Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
TooTall zei:
Ge beseft toch dat ge bezig zijt over de kleur van een camera he?

En ja. IK moet duidelijk volwassen worden :D

Maja verdomme en dan?
Khad ook ne sony gevraagd, tis ineens ne nikon geworden.
Komaan, da zijn dure aankopen, overleg dan voor ge zoiets geeft eh.
Ze zegt 50 keer: twordt die roze sony, ik happy, en dan, als ze t al gekocht heeft ist van: ahja tis een volledig ander toestel.
Als ik eindelijk es iets krijg, zeker iets dat jaren moet meegaan, dan wil ik men eigen goesting, das maar normaal zeker.
Stel je voor dat gij een macbook wil en uw ma komt af met een acer.
Ook ni echt hetzelfde eh.
Again: Dan koop ik het liever zelf.

Carrion

Legacy Member
stony_v zei:
Het feit dat onze regering ff zonder blozen bij music for life ff komt verkondigen dat ze (ondanks hun rotte begroting, waar zelfs een flauw mopje werd over gemaakt door de desbetreffende minister) toch maar ff alles samen 1.300.000€ komt doneren....

So? 't is nu toch nie da we geld te weinig hebbe :unsure:

rscaboy

Legacy Member
TooTall zei:
:rofl:No offence, maar ja hoor, ge zijt toch spoiled rotten! :rofl:

Ik kan Arifiene wel begrijpen hoor, als je tot vervelens toe zegt dat je ENKEL EN ALLEEN een roze camera wil en ze komen dan af met een blauwe:angry:

TooTall

Legacy Member
Arifiene zei:
Maja verdomme en dan?
Khad ook ne sony gevraagd, tis ineens ne nikon geworden.
Komaan, da zijn dure aankopen, overleg dan voor ge zoiets geeft eh.
Ze zegt 50 keer: twordt die roze sony, ik happy, en dan, als ze t al gekocht heeft ist van: ahja tis een volledig ander toestel.
Als ik eindelijk es iets krijg, zeker iets dat jaren moet meegaan, dan wil ik men eigen goesting, das maar normaal zeker.
Stel je voor dat gij een macbook wil en uw ma komt af met een acer.
Ook ni echt hetzelfde eh.
Again: Dan koop ik het liever zelf.

Amai, het is te hopen dat de rest van uw leven nét zo loopt als gij wilt, want als ge U al zo zit op te jagen over een kerstcadeau dat ge KRIJGT (en ja, boehoe ge koopt ALTIJD alles ZELF, so what?) dan gaat ge nog vaak teleurgesteld worden hoor.

Als het U niet aanstaat verkoop het dan en koop uzelf daarna dan uw goesting he. Geen reden om U te gedragen als een verwend nest.

En dan nog, als het een aankoop is waar ge naar uitkijkt, en als gij op de hoogte zijt van wat ge wilt hebben, dan koopt ge het zelf, en niet iemand anders laten kopen voor U. Laat ze dan in de kosten delen ofzo. Want als die mensen in de winkel staan, ja, dan is de ene camera (of laptop) hetzelfde dan de andere.

(Morgen zegt het weerbericht dat het geleidelijk droger gaat worden met opklaringen. Ik hoop dat dit binnen uw verwachtingen ligt? Anders zal ik alvast de mannen met de witte frakken bellen :unsure:)

Arifiene

Legacy Member
rscaboy zei:
Ik kan Arifiene wel begrijpen hoor, als je tot vervelens toe zegt dat je ENKEL EN ALLEEN een roze camera wil en ze komen dan af met een blauwe:angry:

Nja, kheb gebeld en gevraagd of ze die niet kunnen wisselen.
Het antwoord was neen en ze was natuurlijk weer kwaad op me.
Komt het uit: Ze heeft em daar al gebruikt, drm kan ze hem ni wisselen.

Kzal haar nog es een duur cadeau geven voor haar kerst.
Djeesh.

Carrion

Legacy Member
TooTall zei:
Amai, het is te hopen dat de rest van uw leven nét zo loopt als gij wilt, want als ge U al zo zit op te jagen over een kerstcadeau dat ge KRIJGT (en ja, boehoe ge koopt ALTIJD alles ZELF, so what?) dan gaat ge nog vaak teleurgesteld worden hoor.

Als het U niet aanstaat verkoop het dan en koop uzelf daarna dan uw goesting he. Geen reden om U te gedragen als een verwend nest.

En dan nog, als het een aankoop is waar ge naar uitkijkt, en als gij op de hoogte zijt van wat ge wilt hebben, dan koopt ge het zelf, en niet iemand anders laten kopen voor U. Laat ze dan in de kosten delen ofzo. Want als die mensen in de winkel staan, ja, dan is de ene camera (of laptop) hetzelfde dan de andere.

(Morgen zegt het weerbericht dat het geleidelijk droger gaat worden met opklaringen. Ik hoop dat dit binnen uw verwachtingen ligt? Anders zal ik alvast de mannen met de witte frakken bellen :unsure:)

Stel uw ma zegt 100 keer dat ge ne lcd tv krijgt van 40", ge zijt content en blij da ge zo ne tv krijgt en opeens krijgt ge te horen dat het ne 17" crt tv is van 10 jaar oud, is zien of gy wel content gaat zijn

Arifiene

Legacy Member
TooTall zei:
Amai, het is te hopen dat de rest van uw leven nét zo loopt als gij wilt, want als ge U al zo zit op te jagen over een kerstcadeau dat ge KRIJGT (en ja, boehoe ge koopt ALTIJD alles ZELF, so what?) dan gaat ge nog vaak teleurgesteld worden hoor.

Als het U niet aanstaat verkoop het dan en koop uzelf daarna dan uw goesting he. Geen reden om U te gedragen als een verwend nest.

En dan nog, als het een aankoop is waar ge naar uitkijkt, en als gij op de hoogte zijt van wat ge wilt hebben, dan koopt ge het zelf, en niet iemand anders laten kopen voor U. Laat ze dan in de kosten delen ofzo. Want als die mensen in de winkel staan, ja, dan is de ene camera (of laptop) hetzelfde dan de andere.

(Morgen zegt het weerbericht dat het geleidelijk droger gaat worden met opklaringen. Ik hoop dat dit binnen uw verwachtingen ligt? Anders zal ik alvast de mannen met de witte frakken bellen :unsure:)

Verkopen? Kzal t es moeten wagen zeker, ze spreekt zeker 6 maand niemeer tegen me dan.
Ik ging het toestel nooit kopen want ik heb er nog een. Een nieuw is mooi meegenomen, want dat ding van mij werkt nog op AA batterijen, niét handig. Ze ging hem daar kopen omdat hij daar 40 euro goedkoper is!!!
Toppunt is dat dat wel weer zal tellen als mijn kerstcadeau, maar dat ik altijd exact gedetailleerd moet kopen wat zij wil voor kerst.
Tis altijd hetzelfde.
Vorige jaar had ik niets gevraagd, komt ze af met 'ge krijgt 100 euro voor ne nieuwe gsm (die ik opnieuw niet nodig had), en als ge er geen nieuwe koopt moet ge die 100 euro teruggeven en krijgt ge niets'.
Ik wou liever iets anders (nieuwe mp3, want die was stuk), die was zelfs goedkoper, en nié willen eh, t moest ne gsm zijn.
Leuk ze allemaal.
Kzou uw reactie wel es willen zien.

SeppeSeppe

Legacy Member
Roald zei:
Seg simpele -_- Iemand waarvan ik iets gekocht heb, heeft gisteren het pakketje verstuurd en het zou vandaag moeten aankomen volgens die dienst. Dus het werd 2 dagen voor kerst verzonden en moet dus de dag voor kerst geleverd worden. Ik zeg toch niks over op kerst leveren, leer is lezen. (en leer dan meteen ook typen)

en je hebt er nooit aan gedacht dat het KERSTPERIODE is. de periode waarin dat iedereen pakjes koopt. dat het dan wel eens druk zou kunnen zijn. de post haar reputatie kennende, die piek niet aankan.
dat er altijd iets kan misgaan, waardoor het meer dan 1 dag duurt?

trouwens, ik moet zeggen: iedereen is hier serieus in kerstsfeer. Vrede op aarde voor alle mensen. lol. het enigste waar men hier aan denkt is, waar blijft men pakje, of boehoe, mn cadeau is niet wat ik wenste. boehoehoe

TooTall

Legacy Member
Carrion:

1. Zo'n aankopen doe ik zelf. Toen ik 12 jaar was vroegen ze mij wat ik wou bij mijn verjaardag, en toen zei ik "geld waarvoor ik dan iets mag kopen dat ik wil hebben" Als Arifiene haar ma dat niet wilt doen, dan is ze zoals 75% van alle ouders, namelijk een beetje irritant. Wen eraan. Ze zijn uw ouders.

2. Uw vergelijking is een beetje extreem, niet? Als ik lees wat ze zegt gaat het hier over een camera met betere features die de verkeerde kleur heeft. Het gaat haar dus niet om de camera maar om de kleur. Wat dus neerkomt op het feit dat ze een verkeerd modeaccessoire krijgt ipv een verkeerde camera.

Inderdaad. Wat maakt het uit wat ge krijgt voor Kerstmis, zijt blij dat ge warm binnen zit met uw benen onder tafel.

Verkeerde kleur, mijn kloten :doh:

Carrion

Legacy Member
TooTall zei:
Carrion:

1. Zo'n aankopen doe ik zelf. Toen ik 12 jaar was vroegen ze mij wat ik wou bij mijn verjaardag, en toen zei ik "geld waarvoor ik dan iets mag kopen dat ik wil hebben" Als Arifiene haar ma dat niet wilt doen, dan is ze zoals 75% van alle ouders, namelijk een beetje irritant. Wen eraan. Ze zijn uw ouders.

2. Uw vergelijking is een beetje extreem, niet? Als ik lees wat ze zegt gaat het hier over een camera met betere features die de verkeerde kleur heeft. Het gaat haar dus niet om de camera maar om de kleur. Wat dus neerkomt op het feit dat ze een verkeerd modeaccessoire krijgt ipv een verkeerde camera.

Inderdaad. Wat maakt het uit wat ge krijgt voor Kerstmis, zijt blij dat ge warm binnen zit met uw benen onder tafel.

Verkeerde kleur, mijn kloten :doh:

't gaat er gewoon om het feit dat haar ma nie constant moet zeggen dat ze object A krijgt waar arifiene heel content mee zou zijn om uiteindelijk object B te krijgen da ge nie wilt. Gy doet toch ook geen tshirt aan in een kleur da ge lelijk vind, waarom is da dan zo raar voor een camera.

En kom nie af met die belachelijke zever van "zijt blij da ge warm binnen zit met uw benen onder tafel" eh, k ga mij echt nie schuldig voelen tegenover anderen die da nie hebben ze

TooTall

Legacy Member
Ja Carrion. Want mijn ouders zijn alwetend, onfeilbaar, kunnen alles, en doen altijd alles goed!

Oh wacht. Neen. Het zijn maar MENSEN, en ze doen soms dingen fout, en soms zagen ze, en af en toe zijn ze gewoon verkeerd, en ze hebben irritante trekjes.

Dat is een les die ge normaal wel geleerd hebt tegen dat ge 18 zijt.

En als ge haar bezig hoort, lijkt het alsof ze dat ook al wel weet van haar ma. Dus had ze zich al wel kunnen voorbereiden erop he.

Carrion

Legacy Member
TooTall zei:
Ja Carrion. Want mijn ouders zijn alwetend, onfeilbaar, kunnen alles, en doen altijd alles goed!

Oh wacht. Neen. Het zijn maar MENSEN, en ze doen soms dingen fout, en soms zagen ze, en af en toe zijn ze gewoon verkeerd, en ze hebben irritante trekjes.

Dat is een les die ge normaal wel geleerd hebt tegen dat ge 18 zijt.

En als ge haar bezig hoort, lijkt het alsof ze dat ook al wel weet van haar ma. Dus had ze zich al wel kunnen voorbereiden erop he.

ma als ze daar nie content mee is is da toch haar zaak zeker en moet nie iedereen beginne zeike da ze een verwend nest is want iedereen die hier zit is een "verwend" nest.

Als ze nie content is met wa ze heeft is da toch normaal? Of zijt gy een van die hypocriete die (zelfs als zijn ze er nie content mee) constant gaan zitten zeveren da ze er blij mee zijn en het gaan bijhouden om de gever nie te kwetse?

TooTall

Legacy Member
Kerel.

1. Lees haar posts. Ja, het is hier het ergernissentopic, ja, het is een ergernis voor haar. Maar de manier waarop ze hier post? En het onderwerp in kwestie dan nog? Sorry maar dan komt ge over als een verwend nest.

2. Als iemand mij iets cadeau doet dat ik niet moet hebben zal ik "oooh echt bedankt!" zeggen ja, ik ben zo'n onvolwassen onbeleefderik. En ik heb al aangehaald dat ze het dan moet verder verkopen als het haar goesting niet is, een paar posts geleden. Als haar ma dan problemen maakt, "Sorry mama maar ik wou heel graag die andere camera" Als haar mama daar niet content mee is, dan heeft ze pech.

Teknohol1c

Legacy Member
Carrion zei:
So? 't is nu toch nie da we geld te weinig hebbe :unsure:

Begrijp me ni verkeerd, ik gun die gasten hun malariamug-netjes. Maar kan er gewoon ni me om dat mannen van de regering, die hun eigen politieke zever nog ni geregeld krijgen, toch maar ff zonder blozen + mopje zo'n donatie durven te brengen!
Typisch belgië zeker? Uitgeven wat ze eigenlijk ni hebben?

edit: @ tootall: 't gaat er zich eigenlijk over dat de kado, die haar moeder met haar had afgesproken, toch maar ff wordt veranderd... Als u ma u ne zwarte ps3 voor uwe kerst beloofd en ze komt af mee ne roze wii, gade even blij zijn? ikke ni, maar volgens mij zijde dan toch nog altijd ni verwend...

Arifiene

Legacy Member
TooTall zei:
Carrion:

1. Zo'n aankopen doe ik zelf. Toen ik 12 jaar was vroegen ze mij wat ik wou bij mijn verjaardag, en toen zei ik "geld waarvoor ik dan iets mag kopen dat ik wil hebben" Als Arifiene haar ma dat niet wilt doen, dan is ze zoals 75% van alle ouders, namelijk een beetje irritant. Wen eraan. Ze zijn uw ouders.

2. Uw vergelijking is een beetje extreem, niet? Als ik lees wat ze zegt gaat het hier over een camera met betere features die de verkeerde kleur heeft. Het gaat haar dus niet om de camera maar om de kleur. Wat dus neerkomt op het feit dat ze een verkeerd modeaccessoire krijgt ipv een verkeerde camera.

Inderdaad. Wat maakt het uit wat ge krijgt voor Kerstmis, zijt blij dat ge warm binnen zit met uw benen onder tafel.

Verkeerde kleur, mijn kloten :doh:
Ik heb dan ook expliciet gezegd: Als ze die roze niét hebben, koop er dan geen. Looks like she didn't listen.
En ik heb overigens de specificaties herbekeken op de fnac site, die nikon is (itt wat men ma beweert) minder goed (lens, megapixels, etc) dan die sony. Ze is me dus gwn weer es blaasjes aant wijsmaken. Prolly omdat ik net een roze wou. Ik ben volgens mijn ma immers 'onvolwassen' omdat ik de kleur roze graag zie.


Carrion zei:
ma als ze daar nie content mee is is da toch haar zaak zeker en moet nie iedereen beginne zeike da ze een verwend nest is want iedereen die hier zit is een "verwend" nest.

Als ze nie content is met wa ze heeft is da toch normaal? Of zijt gy een van die hypocriete die (zelfs als zijn ze er nie content mee) constant gaan zitten zeveren da ze er blij mee zijn en het gaan bijhouden om de gever nie te kwetse?
Toppunt is dat die situatie dus meerderen keren voorvalt (dat ze dingen koopt waarvan ze wéét dat ik ze niet wil), en dat ik inderdaad iedere keer uit schuldgevoel dat ding aanneem en gebruik en braaf danku zeg. Meestal zeg ik dan 2 jaar na datum dat ik toch liever iets anders had gekregen, want als ik het de dag zelf zeg ist weer 2 weken beeld zonder klank.

TooTall zei:
Kerel.

1. Lees haar posts. Ja, het is hier het ergernissentopic, ja, het is een ergernis voor haar. Maar de manier waarop? Sorry maar dan komt ge over als een verwend nest.

2. Als iemand mij iets cadeau doet dat ik niet moet hebben zal ik "oooh echt bedankt!" zeggen ja, ik ben zo'n onvolwassen onbeleefderik. En ik heb al aangehaald dat ze het dan moet verder verkopen als het haar goesting niet is een paar posts geleden. Als haar ma dan problemen maakt, "Sorry mama maar ik wou heel graag die andere camera" Als haar mama daar niet content mee is, dan heeft ze pech.

Ik heb ondertussen al gebeld en gezegd dat ik echt die andere wou, en dat ik vond dat ze voor zo'n dure aankopen toch wel echt moet overleggen. Ze is kwaad geworden, ze zei 'tis nooit goed voor jou' (integendeel, tis verdomme altijd goed, terwijl het eigenlijk idd niet goed is, maar ik ben zo'n stomme seut die gwn altijd een schuldgevoel krijgt), en ze heeft de telefoon toegesmeten.

edit: Noteer ook dat ik op haar exacte instructies een cadeau gekocht heb voor haar van meer dan 100 euro, en dat ik het niet zou moeten wagen om met iets anders af te komen, of k zou het mogen gaan ruilen.

TooTall

Legacy Member
Ik voel met U mee Arifiene, precies geen makkelijke ma die ge hebt. Kzou gewoon die camera met de glimlach in ontvangst nemen, en de volgende dag op ebay smijten. Zonder enig schuldgevoel.

Maar komaan.

Roze? :unsure:

Arifiene

Legacy Member
TooTall zei:
Ik voel met U mee Arifiene, precies geen makkelijke ma die ge hebt. Kzou gewoon die camera met de glimlach in ontvangst nemen, en de volgende dag op ebay smijten. Zonder enig schuldgevoel.

Maar komaan.

Roze? :unsure:

Mja ze lapt me gwn echt iedere keer t zelfde, vandaar dat ik nu ook zo kwaad was. K was namelijk echt wel blij dak zo'n roze sony ging krijgen. Khad het moeten weten dat het weer niets ging zijn. Stom van me om me weer te verheugen op iets.

Nja, iedereen zegt da, 'verkoop em dan gewoon'. K denk dak hier dan WO3 ga meemaken.

Ik vind roze mooi, ik ben een meisje en ik mag dat.
Maja, da is onvolwassen, en het feit dat ik strips koop is ook onvolwassen, t feit dat ik een roze badjas heb ook, etc etc.
W/e.
Liever onvolwassen dan zo'n saaie volwassen mens gelijk men ma. Ze kan dan nog wa kwaad zijn op me. Ze is nu wss aant koken gwn omdat ik gezegd heb dat dat echt niet was wa da'k wou.

Arifiene

Legacy Member
TooTall zei:
Voila, volwassenheid! ;)

Nja, en hier komt het voorspelde schuldgevoel alweer, zendt ze ineens een sms
'geschenken worden met het hart gegeven, niet met overleg'.

Kzal eraan denken als ze me haar lijstje geeft voor haar verjaardag.
Ze krijgt een boomstronk met een strik rond ja, volledig 'met het hart gegeven'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan