Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kRa

Legacy Member
Arifiene zei:
edit: Noteer ook dat ik op haar exacte instructies een cadeau gekocht heb voor haar van meer dan 100 euro, en dat ik het niet zou moeten wagen om met iets anders af te komen, of k zou het mogen gaan ruilen.

Ga haar kado terug brengen en koopt u een roze fototoestel in de plaats...

Arifiene

Legacy Member
kRa zei:
Ga haar kado terug brengen en koopt u een roze fototoestel in de plaats...

Dat kan ik niet, ik ben zo stom geweest om het haar al te geven, omdat ze met kerst op reis is.

Dennoman

Legacy Member
Mannekes toch, ik heb twee boeken gekregen voor mijn kerst en ik ben er content mee, waarom wordt er hier in godsnaam gekreft over ne camera? :crazy:

Arifiene

Legacy Member
Dennoman zei:
Mannekes toch, ik heb twee boeken gekregen voor mijn kerst en ik ben er content mee, waarom wordt er hier in godsnaam gekreft over ne camera? :crazy:

Ja lees het anders eerst eh.
Trouwens, boeken krijg ik ook nie, want da vind ze geldverspilling.
Nog vragen over mijn ma haar rare hersenkronkels???

FFS, ik krijg al es iets voor verdomme de eerste keer dit jaar, gaan ze daar nu nog over zagen ook.
OH NOES 100 euro.
EN TIS DAN NOG IETS DAK NI WIL OOK.
Content???

Dennoman

Legacy Member
Ochja Fien, ik heb ermee leren leven dat ik u nooit 100% zal begrijpen.

Vrouwen over 't algemeen al niet, laat staan dat ik moeite zou doen voor een niet-alledaags exemplaar :p

Ik ben ervan overtuigd dat ik op een mooie dag een meisje heel ongelukkig zal maken :)

Arifiene

Legacy Member
Dennoman zei:
Ochja Fien, ik heb ermee leren leven dat ik u nooit 100% zal begrijpen.

Vrouwen over 't algemeen al niet, laat staan dat ik moeite zou doen voor een niet-alledaags exemplaar :p

Ik ben ervan overtuigd dat ik op een mooie dag een meisje heel ongelukkig zal maken :)

Wa is daar nu ni aan te snappen?
Ik krijg anders niets van men ouders, en als ik dan es iets krijg, wil ik graag dat het iets is dat ik effectief wil.
Boeken moet ik ni vragen, want da krijg ik niet (vindt ze geldverspilling zoals gezegd). In fact, der wordt mij gewoon nooit iets gevraagd, der wordt mij altijd iets opgedrongen. En als ik dan zeg van: ok cava, niet echt nodig, maar wel blij mee, dan geeft ze NATUURLIJK iets anders.
Tis precies of ze doet het erom.

En zoals gezegd vind ik het wel vrij erg dat ik me dan exact moet houden aan haar wensen voor haar kerstcadeau.

edit: Fuck this, ik ga zaterdag achter zo'n roze camera, k betaal hem wel zelf, ze doet dan maar met haar blauw ding wat ze wil. Dan maar geen kerstcadeau.

Dennoman

Legacy Member
Mjah 'k zeg het, voor mij zijn dat soort zaken heel simpel.

Mijn moeder belde mij verleden week op kot om te zeggen dat ze in de Free Record Shop stond met de dvd-box van House seizoen 5 in haar handen, of ik die niet moest hebben met kerst. Ik zeg: "bwoah, voor mij hoeft dat niet, ik ga toch de volledige 1-5 box kopen en dat doe ik op internet, kom ik veel goedkoper uit... ge kunt me beter het geld geven dan, daar ben ik even content mee, zo niet zelfs meer."

En uiteindelijk heb ik nu een naslagwerk over Belgische brouwerijen gekregen, mijn vader heeft dat mee helpen uitkiezen in de Standaard Boekhandel. 't Zijn geen peperdure cadeaus zoals velen blijkbaar krijgen ondanks de crisis, maar ik krijg wel nog wat centen om te doen wat ik wil.

Ik begrijp dat het voor hen moeilijk is soms, want op zich kom ik weinig effectief tekort tegen dat het kerst is :p

En trouwens: als ze die House box toch had gekocht, zou ik daar ook allesbehalve rouwig om zijn :p zoals gezegd: een gegeven paard kijkt men best niet in de bek :)

Arifiene

Legacy Member
Dennoman zei:
Mjah 'k zeg het, voor mij zijn dat soort zaken heel simpel.

Mijn moeder belde mij verleden week op kot om te zeggen dat ze in de Free Record Shop stond met de dvd-box van House seizoen 5 in haar handen, of ik die niet moest hebben met kerst. Ik zeg: "bwoah, voor mij hoeft dat niet, ik ga toch de volledige 1-5 box kopen en dat doe ik op internet, kom ik veel goedkoper uit... ge kunt me beter het geld geven dan, daar ben ik even content mee, zo niet zelfs meer."

En uiteindelijk heb ik nu een naslagwerk over Belgische brouwerijen gekregen, mijn vader heeft dat mee helpen uitkiezen in de Standaard Boekhandel. 't Zijn geen peperdure cadeaus zoals velen blijkbaar krijgen ondanks de crisis, maar ik krijg wel nog wat centen om te doen wat ik wil.

Ik begrijp dat het voor hen moeilijk is soms, want op zich kom ik weinig effectief tekort tegen dat het kerst is :p

En trouwens: als ze die House box toch had gekocht, zou ik daar ook allesbehalve rouwig om zijn :p zoals gezegd: een gegeven paard kijkt men best niet in de bek :)

Ja, maar mijn ma overlegt niét.
En een camera is iets waar ik persoonlijk minimum 5 jaar mee ga werken. Dus ik koop zoiets liever zelf, dan heb ik wat ik zelf wil. Maar het aanbod van 'het is hier 40 euro goedkoper' was natuurlijk aanlokkelijk.
Mss had ze beter gezegd 'tis hier een hele andere camera', dan had k neen kunnen zeggen.

Sorasan

Legacy Member
Auwch kerstcadeau drama !

Ge kunt het natuurlijk ook zo eens bekijken: mama wilt u een supergoed en tof cadeau kopen vanuit haar hart. Omdat ze u al kent wilt ze toch zeker weten dat wat ze koopt iets is wat je wilt.
Op het moment van kopen wordt ze
A) overhaald door een verkoper om toch iets anders te kopen
B) ze heeft stress omdat ze het juiste wilt kopen en daardoor koopt ze iets wat subjectief goed is in haar ogen. Waardoor ze de objectiviteit verliest dat jij nen roze camera ding wilt
C) het enigste wat ze wou is u gelukkig maken want ze is er al heel lang mee bezig zoals jij zegt.

Ik heb u hier al een tijdje gevolgd en ge zijt inderdaad niet de simpelste. Zeker niet als het op zo een dingen afgaat als cadeau's dingen krijgen,... daar denk jij gewoon anders over dan de meeste mensen (van uw leeftijd toch.) Uiteindelijk als het een roze camera was ben ik er zeker van dat er nog iets was om te klagen.
Ik wil u niet beledigen ofzo maar mensen kunnen in uw ogen niet goed doen als jij ze niet graag hebt. En op vlak van cadeau's, geld en andere consorten vind ge uw moeder gewoon niet goed (heb je hier al meermaals verkondigt). Waarom dat zo is maakt niet uit, gij hebt die klik gemaakt "mijn mama kan niet goed kiezen wat ik wil" dus alles wat mama voor u zal uitkiezen zal tegen uw goesting zijn.

Sorasan

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik ruik een poging tot psychologie!

Man the guns!

geen psychologie
gewoon eens kijken vanuit een ander perspectief en het onderwerp te droppen. Tis kerst hou het positief :p

Oldskooler

Legacy Member
Ik ben gewoon blij, als ik niets krijg. :-/

Anders toch maar rommel om bij de rest te leggen.

Heb ik iets nodig, dan koop ik het zelf wel.



Dat doen alsof je blij bent is steeds het ergste :sop:

Arifiene

Legacy Member
Sorasan zei:
Auwch kerstcadeau drama !

Ge kunt het natuurlijk ook zo eens bekijken: mama wilt u een supergoed en tof cadeau kopen vanuit haar hart. Omdat ze u al kent wilt ze toch zeker weten dat wat ze koopt iets is wat je wilt.
Op het moment van kopen wordt ze
A) overhaald door een verkoper om toch iets anders te kopen
B) ze heeft stress omdat ze het juiste wilt kopen en daardoor koopt ze iets wat subjectief goed is in haar ogen. Waardoor ze de objectiviteit verliest dat jij nen roze camera ding wilt
C) het enigste wat ze wou is u gelukkig maken want ze is er al heel lang mee bezig zoals jij zegt.

Ik heb u hier al een tijdje gevolgd en ge zijt inderdaad niet de simpelste. Zeker niet als het op zo een dingen afgaat als cadeau's dingen krijgen,... daar denk jij gewoon anders over dan de meeste mensen (van uw leeftijd toch.) Uiteindelijk als het een roze camera was ben ik er zeker van dat er nog iets was om te klagen.
Ik wil u niet beledigen ofzo maar mensen kunnen in uw ogen niet goed doen als jij ze niet graag hebt. En op vlak van cadeau's, geld en andere consorten vind ge uw moeder gewoon niet goed (heb je hier al meermaals verkondigt). Waarom dat zo is maakt niet uit, gij hebt die klik gemaakt "mijn mama kan niet goed kiezen wat ik wil" dus alles wat mama voor u zal uitkiezen zal tegen uw goesting zijn.

En nu de werkelijkheid:
Mijn ma wil niets kopen uit haar hart, ze wil het kopen omdat het daar goedkoper is.
Op moment van kopen is haar al zowat 10 keer gezegd wat haar dochter wil, dus stress is afwezig. Ze vindt de blauwe zelf mooi, en roze vindt ze kinderachtig(wat haar dochter denkt kan haar weinig schelen), hence ze gaat voor blauw.
Wat cadeaus betreft denk ik niet anders dan andere mensen, om de simpele reden dat ik gwn nooit 'dure' cadeaus krijg. Als ik er krijg zijn het altijd dingen die men ma leuk vindt, en niet ik. Als ik een cadeau koop, koop ik iets waarvan die mensen het leuk zullen vinden, en niet ik.
Ik zie niet in wrm ik zou klagen als ze de camera kocht die ik wou. Vergeet vooral niet dat IK hem oorspronkelijk ging betalen, en niet zij.
Ik vraag me trouwens af wrm JIJ denkt te weten hoe ik zou reageren op cadeaus. Met de cadeaus van mijn lief/vriendinnen ben ik altijd tevreden, ma bon, zij kopen dan ook iets wat ik effectief leuk vind.
Overigens heeft ze 2 jaar geleden parfum gekocht, en dat beviel me prima, dus kom niet af (net zoals men ma!!!!) dat niets goed is voor me.
Punt is wel dat ik oorspronkelijk verwacht werd een camera te betalen die ik niet eens wil, en dan ineens blijkt het men kerstcadeau te zijn (wat nog steeds niet afdoet aan het feit dat ik hem niet wil).
Het feit dat ze weigert om hem te ruilen zegt ook al genoeg. She doesn't give a rat's ass about what i want. Zo is het hier altijd geweest. Toen ik nog niet werkte was t ook zo: Een roze trui kreeg ik niet, de blauwe wel. Toen ik werkte wast van: Da rokje krijg je van me. Toen ik zei: Srry maar kzie liever dat ander, dan wast van: Ik niet, dan betaal je t maar zelf.

Dus doe maar niet alsof ge mij of mijn moeder kent, want ik moet er al 24 jaar mee leven, en gij niet.

edit: En t feit blijft dat ik in zo'n dure zaken beslissingsbevoegdheid wil, of dak het liever zelf koop. Moest uw ma uw pc moeten samenstellen zal em u wss ook ni aanstaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan