Archief - Je glimlach van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=CID=Drone

Legacy Member
De Franse regisseur Roman Polanski, momenteel 75, heeft een formeel verzoek ingediend om een oude zaak tegen hem te laten seponeren. Het gaat om een aanklacht over seks met een minderjarige. Polanski vluchtte dertig jaar geleden uit de VS.

In 1798 dienden de ouders van een 13-jarig meisje een klacht in tegen de Franse cineast. Polanski werd aangehouden en zat 42 dagen in de gevangenis.
Voortvluchtig

Hij gaf toe dat hij 'illegale seksuele betrekkingen' met het meisje had gehad, maar zei dat het meisje zelf had toegestemd. Volgens het gerecht had Polanski het meisje gefotografeerd, haar alcohol gegeven en later verkracht.

De regisseur is sindsdien niet meer in Amerika geweest, zelfs niet voor zijn Oscar voor de film 'The pianist' (2003). Het gerecht in de VS beschouwt hem nog steeds als voortvluchtig, want de procedure werd nooit opgeschort.

hatetn

Legacy Member
=CID=Drone zei:
De Franse regisseur Roman Polanski, momenteel 75, heeft een formeel verzoek ingediend om een oude zaak tegen hem te laten seponeren. Het gaat om een aanklacht over seks met een minderjarige. Polanski vluchtte dertig jaar geleden uit de VS.

In 1798 dienden de ouders van een 13-jarig meisje een klacht in tegen de Franse cineast. Polanski werd aangehouden en zat 42 dagen in de gevangenis.
Voortvluchtig

Hij gaf toe dat hij 'illegale seksuele betrekkingen' met het meisje had gehad, maar zei dat het meisje zelf had toegestemd. Volgens het gerecht had Polanski het meisje gefotografeerd, haar alcohol gegeven en later verkracht.

De regisseur is sindsdien niet meer in Amerika geweest, zelfs niet voor zijn Oscar voor de film 'The pianist' (2003). Het gerecht in de VS beschouwt hem nog steeds als voortvluchtig, want de procedure werd nooit opgeschort.



er mss best de bron bijzetten dat we weten met wie we lachen.
het artikel zelf. heeft hij dan niet zelf het besef dat een van 13 daar niet zelf over kan beslissen. hij maakt mss goede films maar het is een vuile pedo

EternalSilence

Legacy Member
Morgen geen les (nooit trouwens)
- Uitslapen
- Werken voor school
- GTA4 =p

Berd

Legacy Member
"grote baas" die vanmorgen m'n bureau binnenstapt, deur sluit en zegt:

"jij hoort vanaf januari bij 't management" :woohoo:

no_way2go

Legacy Member
NiXiE zei:

Het is en blijft een feit dat het merendeel van de wetenschappers het niet eens zijn met elkaar. Wat wel vast staat is dat er een opwarming plaatsvond in algemene temperatuur over de laatste x-aantal jaar (ook al is er de laatste 2-3 jaar een afkoeling in gemiddelde temperatuur) maar de vraag is nog maar of de mens daar echt een hand in heeft en in hoever.
Indien jullie het nog niet wisten volgen ijstijden en tussenijstijden elkaar al miljoenen jaren op in cycli bepaald onder andere door de Milakovich parameters (wat neer komt op de baan van de aarde om de zon, de helling van de aardas en precessiebeweging). Iedereen met een basiskennis van aardrijkskunde/geologie weet dit.
Er is een tijdje terug (18-19e eeuw) bijvoorbeeld ook een afkoeling geweest die ook wel de 'kleine ijstijd' genoemd wordt. Toch gek dat toen de temperatuur daalde terwijl het CO2 gehalte steeg... Kan perfect verklaard worden adhv Milankovitch parameters: minder tot geen zonnvlekken in die periode -> meer kosmische straling -> lagere temperatuur... :crazy:

En dan houdt men bij de rapporten die 'Europa' gebruikt hier niet eens rekening mee, net zoals ze geen rekening mee houden met waterdamp en wolkenvorming: toch een zeer belangrijk fenomeen (terugkaatsen zonlicht).

Als er toch echt een consensus kan bereikt worden over een probleem (nieuwe 'revolutionaire' theorie) dan kan men beter proberen echte 'oplossingen' te zoeken dan non-maatregelen (zoals de hele CO2 hype imo) die eigenlijk niet veel uithalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan