Archief - iPod service -> batterij vervanging

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

psyko-monchske

Legacy Member
passero zei:
ge zijt van gent... ik zou zeggen, spring eens binnen in de apple winkel aan het justitiepaleis (niet ver van de fnac) en je hebt direct al je antwoorden

je gaat hem daar niet kunnen binnendoen denk ik. Voor zover ik weet is dat ook een onafhankelijke winkel die enkel apple producten verkoopt, moet je het niet binnendoen bij de winkel waar je het gehaald hebt?

[TFT]Poky

Legacy Member
ipod openkrijgen is vrij simpel ge hebt gewoon geduld nodig.
Met een stuk plastiek krijgt ge die metalen cover eraf.

Nu er zijn genoeg tutorials op het inet zoek is met google daarvoor.

Over die site dat ik op eerse pagina had gegeven die sturen op naar België althans een jaar geleden deden ze dit toch.

septentrio

Legacy Member
hahahaha ziehier één van de grote redenen waarom ik voor iaudio gekozen heb, batterij vervangen kan op heel eenvoudige manier en kost 20euro!!!

Neenee veel liever meegezogen worden in de ipod spiraal en vooral niet teveel nadenken over praktische aspecten bij aankoop:niceone:

schep

Legacy Member
mijn batterij vervangen heeft me welgeteld 12,39 euro gekost

doe het zelf ^^

@septentrio: bediening & design van iPod is toch wel onovertroffen, kheb persoonlijk zelf zoals het nu is, dan kan er niks beginnen los te komen of zo van batterij compartiment

HTrance

Legacy Member
schep zei:
mijn batterij vervangen heeft me welgeteld 12,39 euro gekost

doe het zelf ^^

@septentrio: bediening & design van iPod is toch wel onovertroffen, kheb persoonlijk zelf zoals het nu is, dan kan er niks beginnen los te komen of zo van batterij compartiment

Wow 12,39 is wel heel erg weinig :p, vanuit welke winkel besteld?

JanVH

Legacy Member
Ik heb een tijdje geleden door een dom foutje m'n voeding van DJ console in koptelefoonaansluiting gestoken, ipv m'n koptelefoon zelf...
Er was een vonkje en eventjes wat rook, maar m'n iPod werkte gelukkig nog...
Een uurtje later bleek dat ik alleen nog maar aan het rechteroor geluid kreeg van m'n iPod.

Moet dus iets mis zijn met die aansluiting voor de koptelefoon in te steken, doch als ik de jack van de koptelefoon er maar de helft in steek krijg ik nog aan beide kanten geluid, maar das niet zo handig op de fiets, aangezien de jack dan eruit valt of dieper gaat, waardoor ik maar aan 1 kant geluid krijg.

Weet toevallig iemand een oplossing voor dit probleem zonder hem te hoeven op te sturen? :p

HTrance

Legacy Member
snobke15 zei:
Ik heb een tijdje geleden door een dom foutje m'n voeding van DJ console in koptelefoonaansluiting gestoken, ipv m'n koptelefoon zelf...
Er was een vonkje en eventjes wat rook, maar m'n iPod werkte gelukkig nog...
Een uurtje later bleek dat ik alleen nog maar aan het rechteroor geluid kreeg van m'n iPod.

Moet dus iets mis zijn met die aansluiting voor de koptelefoon in te steken, doch als ik de jack van de koptelefoon er maar de helft in steek krijg ik nog aan beide kanten geluid, maar das niet zo handig op de fiets, aangezien de jack dan eruit valt of dieper gaat, waardoor ik maar aan 1 kant geluid krijg.

Weet toevallig iemand een oplossing voor dit probleem zonder hem te hoeven op te sturen? :p
Ik weet dat je die jack-aansluitingen in die webwinkels kan kopen waar je o.a. ook zulke batterijen kan bestellen. Staat in m'n favo's bij m'n moeder maar hier beschik ik niet over de site...

Thinsulate

Legacy Member
Heb vorig jaar in september een Nano 4GB (witte versie :lol: ) aangeschaft in Dreamland. Ik heb 103 weken garantie vanaf de aankoopdatum,dus ik ben nog in garantie.
Probleem is dat mijn batterij maar 2-4u meegaat. Dit komt waarschijnlijk omdat ik de iPod direct na aankoop heb gebruikt tot de batterij leeg was (duurde maar 15min ofzo), normaal had ik hem eerst volledig moeten opladen zoals een GSM maarja..op da moment dacht ik daar nie aan :( .

Mijn vraag is nu: als ik trug ga naar dreamland en ik zeg dat mijn batterij slecht is. Gaan ze dit dan reparen?
Op het garantieticket staat:
Het volstaat dat u het defecte toestel ....(bla bla bla)....De garantie is alleen geldig op fabricagefouten. Zouden ze dit probleem accepteren of gaan ze zeggen,sorry maar dat is u eigen probleem,u hebt de batterij in het begin slecht gemaakt. :confused:

HTrance

Legacy Member
Thinsulate zei:
Heb vorig jaar in september een Nano 4GB (witte versie :lol: ) aangeschaft in Dreamland. Ik heb 103 weken garantie vanaf de aankoopdatum,dus ik ben nog in garantie.
Probleem is dat mijn batterij maar 2-4u meegaat. Dit komt waarschijnlijk omdat ik de iPod direct na aankoop heb gebruikt tot de batterij leeg was (duurde maar 15min ofzo), normaal had ik hem eerst volledig moeten opladen zoals een GSM maarja..op da moment dacht ik daar nie aan :( .

Mijn vraag is nu: als ik trug ga naar dreamland en ik zeg dat mijn batterij slecht is. Gaan ze dit dan reparen?
Op het garantieticket staat:
Het volstaat dat u het defecte toestel ....(bla bla bla)....De garantie is alleen geldig op fabricagefouten. Zouden ze dit probleem accepteren of gaan ze zeggen,sorry maar dat is u eigen probleem,u hebt de batterij in het begin slecht gemaakt. :confused:

Ok, ten eerste, zijde ni zo slim door dit te melden dat jij de oorzaak bent van het feit dat uw ipod maar zo kort duurt... Dus als je je garantie wil, moet je dit niet aan hun oren hangen. Jij zegt gewoon, kijk mijn ipod is slechts 2-4u terwijl dit meer moet zijn. Ik zou graag hebben dat dit apparaat wordt ingewisseld want dit is een gebrek aan de zaak. Maar spijtig genoeg in jouw zaak, ben jij hiervan de oorzaak en zou het kunnen dat wanneer de ipod wordt binnengestoken, apple zal zeggen: "Sorry man, slecht opgeladen, als je wilt dat we hem repareren moet je ook betalen. Want eigenlijk valt dit niet meer onder garantie."
Maar moest ik jou zijn, ik zou het toch eens proberen ;) . Ze gaan u niet tegen de muur zetten é...

Massis

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Mijn volgende wil ik ook geen ipod meer, maar geef eens een degelijk alternatief? :s

Toch graag 8Giga en handig gebruik (en bestaan er die ook met itunes werken?)

heb zelf creative zen microphoto 8gb

schoon, klein, handige toetskes, goeie klank, kost nieuw (met stroomadapter apart derbij gekocht) 210€

en als u batterij kapot is doet ge het klepke open zoals bij ne gsm en steekte een nieuwe :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan