Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kil911ler

Legacy Member
den-kimi zei:
²

zeker de donderdagavond, ge moet het aantal flikken en buitensmijters eens tellen. als ge zelf geen spel begint te maken moet ge u niet veel zorgen maken
Ze mogen er dan aanwezig zijn, de slachtoffers zijn er nog altijd.

Dakantochnie

Legacy Member
kil911ler zei:
Ze mogen er dan aanwezig zijn, de slachtoffers zijn er nog altijd.
Ik kan me natuurlijk niet uitspreken over andere steden, maar hier in Antwerpen begint er echt verbetering in te komen merk ik. Zo langzamerhand begin je toch op elk plein in de binnenstad minstens één duo te zien, en uit gesprekken met de politie zelf, weet ik dat ze tegenwoordig op een vijftal minuutjes ongeveer eender waar kunnen zijn in diezelfde binnenstad. Men is ook eindelijk afgestapt van dat onnozel gedoe van één combi versterking te sturen. Als je tegenwoordig belt voor de kleinste rel of zelfs vermoeden van, kan je toch al rekenen op een goede zes man die direct aanrukt. Ook het laten doen komt verbetering in. Vroeger kon je nog half je rel verder zetten toen de politie erbij stond. Nu word je tenminste al hardhandig opgepakt, da's toch al iets vooruitgang. Nu nog een wetgevende macht die inziet dat gevangenissen een hogere prioriteit moeten krijgen, eindelijk eens deftige straffen voor kleine criminelen (mensen in de straat hebben het meest last van kleine criminaliteit), en we komen er nog. Langs de kant van de burger, moeten de ouders van onze Noord-Afrikaanse vrienden natuurlijk eens leren dat je tien kinderen niet kán opvoeden, en dat hun straatcultuur eigenlijk enkel maar criminelen van ze maakt.

Een probleem is hier wel dat je dat openbaar vervoer verdomd moeilijk kan beveiligen. In gesloten systemen zoals de metro van Londen, kan je perfect paspoortcontrole invoeren, en zo de boel zuiveren. Maar in België vind je enkel open premetro's (behalve in Brussel geloof ik, maar daar staat een PS'er aan het hoofd, dus ik verwacht niets :p). Die nieuwe bussen met zes camera's en noodknop aan boord zijn een vooruitgang, maar op termijn zullen we misschien toch een soort van agent (van De Lijn zelf dan, eventueel in samenwerking met de overheid) moeten inzetten op de risicolijnen, anders vrees ik dat we het probleem nooit de kop in zullen kunnen drukken. Op trams rond de binnenstad (rond elke binnenstad) vind ik dat er hoe dan ook een verhoging moet komen van het aantal bewakingscamera's en er minstens één agent continue op de tram moet zitten. Die kan dan eventueel versterking inroepen moest het nodig zijn. Ik spreek nu natuurlijk niet over de lijn tussen twee boerendorpjes, maar rond het centrum van steden als Gent, Antwerpen, Brussel, Oostende & co, mag het toch wel eens beginnen komen.

Fir3wulf

Legacy Member
ik heb onlangs een koppel lere kennen en da zijn echt 2 toffe mensen. Ik kom goe me die kerel overweg en me haar ook. Kan der goe mee prate enzo.
Nu heeft ze me een tijd gelede gezegd da ze haareige niemeer gelukkig voelt enzo en da ze er misschien bij weggaat. (ze zijn meer dan 2j same) Ik maakte me haar altij grapkes da ze dan me mij iets kon beginne enzo, zonder bijbedoelingen.
Op den duur is er dan toch wel iets gegroeid, want zij heeft toegegeven da ze zich goed voelt bij mij enzo, als ze van mij hoort voelt ze zich al goe. Als ze ruzie heeft of zich minder goe voelt laat ik ze altij terug beter voelen en lache en ze zegt da ze da ook heel hard appreciert.

ik ben daar natuurlijk van verschoten, ik vind da ook een heel tof meiske en kan der echt keigoe mee overweg ma ik heb da zo nooit bekeken voordien. Ik geef toe dak wel me de gedachte heb gespeeld, ma meer nie. Gewoon omda hij ook ne kameraad is van mij.
Nu ben ik der meer en meer over aant nadenke en ik weet echt nie wa ik moet doen of waar da het naartoe gaat.

Ik weet dak die best gerust kan laten in hun relatie, en da ga ik ook doen, ma volgens mij ga die daar zoizo bij weg. Ik kan ze toch nie zomaar late vallen..
Als ik da zou doen ben ik haar kwijt, en als ik da nie doe ben ik hem als kameraad kwijt :s

omghaxxor!

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik kan me natuurlijk niet uitspreken over andere steden, maar hier in Antwerpen begint er echt verbetering in te komen merk ik. Zo langzamerhand begin je toch op elk plein in de binnenstad minstens één duo te zien, en uit gesprekken met de politie zelf, weet ik dat ze tegenwoordig op een vijftal minuutjes ongeveer eender waar kunnen zijn in diezelfde binnenstad. Men is ook eindelijk afgestapt van dat onnozel gedoe van één combi versterking te sturen. Als je tegenwoordig belt voor de kleinste rel of zelfs vermoeden van, kan je toch al rekenen op een goede zes man die direct aanrukt. Ook het laten doen komt verbetering in. Vroeger kon je nog half je rel verder zetten toen de politie erbij stond. Nu word je tenminste al hardhandig opgepakt, da's toch al iets vooruitgang. Nu nog een wetgevende macht die inziet dat gevangenissen een hogere prioriteit moeten krijgen, eindelijk eens deftige straffen voor kleine criminelen (mensen in de straat hebben het meest last van kleine criminaliteit), en we komen er nog. Langs de kant van de burger, moeten de ouders van onze Noord-Afrikaanse vrienden natuurlijk eens leren dat je tien kinderen niet kán opvoeden, en dat hun straatcultuur eigenlijk enkel maar criminelen van ze maakt.

Een probleem is hier wel dat je dat openbaar vervoer verdomd moeilijk kan beveiligen. In gesloten systemen zoals de metro van Londen, kan je perfect paspoortcontrole invoeren, en zo de boel zuiveren. Maar in België vind je enkel open premetro's (behalve in Brussel geloof ik, maar daar staat een PS'er aan het hoofd, dus ik verwacht niets :p). Die nieuwe bussen met zes camera's en noodknop aan boord zijn een vooruitgang, maar op termijn zullen we misschien toch een soort van agent (van De Lijn zelf dan, eventueel in samenwerking met de overheid) moeten inzetten op de risicolijnen, anders vrees ik dat we het probleem nooit de kop in zullen kunnen drukken. Op trams rond de binnenstad (rond elke binnenstad) vind ik dat er hoe dan ook een verhoging moet komen van het aantal bewakingscamera's en er minstens één agent continue op de tram moet zitten. Die kan dan eventueel versterking inroepen moest het nodig zijn. Ik spreek nu natuurlijk niet over de lijn tussen twee boerendorpjes, maar rond het centrum van steden als Gent, Antwerpen, Brussel, Oostende & co, mag het toch wel eens beginnen komen.

Op de trams in Gent zie ik nu toch ook steeds meer lijnhelpers, denk dat die wel zouden tussenkomen moesten dergelijke dingen gebeuren..

hawkeye

Legacy Member
omghaxxor! zei:
Op de trams in Gent zie ik nu toch ook steeds meer lijnhelpers, denk dat die wel zouden tussenkomen moesten dergelijke dingen gebeuren..

en zelf slaag krijgen zeker ^^

Sightblinder

Legacy Member
firewulf1 zei:
Ik weet dak die best gerust kan laten in hun relatie, en da ga ik ook doen, ma volgens mij ga die daar zoizo bij weg. Ik kan ze toch nie zomaar late vallen..
Als ik da zou doen ben ik haar kwijt, en als ik da nie doe ben ik hem als kameraad kwijt :s

makkers blijven langer plakken dan lieven in de meeste gevallen ;)

spray-bunny

Legacy Member
omghaxxor! zei:
Op de trams in Gent zie ik nu toch ook steeds meer lijnhelpers, denk dat die wel zouden tussenkomen moesten dergelijke dingen gebeuren..
Inderdaad. Er zijn ook al een pak camera's bijgekomen, heb ik de indruk.

EternalSilence

Legacy Member
Koop ik mij eens een externe hdd van 1 TB, en laat ik die eens bij een maat een paar dingen op zetten.
Wil die externe hdd om de 1 of andere reden niet meer werken op mijn laptop.
hoewel die wel werkte op mijn maat zijn pc, en deze op de juiste manier is afgeschakeld.
:sop:

:doh:


Btw: die externe hdd vorige week zaterdag gekocht bij Vandenborre.. kheb hier nog de factuur liggen.
Zou ik naar de winkel kunnen gaan, en deze laten inruilen/geld recupereren?

(ondertussen wel al mijn data kwijt .. 350gb .. :angry: )

GMotha

Legacy Member
Pffft, dacht ik met de paasvakantie minder drukte op de weg te krijgen, natuurlijk dik in de file.

KizZamP-

Legacy Member
spray-bunny zei:
Inderdaad. Er zijn ook al een pak camera's bijgekomen, heb ik de indruk.

In alle trams van gent zijn er camera's, dat stond op een bordje in de tram.

$anka

Legacy Member
vandaag weeral van mijn gat moeten geven de de hrm van mijn vorige werkgever (waar ik nu bijna een half jaar weg ben).
Ze zijn er nog steeds niet in geslaagd om samen met SDworx mijn vakantieattesten correct af te leveren, waardoor ik dus niet volledig jaarlijks verlof toegewezen krijg ... zucht

Mienod

Legacy Member
Tremium zei:
Makkelijk gezegd vanuit dit standpunt weliswaar ma bon.
Moesten er zo'n mensen tegen mij beginnen, weet ik eerst ook niet wat ik zou doen

²

Ik denk dat ik ze toch een paar meppen geef ook al moet ik ze incasseren.

h0pje

Legacy Member
hoofdschooier zei:
oh man, ik hoop dat ik ooit zo iets meemaak, ik klop zo hard terug dat ik er zelf wat aan overhou en het zal het waard zijn. Krijgt het schijt van die jongeren die denken dat ze hier wa den amateurmafia kunnen komen uithangen. En ik zeg hier, omdat het in Mechelen de laatste tijd ook weer erger wordt na een rustige periode...

²

Ik wil mijn kickbox technieken eens uittesten op iemand anders dan mijn sparringspartner :). Het probleem is gewoon dat blanken elkaar niet helpen. Als die allochtonen vechten dan gaat de 'spidersense' van alle allochtonen in een straal van 100m af en dan beginnen die zomaar te motten, zonder dat ze de voorgeschiedenis kennen. Moesten wij elkaar nu eens helpen in plaats van gewoon toe te kijken, zouden ze zich de volgende keer wat kalmer houden.

Tremium

Legacy Member
dakantochnie zei:
Een probleem is hier wel dat je dat openbaar vervoer verdomd moeilijk kan beveiligen. In gesloten systemen zoals de metro van Londen, kan je perfect paspoortcontrole invoeren, en zo de boel zuiveren. Maar in België vind je enkel open premetro's (behalve in Brussel geloof ik, maar daar staat een PS'er aan het hoofd, dus ik verwacht niets :p). Die nieuwe bussen met zes camera's en noodknop aan boord zijn een vooruitgang, maar op termijn zullen we misschien toch een soort van agent (van De Lijn zelf dan, eventueel in samenwerking met de overheid) moeten inzetten op de risicolijnen, anders vrees ik dat we het probleem nooit de kop in zullen kunnen drukken. Op trams rond de binnenstad (rond elke binnenstad) vind ik dat er hoe dan ook een verhoging moet komen van het aantal bewakingscamera's en er minstens één agent continue op de tram moet zitten. Die kan dan eventueel versterking inroepen moest het nodig zijn. Ik spreek nu natuurlijk niet over de lijn tussen twee boerendorpjes, maar rond het centrum van steden als Gent, Antwerpen, Brussel, Oostende & co, mag het toch wel eens beginnen komen.
Overlaatst had ik op het nieuws gezien dat De Lijn risicolijnen weldegelijk ging beveiligen, dacht ik toch. Dat is toch al een begin.
Verder is er inderdaad een opvallende stijging van camera's op de bussen. Niet dat het mij stoort, integendeel zelfs...

^MystiQ

Legacy Member
omghaxxor! zei:
Op de trams in Gent zie ik nu toch ook steeds meer lijnhelpers, denk dat die wel zouden tussenkomen moesten dergelijke dingen gebeuren..

Lijnhelpers, komaan zeg, 3/4 van die lijnhelpers stellen niets voor, daar moet je nog maar tegen pissen en ze lopen al te schijten in hun broek, net zoals de Stadswacht, de paarse mannetjes zoals ze wel genoemd worden, als ze een vechtpartij zien dan proberen zelfs niet over te gaan tot de gemoederen te bedaren, nee, ze hebben de politie gebeld en voor de rest gebeurt er niets.

spray-bunny zei:
Inderdaad. Er zijn ook al een pak camera's bijgekomen, heb ik de indruk.

Camera's zijn goed voor achteraf, in zoverre dat de daders wel een correcte straf krijgen, maar op het moment zelf ben je niet zoveel met een camera :p

Mienod zei:
²

Ik denk dat ik ze toch een paar meppen geef ook al moet ik ze incasseren.

Ik denk dat dat zo eenvoudig niet is als er vier man op je ligt te slaan en stampen hoor. Ik zie die man achteraf op het filmpje naar de buschauffer gaan en het 'uitwenen', heel triest is en dat is puur uit machteloosheid, zijn eer en zelfrespect zijn waarschijnlijk tot onder het nul niveau gezakt op dat moment. Vooral triestig dat wanneer ze terug komen om te slaan die buschauffeur nog steeds niet ingrijpt.

$anka

Legacy Member
h0pje zei:
²

Ik wil mijn kickbox technieken eens uittesten op iemand anders dan mijn sparringspartner :). Het probleem is gewoon dat blanken elkaar niet helpen. Als die allochtonen vechten dan gaat de 'spidersense' van alle allochtonen in een straal van 100m af en dan beginnen die zomaar te motten, zonder dat ze de voorgeschiedenis kennen. Moesten wij elkaar nu eens helpen in plaats van gewoon toe te kijken, zouden ze zich de volgende keer wat kalmer houden.

Daar heb je een punt!
heb ik me ook al dikwijls afgevraagd, als wij is hetzelfde zouden doen, uiteindelijk zijn we dan met meer, tzal wel veranderen.
Maar nee, iedereen loopt inderdaad gewoon door als er ene in elkaar word geslagen. Maja das politiek ni correct he, want dan zijn we racisten ...

fireflymr

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik denk dat dat zo eenvoudig niet is als er vier man op je ligt te slaan en stampen hoor. Ik zie die man achteraf op het filmpje naar de buschauffer gaan en het 'uitwenen', heel triest is en dat is puur uit machteloosheid, zijn eer en zelfrespect zijn waarschijnlijk tot onder het nul niveau gezakt op dat moment. Vooral triestig dat wanneer ze terug komen om te slaan die buschauffeur nog steeds niet ingrijpt.

Die buschauffeur kan mss niet eens uit zijn kot?
Ik denk wel dat mocht die kerel ook maar iets van een vechtsport onder de knie hebben hij zich toch zou kunnen verdedigen, nu doet hij gewoon niets.

Mienod

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik denk dat dat zo eenvoudig niet is als er vier man op je ligt te slaan en stampen hoor.

fireflymr zei:
Ik denk wel dat mocht die kerel ook maar iets van een vechtsport onder de knie hebben hij zich toch zou kunnen verdedigen, nu doet hij gewoon niets.

Als je wat kennis hebt van vecht- en verdedigingssport dan kan je je gerust weren hoor. Je zal altijd wel mogen incasseren, daar niet van, maar je zal er ook kunnen geven :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan