de 2 enige die aangesloten moeten zijn voor adsl. Die andere zijn hier ook niet aangesloten.

musicfania

Legacy Member
Ik heb het aangesloten, ik hoop dat de telefoon morgen werkt :lol:

balbe

Legacy Member
musicfania zei:
1ste vraag:
-----------



2de vraag:
-----------
Voor adsl moet je ook een splitter hebben. Bij mijn laptop zit zoiets dat eruit ziet als een splitter, het is voor mijn ingebouwde modem. Zou dit een splitter zijn?

Voor het aansluiten van de splitter, bij ons is er 1 doosje waar alle verbindingen van de telefoons aankomen, normaal moet ik hier de belgacom kabel ook op aansluiten. Maar als ik die belgacom kabel nu in een nieuw doosje steek en daarin steek ik dan de splitter met daaraan een telefoon stekker (mannetje) die verbonden is met dat doosje waar alle telefoon verbindingen inkomen, en uit die splitter komt er een telefoon kabel, die verbind ik dan bij mijn ADSL modem/router.

Is dit mogelijk?



Bedankt

amai da's precies chinees, maar ja dat is mogelijk, maar op uw splitter moet wel degelijk adsl staan, die kabels die ge met de laptop krijgt zijn gewone telefoonkabels

dus samengevat: hoofd kabel komt binnen in eerste doos, waar je uw adsl splitter in steekt, met een kabel naar de modem, en op die adsl splitter sluit je nog een stekker dat naar uw tweede verdeeldoos gaat. Zo zou je in principe geen storing moeten ondervinden
laat iets weten over dommel eh ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan