Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fireflymr

Legacy Member
fraCk zei:

Je weet toch zelf ook dat NIEMAND ook maar serieus denkt dat ALLE Marokkanen crapuul zijn.

Maar ik moet persoonlijk de eerste vriendelijke, normale Marokkaan (onder de 30) nog tegenkomen; dus in mijn ogen zijn Marokkanen (in België weliswaar) ook maar klootzakken.
NATUURLIJK is dat veralgemenen, maar dat is ook de bedoeling.
Als 4/5 van een bepaalde groep klootzakken zijn, dan is dat simpelweg een klootzakkengroep. Misschien een teken dat ze het dan zelf moeten aanpakken?

Misschien nog een kleine anekdote ter illustratie: ik heb allochtone vrienden, en ook daar staan Marokkanen bekend als klootzakken. Ze verpesten het imago van de andere allochtonen.

Dat men niet moet vervallen in stigmatiseren, racisme, etc. is normaal, maar het probleem negeren en/of ontkennen is al even blind.

Adelbert

Legacy Member
fireflymr zei:
Der is wel niemand die dat zegt. Maar dat een meerderheid van de Marokkaanse jongeren in België kampt met ernstige gedragsproblemen is wel een feit, zie je dat niet dan heb je pas oogkleppen/kom je nooit buiten.

ik weet dat er problemen zijn met migrantenjongeren*, een maat van mij woont in Anderlecht en er zijn daar buurten die je 's avonds best mijd als je met al uw bezittingen uw reis wilt doorzetten, maar daarom iedereen over dezelfde kam scheren is a big :naughty:.

*daarom niet alleen met migranten, ik woon in Brugge, hier hebben we niet direct een migranten probleem, maar het zinloos geweld loopt hier de laatste tijd de spuigaten uit, en dit meestal door Brugse jongeren. Dit is meestal gewoon een gebrek aan opvoeding en wat autoriteit in het leven van die "jongeren"

fraCk

Legacy Member
fireflymr zei:
Je weet toch zelf ook dat NIEMAND ook maar serieus denkt dat ALLE Marokkanen crapuul zijn.

Maar ik moet persoonlijk de eerste vriendelijke, normale Marokkaan (onder de 30) nog tegenkomen; dus in mijn ogen zijn Marokkanen (in België weliswaar) ook maar klootzakken.
NATUURLIJK is dat veralgemenen, maar dat is ook de bedoeling.
Als 4/5 van een bepaalde groep klootzakken zijn, dan is dat simpelweg een klootzakkengroep. Misschien een teken dat ze het dan zelf moeten aanpakken?

Misschien nog een kleine anekdote ter illustratie: ik heb allochtone vrienden, en ook daar staan Marokkanen bekend als klootzakken. Ze verpesten het imago van de andere allochtonen.

Dat men niet moet vervallen in stigmatiseren, racisme, etc. is normaal, maar het probleem negeren en/of ontkennen is al even blind.
Die problemen met jongeren heb ik nergens ontkend..integendeel.
Maar om het de meerderheid te noemen? Daar kan ik me echt niet over uitspreken..


Carrion zei:
pech manne ben belg en nie van buitenlandse afkomst
Dat wisten we zo wel..

fireflymr

Legacy Member
fraCk zei:
Die problemen met jongeren heb ik nergens ontkend..integendeel.
Maar om het de meerderheid te noemen? Daar kan ik me echt niet over uitspreken..

Ik ook niet, maar dat is gebaseerd op persoonlijk ervaring (niets waard, ik weet het, maar voor mij wel). Het is toch duidelijk dat er ernstige problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die er in veel mindere mate zijn met Turken en bv Algerijnen. In mijn stad toch.

Dennoman

Legacy Member
Ik heb hier zelfs al eens een vriendelijke Marokkaan aan mijn deur gehad toen ik mijn 360 vertrok.

4 vriendelijke Marokkanen zelfs -slik- :p

fraCk

Legacy Member
fireflymr zei:
Ik ook niet, maar dat is gebaseerd op persoonlijk ervaring (niets waard, ik weet het, maar voor mij wel). Het is toch duidelijk dat er ernstige problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die er in veel mindere mate zijn met Turken en bv Algerijnen. In mijn stad toch.
Stad heeft er wrss ook wat mee te maken..genk/heusden/houthalen/.. zit vol Turken :p

FroFro

Legacy Member
keilang uw hoofd breken over idioot onmogelijke integralen, om dan te zien da ze gegeven zijn -,-

hatetn

Legacy Member
tof zeg. een discussie houden en dan maar zeggen dat mensen moeten buiten komen. het lijkt me dat iedereen hier wel eens in contact komt met de feiten waarover je bezig bent. de een positief en de ander negatief. aan wie zijn mentaliteit het ligt zullen we nooit weten, maar als je met het gedachte rondloopt dat het allemaal krapuul is mag je er zeker van zijn dat je er zo ook naar kijkt en ze er gepast op gaan reageren.

het lijkt me tegenwoordig een mirakel dat ik overal kan komen en een vriendelijke lach + goeiedag krijg terwijl iemand anders op dezelfde plaats in elkaar wordt geslaan. actie-reactie en mensen voelen het aan als mensen met vooroordelen rondlopen.

DuffyT

Legacy Member
Dennoman zei:
1. Jawel, vrees ik.

2. Ah yes, "ze". Vooral niet veralgemenen.

Ik kan gewoon niet tegen krapuul, van welke etnische afkomst ze ook zijn, punt aan de lijn. Voedingsbodems zijn er natuurlijk genoeg: kansarmoede, samenhokken in door de maatschappij gecreëerde getto's, ...

Waar ik wél van walg, zijn Marokkanen die denken dat ze door hun afkomst en het heersende taboe op racisme onaanraakbaar zijn voor het gerecht. Heb het meer dan één keer meegemaakt dat er iemand zijn bek net iets te grof tegen mij opentrok, ik vanzelfsprekend niet bleef zwijgen en ze mij in het openbaar probeerden voor schut te zetten als racist.

Al zijt ge blank, zwart, rood, geel of paars met groene stipjes: geef mij respect en gij zult respect ontvangen. Easy peasy.

dikke ²nd, overlaatst ook aan het station in Brugge, ik en mijn maat lopen vant school naar het station, staan daar zo 2 allochtone jongeren met een meisje te praten zo'n 20m van ons, wij mooi doorwandelen, die beginnen toch wel nie te roepen naar ons zekr zonder enige aanleiding, wij negeren da gewoon, ze beginnen uit te schelden meerdere malen, ik kan mijne grote mond nie houden en roep "ga terug naar je land e", voila afgehandeld dacht ik

2 min later, we zijn ondertussen al aan het station en wandelen voorbij een paar bussen, duwt er zo ene kweetnie oe hard in mijn rug, ik val voorover tegen de achterkant van een bus, tegen dak mij omgedraaid heb, komt er nog ene aangelopen die zo'n rare kickflip/jump/rechter-vuistslag combinatie placeert tegen mijne kop en kval tegen de grond, tegen dan stonden er alweer een stuk of 5 allochtonen meer klaar om te "helpen" ik sta recht en kben gewoon doorgewandeld en op de bus gestapt.

Je kunt zeggen wat je wil maar mensen zijn niet van nature uit racistisch, ze worden dat gemaakt door zo'n dingen tegen te komen, iedere keer als ik nu een allochtoon zie, voel ik gewoon een diepe ... nuja haat zou ik het nie noemen maar kpas toch op je weet nooit, ik ben niet racistisch ofzo e, ik vraag gewoon een beetje respect als ik over straat wandel, ik begin ook nie te roepen naar mensen die ik nie ken en ze uit te schelden.

/rant over :sop:

hatetn

Legacy Member
toch schoon dat ze in 5 min kunnen bevestigen dat ze het zelf zoeken

KizZamP-

Legacy Member
Inverse Matirces zijn nog simpel, maar al dieje zever da ik vandaag vergeten ben op mijn examen ivm matrices, dát was erg :unsure:

Dennoman

Legacy Member
DuffyT zei:
Je kunt zeggen wat je wil maar mensen zijn niet van nature uit racistisch, ze worden dat gemaakt door zo'n dingen tegen te komen
Enige probleem is dat sommige mensen nogal eens verkeerde conclusies trekken uit "zo'n dingen". Om u een eenvoudig voorbeeld te geven: een Hollandse maat van mij probeerde een relatie aan te knopen met een meisje. Chemie zat goed en ze zag het duidelijk zitten om verder te gaan dan een gewone vriendschap. Op een gegeven moment zegt ze echter dat het gedaan moet zijn en dat ze niks meer met hem te maken wil hebben omdat haar tante ofzoiets ooit een relatie heeft gehad met een Nederlander en die haar misbruikte. Zij had op een weekend tegen haar ouders gezegd dat ze verliefd was op een Nederlandse jongen, waarop zij antwoordden dat ze het "niet moest wagen om met een smerige Hollander thuis te komen." Eén rotte appel in de familie, ergo: alle Hollanders zijn slecht.

De logica van de simpelen van geest.

DuffyT

Legacy Member
so true^^, ik probeer nie te veralgemenen ma da gaat soms automatisch, zo werkt het menselijk brein nu eenmaal.

GenesisX

Legacy Member
wim_gunner zei:
Ben blij da da hier nu nog simpel is:p
Ja, ik wil dat eigenlijk ook :p We zijn nog maar 3 lessen ver en we hebben al matrices, eenheidscirkel, rechthoeks- & poolcoördinaten e.d. gezien. Iedereen vond het herhaling ma ik heb da nog nooit van m'n leven geleerd (buiten matrices, ma da zit ver :D).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan