Sorasan zei:
Auwch kerstcadeau drama !
Ge kunt het natuurlijk ook zo eens bekijken: mama wilt u een supergoed en tof cadeau kopen vanuit haar hart. Omdat ze u al kent wilt ze toch zeker weten dat wat ze koopt iets is wat je wilt.
Op het moment van kopen wordt ze
A) overhaald door een verkoper om toch iets anders te kopen
B) ze heeft stress omdat ze het juiste wilt kopen en daardoor koopt ze iets wat subjectief goed is in haar ogen. Waardoor ze de objectiviteit verliest dat jij nen roze camera ding wilt
C) het enigste wat ze wou is u gelukkig maken want ze is er al heel lang mee bezig zoals jij zegt.
Ik heb u hier al een tijdje gevolgd en ge zijt inderdaad niet de simpelste. Zeker niet als het op zo een dingen afgaat als cadeau's dingen krijgen,... daar denk jij gewoon anders over dan de meeste mensen (van uw leeftijd toch.) Uiteindelijk als het een roze camera was ben ik er zeker van dat er nog iets was om te klagen.
Ik wil u niet beledigen ofzo maar mensen kunnen in uw ogen niet goed doen als jij ze niet graag hebt. En op vlak van cadeau's, geld en andere consorten vind ge uw moeder gewoon niet goed (heb je hier al meermaals verkondigt). Waarom dat zo is maakt niet uit, gij hebt die klik gemaakt "mijn mama kan niet goed kiezen wat ik wil" dus alles wat mama voor u zal uitkiezen zal tegen uw goesting zijn.
En nu de werkelijkheid:
Mijn ma wil niets kopen uit haar hart, ze wil het kopen omdat het daar goedkoper is.
Op moment van kopen is haar al zowat 10 keer gezegd wat haar dochter wil, dus stress is afwezig. Ze vindt de blauwe zelf mooi, en roze vindt ze kinderachtig(wat haar dochter denkt kan haar weinig schelen), hence ze gaat voor blauw.
Wat cadeaus betreft denk ik niet anders dan andere mensen, om de simpele reden dat ik gwn nooit 'dure' cadeaus krijg. Als ik er krijg zijn het altijd dingen die men ma leuk vindt, en niet ik. Als ik een cadeau koop, koop ik iets waarvan die mensen het leuk zullen vinden, en niet ik.
Ik zie niet in wrm ik zou klagen als ze de camera kocht die ik wou. Vergeet vooral niet dat IK hem oorspronkelijk ging betalen, en niet zij.
Ik vraag me trouwens af wrm JIJ denkt te weten hoe ik zou reageren op cadeaus. Met de cadeaus van mijn lief/vriendinnen ben ik altijd tevreden, ma bon, zij kopen dan ook iets wat ik effectief leuk vind.
Overigens heeft ze 2 jaar geleden parfum gekocht, en dat beviel me prima, dus kom niet af (net zoals men ma!!!!) dat niets goed is voor me.
Punt is wel dat ik oorspronkelijk verwacht werd een camera te betalen die ik niet eens wil, en dan ineens blijkt het men kerstcadeau te zijn (wat nog steeds niet afdoet aan het feit dat ik hem niet wil).
Het feit dat ze weigert om hem te ruilen zegt ook al genoeg. She doesn't give a rat's ass about what i want. Zo is het hier altijd geweest. Toen ik nog niet werkte was t ook zo: Een roze trui kreeg ik niet, de blauwe wel. Toen ik werkte wast van: Da rokje krijg je van me. Toen ik zei: Srry maar kzie liever dat ander, dan wast van: Ik niet, dan betaal je t maar zelf.
Dus doe maar niet alsof ge mij of mijn moeder kent, want ik moet er al 24 jaar mee leven, en gij niet.
edit: En t feit blijft dat ik in zo'n dure zaken beslissingsbevoegdheid wil, of dak het liever zelf koop. Moest uw ma uw pc moeten samenstellen zal em u wss ook ni aanstaan.