Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Karre

Legacy Member
gizmo666 zei:
ge kunt ook naar de winkel water gaan halen:)

Geen zin om de fiets te nemen en met 6 flessen water achterop terug te komen van de winkel. Mijn moeder is toch weg en gaat naar de winkel, ze zal vanavond wel flessen water mee hebben.

EternalSilence

Legacy Member
gisterenavond tennis & bbq combineren .. bleek toch niet goed te combineren :p

Tha_nOn

Legacy Member
zarathustra zei:
Jama waarom daarvoor ambetant zijn is het niet veel logischer te aanvaarden dat sommige mensen gewoon niet *meer* kunnen?

En dat is allemaal mooi voor mensen die dingen kunnen en talenten hebben. Maar ik heb dan nog de idiote karaktertrek dat als ik iets doe ik er op zijn minst het gevoel bij moet hebben dat ik het goed doe.

En bleh die studies ik heb dat gedaan omdat dat een hoog startloon heb aangezien ik op voorhand wist dat ik niet de sociale skills heb om carriere te maken. Dan moet ge zo hoog mogelijk beginnen als je weet dat opklimmen geen optie is

dat gaat echt niet over kunnen ze

maar ge zit al veel te ver in uw zelfmedelijden over gij die niets kunt en dat er niets voor u is weggelegt en blablabla
als ge niet gaat proberen gaat er niets van komen uiteraard, en dan gaat ge op deze manier uw leven verslijten,alsof dat zo een leuk vooruitzicht is?
ge doet alsof ge dat niet erg vindt, maar uiteindelijk zit ge toch gewoon te wachten op niets

anyway ik ga er hier niet mijn missie van maken om u te proberen veranderen ze, want dat werkt toch niet (zolang ge zit te zeggen dat ge niets kunt, of dat gij niets kunt veranderen of dat dat voor mensen zoals u niet gaat etc)
kweet alleen dat het voor u en uw omgeving op den duur een zielig leven wordt

Oldskooler

Legacy Member
Ik begrijp zara ergens wel. Maar met zo'n diploma wordt er nu eenmaal veel van u verwacht en krijg je meteen kritiek als er wat enthousiasme ontbreekt.

Een andere zou men gerust laten, en men zou zelfs zeggen, waw je bent toch al ver geraakt.

Er bestaat trouwens geen boeiende of droomjob (zeker niet volgens de normen die wsl zarathustra zijn ouders voor ogen hebben). Het is 8 uren die je gewoon moet zien door te brengen.
Zoek je boeiend op, zal je steeds tegen de lamp blijven lopen, dan kan je 's morgens lekker uren in de file staan, krijg je deadlines op uw kas, verantwoordelijkheden van hier tot ginder, mag je klanten ontvangen, moet je in staat zijn toch maar steeds alles met een glimlach te aanvaarden.

Op een gegeven moment gaat uw wekker op maandagmorgen af, en dan is het weer zover. Blij dat je gewoon uw 8 uren kunt kloppen zonder al veel te zever aan uw kop. Blij dat je thuis kunt komen op een redelijk uur, in uw zetel kunt gaan hangen, zonder miserie aan uw hoofd.

Tha_nOn

Legacy Member
ja, alles wat ik zeg heeft met zijn diploma te maken :sop:

ik weet niet eens welke diploma zara heeft, het kan mij ook ni schelen wat hij heeft,
duidelijk is dat hij geen enthousiasme heeft voor het leven, niet enkel zijn job maar das nu eenmaal iets wat ge wel vrij snel kunt zelf veranderen als ge wilt (net zoals hobby's ofzo)

tgaat niet enkel over zijn werk maar over zijn ingesteldheid
(een boeiende job is trouwens niet per se 1 met deadlines en veel verantwoordelijkheid, das wat ge zelf boeiend vindt of niet, een klantgerichte job zou bv niets voor mij zijn, voor iemand anders zou dat een fantastische job zijn)


en oldskooler, uw ingesteldheid is nog altijd anders dan die van zara, voor zover ik zie, hebt gij voor de rest nog altijd interesse in uw leven eh, oké ge kiest een job waar ge niet te veel moet doen (waarom niet) maar voor de rest zit ge ook niet te wachten tot uw leven gedaan is omdat ge volgens uzelf zo zijt/niets kunt/niet zijt gelijk anderen

zarathustra

Legacy Member
Tha_nOn zei:
dat gaat echt niet over kunnen ze

Alles gaat over kunnen, om hobby's te doen moet ge dingen kunnen om vrienden te maken moet ge dingen kunnen.

maar ge zit al veel te ver in uw zelfmedelijden over gij die niets kunt en dat er niets voor u is weggelegt en blablabla
als ge niet gaat proberen gaat er niets van komen uiteraard, en dan gaat ge op deze manier uw leven verslijten,alsof dat zo een leuk vooruitzicht is?
ge doet alsof ge dat niet erg vindt, maar uiteindelijk zit ge toch gewoon te wachten op niets

En welk zelfmedelijden? Ik heb helemaal geen medelijden met mezelf, ik heb maar 1 iemand iets te verwijten en dat is mezelf. Het ging hier niet over zelfmedelijden eh het gaat over het feit dat ik me erger aan de mensen rondom mij die maar niet willen aanvaarden dat ik niet meer kan dan wat ik atm doe. Ik heb al lang genoeg besloten de lat niet meer hoog te leggen.

En ja ik weet dat het geen leuk vooruitzicht is maar ach.

kweet alleen dat het voor u en uw omgeving op den duur een zielig leven wordt


"worden" :p

EvilTwin

Legacy Member
Met een hoog diploma kan je veel richtingen uit. Ge moet niet altijd in de richting van uw diploma gaan zoeken. Verbreed uw visie en ge zult zien dat er nog veel meer mogelijkheden zijn.

Er zijn genoeg plaatsen waar men enkel een hoog diploma vraagt als bewijs dat je verstand in je kop hebt en voor de rest moet je natuurlijk voor de job gaan. Bijvoorbeeld : het leger of de politie. Je kan aan de slag als officier.

Zo zijn er nog genoeg zaken zenne. Ik noem nu gewoon het eerste het beste op dat in mij opkomt eh.

zarathustra

Legacy Member
Eviltwin zei:
Met een hoog diploma kan je veel richtingen uit. Ge moet niet altijd in de richting van uw diploma gaan zoeken. Verbreed uw visie en ge zult zien dat er nog veel meer mogelijkheden zijn.

Er zijn genoeg plaatsen waar men enkel een hoog diploma vraagt als bewijs dat je verstand in je kop hebt en voor de rest moet je natuurlijk voor de job gaan. Bijvoorbeeld : het leger of de politie. Je kan aan de slag als officier.

Zo zijn er nog genoeg zaken zenne. Ik noem nu gewoon het eerste het beste op dat in mij opkomt eh.

ge snapt het niet eh :p werk is het issue niet. hell, ik doe onbetaalde overuren gewoon om niet naar huis te moeten en daar te zitten idlen.

Het punt is eerder de "waarom doe ik dit" vraag. Want uiteindelijk werk ik om geld te verdienen, maar waarom is dan de vraag

Tha_nOn

Legacy Member
zarathustra zei:

neen wordt, er is maar 1 leven da zielig wordt, de omgeving moet er gewoon op toekijken

en ge bekijkt het hoe ge wilt ze, maar dat ge er u bij neerlegt en dat ge dus zo'n leven gaat hebben is uiteindelijk uw eigen keus, net zoals he tuw eigen keus zou zijn om u niet te laten begrenzen door 'kunnen' maar door 'willen' (maar dat wilt ge duidelijk niet ^^, het is gemakkelijk om te zeggen dat ge het niet kunt, maar evenvaak is dat zever)

en ja ge kunt meer van uw leven maken, vul het in, zoek uw passies, en doe moeite (en ookal lijkt da zo bij u, voor de meeste mensen komen die dingen ook niet natuurlijk, iedereen moet daar moeite voor doen, maar als ge het op voorhand opgeeft zal het idd nooit lukken)

Joeshoe

Legacy Member
Tja, zin van het leven hé. Kunt ge eindeloos over blijven doorlullen.
Zoek een hobby ofzo, iets waar ge u tijd en geld in kunt steken. Zoek misschien een job die je een doel geeft, iets waarvan je trots bent dat je het doet.

Hier gaan ze je niet veel kunnen helpen ze, zoek zelf dingen waar je je aan kunt optrekken zou ik zeggen.

Nooby4Ever

Legacy Member
Blacky69 zei:
Scheenbeenvliesontsteking :angry: Weer 3-4maand geen sport...

heb ik ook is gehad, valt nog wel mee vond ik, ik moest maar 2 weken geen lo dus wrs minder erg als bij u

zarathustra

Legacy Member
Tha_nOn zei:
neen wordt, er is maar 1 leven da zielig wordt, de omgeving moet er gewoon op toekijken

ik bedoelde gewoon dat het correcte werkwoord "zijn" is

en ge bekijkt het hoe ge wilt ze, maar dat ge er u bij neerlegt en dat ge dus zo'n leven gaat hebben is uiteindelijk uw eigen keus, net zoals he tuw eigen keus zou zijn om u niet te laten begrenzen door 'kunnen' maar door 'willen' (maar dat wilt ge duidelijk niet ^^, het is gemakkelijk om te zeggen dat ge het niet kunt, maar evenvaak is dat zever)

en ja ge kunt meer van uw leven maken, vul het in, zoek uw passies, en doe moeite (en ookal lijkt da zo bij u, voor de meeste mensen komen die dingen ook niet natuurlijk, iedereen moet daar moeite voor doen, maar als ge het op voorhand opgeeft zal het idd nooit lukken)


En gij denkt dat ik niet geprobeerd heb ? Maar als ge bij +/- alles dat ge ooit gedaan hebt met uw kop tegen de muur loopt stopt ge wel na een tijdje zenne. Ik kan niks bedenken uit de voorbije pakweg 10 jaar waar ik van kan zeggen "awel daar kan ik nu eens trots op zijn dat ik dat gedaan heb".

Het soort uitleg dat ik van u hoor is iets dat je vaak hoort van mensen voor wie het +/- relatief eenvoudig gaat. Meeste hebben geen idee wat echt moeilijk is.

Fré_

Legacy Member
zarathustra zei:
ge snapt het niet eh :p werk is het issue niet. hell, ik doe onbetaalde overuren gewoon om niet naar huis te moeten en daar te zitten idlen.

Het punt is eerder de "waarom doe ik dit" vraag. Want uiteindelijk werk ik om geld te verdienen, maar waarom is dan de vraag

Zoek ne keer iemand om wa tijd mee te spenderen. En voor ge begint over 'nie genoeg social skills' : er zijn genoeg van die profielsites met duizenden hopeloze gevallen op. Daar hebt ge juist niks van social skills voor nodig.

Tha_nOn

Legacy Member
zarathustra zei:
En gij denkt dat ik niet geprobeerd heb ? Maar als ge bij +/- alles dat ge ooit gedaan hebt met uw kop tegen de muur loopt stopt ge wel na een tijdje zenne. Ik kan niks bedenken uit de voorbije pakweg 10 jaar waar ik van kan zeggen "awel daar kan ik nu eens trots op zijn dat ik dat gedaan heb".

Het soort uitleg dat ik van u hoor is iets dat je vaak hoort van mensen voor wie het +/- relatief eenvoudig gaat. Meeste hebben geen idee wat echt moeilijk is.

tis niet omdat het moeilijk gaat dat ge het niet moet proberen eh

en tis niet gelijk mijn leven het prototype is van een gemakkelijk en fantastisch sociaal leven
integendeel ^^, ik moet moeite doen om banden met vrienden levend te houden (ik ben nu eenmaal te graag op mijn gemak, maar op den duur hebt ge den niets meer en das ook weer niet leuk:p)
maar das ook iets wat ge gaandeweg leert, als ge dat niet zomaar kunt

en ach, specifiekere uitleg dan dit gaat ge nooit krijgen van mensen die u niet kennen, ik wil alleen maar even meegeven dat ge er zelf veel aan kunt veranderen ookal is da moeilijk (maar tis niet omdat ge het zelf moet doen dat ge het alleen moet doen)
veel hangt wel af van uw instelling vooraleer ge dingen (uit)probeert, ik denk dat gij eerst aan uw instelling moet werken

Daedie

Legacy Member
Verveling. Een week geleden was ik nog tot 2 uur in de nacht bezig om mijn thesis af te krijgen. En nu is het ineens vakantie en ik verveel mij :p.

zarathustra

Legacy Member
Tha_nOn zei:
tis niet omdat het moeilijk gaat dat ge het niet moet proberen eh

en tis niet gelijk mijn leven het prototype is van een gemakkelijk en fantastisch sociaal leven
integendeel ^^, ik moet moeite doen om banden met vrienden levend te houden (ik ben nu eenmaal te graag op mijn gemak, maar op den duur hebt ge den niets meer en das ook weer niet leuk:p)
maar das ook iets wat ge gaandeweg leert, als ge dat niet zomaar kunt

en ach, specifiekere uitleg dan dit gaat ge nooit krijgen van mensen die u niet kennen, ik wil alleen maar even meegeven dat ge er zelf veel aan kunt veranderen ookal is da moeilijk (maar tis niet omdat ge het zelf moet doen dat ge het alleen moet doen)
veel hangt wel af van uw instelling vooraleer ge dingen (uit)probeert, ik denk dat gij eerst aan uw instelling moet werken

jah zie dat weet ik ook wel, maar ik heb geen idee hoe :p

tot zover mijn ranting van de dag >_> Nu krijg ik onder mijn voeten dat ik al te lang aan mijn laptop zit, dus ik proloog kijken en dan gaan slapen ofzo _o/

Kowlier

Legacy Member
zowel gmail als telenet die er niet in te slagen een bestand van 11 mb door te mailen. you fail poopheads! hoe moet ik nu die cursus bezorgen :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan