Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
fraCk zei:
fireflymr zei:Der is wel niemand die dat zegt. Maar dat een meerderheid van de Marokkaanse jongeren in België kampt met ernstige gedragsproblemen is wel een feit, zie je dat niet dan heb je pas oogkleppen/kom je nooit buiten.
Die problemen met jongeren heb ik nergens ontkend..integendeel.fireflymr zei:Je weet toch zelf ook dat NIEMAND ook maar serieus denkt dat ALLE Marokkanen crapuul zijn.
Maar ik moet persoonlijk de eerste vriendelijke, normale Marokkaan (onder de 30) nog tegenkomen; dus in mijn ogen zijn Marokkanen (in België weliswaar) ook maar klootzakken.
NATUURLIJK is dat veralgemenen, maar dat is ook de bedoeling.
Als 4/5 van een bepaalde groep klootzakken zijn, dan is dat simpelweg een klootzakkengroep. Misschien een teken dat ze het dan zelf moeten aanpakken?
Misschien nog een kleine anekdote ter illustratie: ik heb allochtone vrienden, en ook daar staan Marokkanen bekend als klootzakken. Ze verpesten het imago van de andere allochtonen.
Dat men niet moet vervallen in stigmatiseren, racisme, etc. is normaal, maar het probleem negeren en/of ontkennen is al even blind.
Dat wisten we zo wel..Carrion zei:pech manne ben belg en nie van buitenlandse afkomst
fraCk zei:Die problemen met jongeren heb ik nergens ontkend..integendeel.
Maar om het de meerderheid te noemen? Daar kan ik me echt niet over uitspreken..
Stad heeft er wrss ook wat mee te maken..genk/heusden/houthalen/.. zit vol Turkenfireflymr zei:Ik ook niet, maar dat is gebaseerd op persoonlijk ervaring (niets waard, ik weet het, maar voor mij wel). Het is toch duidelijk dat er ernstige problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die er in veel mindere mate zijn met Turken en bv Algerijnen. In mijn stad toch.

Cartek zei:doe uw oogkleppen eens af jongen, of kom eens buiten.
Cartek zei:jep, dagelijks, meneer met de 37k posts.![]()
Dennoman zei:1. Jawel, vrees ik.
2. Ah yes, "ze". Vooral niet veralgemenen.
Ik kan gewoon niet tegen krapuul, van welke etnische afkomst ze ook zijn, punt aan de lijn. Voedingsbodems zijn er natuurlijk genoeg: kansarmoede, samenhokken in door de maatschappij gecreëerde getto's, ...
Waar ik wél van walg, zijn Marokkanen die denken dat ze door hun afkomst en het heersende taboe op racisme onaanraakbaar zijn voor het gerecht. Heb het meer dan één keer meegemaakt dat er iemand zijn bek net iets te grof tegen mij opentrok, ik vanzelfsprekend niet bleef zwijgen en ze mij in het openbaar probeerden voor schut te zetten als racist.
Al zijt ge blank, zwart, rood, geel of paars met groene stipjes: geef mij respect en gij zult respect ontvangen. Easy peasy.

Enige probleem is dat sommige mensen nogal eens verkeerde conclusies trekken uit "zo'n dingen". Om u een eenvoudig voorbeeld te geven: een Hollandse maat van mij probeerde een relatie aan te knopen met een meisje. Chemie zat goed en ze zag het duidelijk zitten om verder te gaan dan een gewone vriendschap. Op een gegeven moment zegt ze echter dat het gedaan moet zijn en dat ze niks meer met hem te maken wil hebben omdat haar tante ofzoiets ooit een relatie heeft gehad met een Nederlander en die haar misbruikte. Zij had op een weekend tegen haar ouders gezegd dat ze verliefd was op een Nederlandse jongen, waarop zij antwoordden dat ze het "niet moest wagen om met een smerige Hollander thuis te komen." Eén rotte appel in de familie, ergo: alle Hollanders zijn slecht.DuffyT zei:Je kunt zeggen wat je wil maar mensen zijn niet van nature uit racistisch, ze worden dat gemaakt door zo'n dingen tegen te komen
Ja, ik wil dat eigenlijk ookwim_gunner zei:Ben blij da da hier nu nog simpel is![]()
We zijn nog maar 3 lessen ver en we hebben al matrices, eenheidscirkel, rechthoeks- & poolcoördinaten e.d. gezien. Iedereen vond het herhaling ma ik heb da nog nooit van m'n leven geleerd (buiten matrices, ma da zit ver
).