Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Geen idee of het al gepost is geweest: ?België zal een islamitische staat worden? | E.J. Bron


Hier word ik heel erg vervelend van... Soms vraag ik me af wie die politieke partijen eigenlijk controleert... Sinds wanneer proberen ze die islamitische/moslim Sharia-toestanden nu ook via de politiek door onze strot te proppen? We wonen nog altijd in België, met onze eigen cultuur, waarom is het dan nodig om alsnog hun cultuur en regels proberen op te dringen? Dit vind ik nu gewoonweg verschrikkelijk... Ik ken genoeg buitenlanders die bouwen aan een mooie toekomst voor zichzelf in België, en die hun best doen om zich aan te passen, maar het is dat kleine, extreme groepje dat de boel voor iedereen verpest... :doh:

Belgie is een democratisch land eh, als er genoeg mensen zijn die daar voor kiezen tja dan zal hun wil geschiede =)

senpuppy

Legacy Member
DoVyTn zei:
Hmm,

Situatie: Ik ben sinds januari vast in dienst op mijn huidig werk. Vorig jaar in juli ben ik hier gestart via interimcontract. Voordien volgde ik een opleiding aan syntra west (voltijdse dagopleiding) en zat ik dus aan den dop.

Hierdoor heb ik dit jaar maar recht gehad op 9 verlofdagen. Heb ik dan voor nieuwjaar nog recht op Europees verlof?

Dan heb je principieel nog 11 dagen Europees verlof waarvan je er ong nu 9 van hebt opgebouwd om op te nemen.

tapatalk 4 for xperia

BLPGRN

Legacy Member
sneax zei:
Belgie is een democratisch land eh, als er genoeg mensen zijn die daar voor kiezen tja dan zal hun wil geschiede =)

Nee, hun regels gaan in tegen de mensenrechten in Europa. Als men Vlaams Belang al een cordon sanitaire oplegde, moet men hier zeker iets tegen doen.

DoVyTn

Legacy Member
senpuppy zei:
Dan heb je principieel nog 11 dagen Europees verlof waarvan je er ong nu 9 van hebt opgebouwd om op te nemen.

tapatalk 4 for xperia

Ok merci :) nog eens verder opgezocht en als ge dat Europees verlof opneemt gaat dat blijkbaar van uw vakantiegeld volgend jaar af :)

Ik ga mss nog een paar dagen proberen te fixen maar ook niet al te veel.

senpuppy

Legacy Member
DoVyTn zei:
Ok merci :) nog eens verder opgezocht en als ge dat Europees verlof opneemt gaat dat blijkbaar van uw vakantiegeld volgend jaar af :)

Ik ga mss nog een paar dagen proberen te fixen maar ook niet al te veel.

Als ik het me correct herinner wordt het enkel afgehouden van het deel 'dubbel vakantiegeld', aan het enkelvoudig deel wordt niet geraakt.

tapatalk 4 for xperia

Bananarama

Legacy Member
glashelder zei:
Volgens mij is die €5 gewoon aanmakingskosten of administratieve kosten of hoe ze dat ook noemen tegenwoordig. Dus élke kaart kost €5, zelfs al zou je elk jaar een nieuwe vragen.

Het maakt niet uit waar ze zich op baseren voor die 5 euro, het punt is dat ik 5 euro betaald heb voor iets waarvan zwart op wit staat dat het geldig is tot 2015 en dat ze mij nu dwingen om dat zonder enige vorm van terugbetaling te vervangen alvorens het vervallen is. Ik heb dus eigenlijk voor twee jaar moederkaart 2x administratieve kosten betaald ipv 1x, gewoon omdat zij niet willen wachten tot 2015/mij die twee overlappende jaren niet als korting willen verrekenen. (En ook: het feit dat zo'n moederkaart niet levenslang geldig is, is op zich ook al geldklopperij).

Straks eens klacht indienen se. Dat ze bijna wekelijks met mijn voeten spelen is al erg genoeg, dus mijn twee euro krijgen ze niet zonder mijn gepeperde mening :angry:

Het ergste is dat je gewoon wéét dat ze hierdoor bewust heel wat winst in hun zakken steken. Waarom MOETEN al die abonnementen namelijk per se voor datum x vervangen zijn? Die oude zijn nog perfect functioneel en zullen uiteindelijk allemaal wel eens vanzelf vervallen, maar nee hoor...

Xirtanneke

Legacy Member
n9ne zei:
Maar aan het loket wel braaf ja knikken. Djeezes.

Nu ja, ik vind het een heel gedoe om je te ergeren over 5 euro, maar tegelijkertijd snap ik het principe ook wel. Ze hadden beter een overgangsperiode ingelast zoals bvb bij de e-ID.

n9ne

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Nu ja, ik vind het een heel gedoe om je te ergeren over 5 euro, maar tegelijkertijd snap ik het principe ook wel. Ze hadden beter een overgangsperiode ingelast zoals bvb bij de e-ID.

Ik snap het principe ook. Maar zeg dan aan het loket dat je je moederkaart nog tot 2015 wil gebruiken. 90% kans dat dat mocht. Maar néén, braaf ja knikken en betalen en dan thuis een klachtenbrief schrijven :')

nixie

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Nu ja, ik vind het een heel gedoe om je te ergeren over 5 euro, maar tegelijkertijd snap ik het principe ook wel. Ze hadden beter een overgangsperiode ingelast zoals bvb bij de e-ID.

die overgangsperiode is dan ook al een jaar aan de gang.
Vanaf vorige jaar November kon je normaal al zo een nieuwe kaart krijgen.

Ik snap wel dat ze zo snel mogelijk alle abbonementen willen omzetten naar hun nieuw systeem.
Betere controle mogelijk zo (i kvermoed dat ze kunnen zien hoeveel abbonementen een TBL heeft "gescanned"), minder papier verspilling, makkelijker om u abbonement te verlengen (er moet niets meer afgedrukt worden)

Dat ze de kaart voor bestaande abbonée's niet gratis maken vind ik jammer.

Bananarama

Legacy Member
n9ne zei:
Ik snap het principe ook. Maar zeg dan aan het loket dat je je moederkaart nog tot 2015 wil gebruiken. 90% kans dat dat mocht. Maar néén, braaf ja knikken en betalen en dan thuis een klachtenbrief schrijven :')

Ze hadden mij een aantal maanden geleden al gezegd dat die kaarten sowieso voor het einde van het jaar vervangen moesten worden, dusja...

Bananarama

Legacy Member
n9ne zei:
Maar aan het loket wel braaf ja knikken. Djeezes.

Ik heb echt geen zin in een discussie met een NMBS-loketbediende ("computer says no...") als er een rij van tien man achter mij staat hoor. Het drong ook pas tot mij door toen de persoon achter mij al aan de beurt was.

Bananarama

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Nu ja, ik vind het een heel gedoe om je te ergeren over 5 euro, maar tegelijkertijd snap ik het principe ook wel. Ze hadden beter een overgangsperiode ingelast zoals bvb bij de e-ID.

Bv.

Twee euro is uiteraard niks, maar ik vind het gewoon smerig als je even bedenkt dat er duizenden abonnees zijn in dezelfde situatie. Moest de NMBS nu een redelijk smetteloze reputatie hebben, dan had ik zoiets van "kom, alee dan...", maar in hun geval is het er gewoon dik over om op zo'n manier hun klanten te misbruiken voor duizenden euro's ongegronde winst.

Bananarama

Legacy Member
yuppie zei:
Hoplaaaaa, laagdunkende opmerking over NMBS medewerkers nummer 1.

Ooit al eens aan zo'n loket gestaan met een opmerking of een kritische vraag? :D

Tijdje geleden: ik wilde met ecocheques mijn abonnement betalen

*schuift cheques door dat schuifje*

"Ahnee, daar doen wij ni aan mee e"
- Euh, excuseer?

"Ja da pakke we ni aan"
- Ha sorry, ik dacht dat dat wel kon, want mijn broer heeft gisteren in Leuven zijn abonnement nog betaald met ecocheques...

"Ik weet ni wa ze in Leuven allemaal doen ma ik doe daar ni aan mee ze"
- Ja t is gewoon een beetje raar, ik begrijp niet zo goed waarom het...

"Ja ik zal dat hier eens gaan aanpakken en dan gij elders uw abonnement inruilen voor geld e, da pakt ni zenne"
- Dat is helemaal niet mijn bedoeling... Ik zal dan maar gewoon met bancontact betalen?

"Ahja e"

Onbeleefdheid troef. Dus nee, ik discussieer liever niet met die mensen, voor het geval dat er weer zo ene tussen zit...

dweil

Legacy Member
Hoe gij uzelf verhevend is echt om van te wenen.




edit: is da nu met D of T ? :unsure:

Bananarama

Legacy Member
yuppie zei:
Hoe gij uzelf verhevend is echt om van te wenen.




edit: is da nu met D of T ? :unsure:

Het is niet eens een correct vervoegd werkwoord.

En onbeleefd is onbeleefd en onrechtvaardig is onrechtvaardig, dat heeft niks te maken met mij beter voelen of niet.

dweil

Legacy Member
Uw verhevenheid dan.

En veralgemening is veralgemening en arrogant is arrogant, dat heeft alles te maken met u beter te voelen. En dat blijkt nu nekeer uit 4/5 van uw posts.

Maar bon, kga er over zwijgen want kben er weer nen chatbox van aant maken.



En mijn ergernis van vandaag is een achterlijke vergadering in de namiddag waar ik 0 zin in heb.

ryoudragon

Legacy Member
ik wil updaten naar windows 8 maar mijn internet is hier te kak op kot. Net een essentiële update willen installeren van 12 mb... we zijn al een minuut bezig en hij heeft al 5% binnen :woohoo:

Bananarama

Legacy Member
yuppie zei:
Uw verhevenheid dan.

En veralgemening is veralgemening en arrogant is arrogant, dat heeft alles te maken met u beter te voelen. En dat blijkt nu nekeer uit 4/5 van uw posts.

Wat is er dan zo arrogant aan mijn posts? Echt, toon het me en ik zal erop letten dat ik het niet meer doe. En als dat moeilijk blijkt, dan is er hier maar één arrogant...

En na jaren NMBS-klant te zijn en zulke situaties verschillende keren te hebben meegemaakt en te hebben zien gebeuren, trek je nu eenmaal je conclusies. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ze allemaal zo zijn, gewoon dat ik discussies met hen gewoon liever mijd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan