Archief - iPod service -> batterij vervanging

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HTrance

Legacy Member
Hey, heeft er iemand al ervaring met de batterij vervanging van een iPod? Ik weet dat dit adhv third party oplossingen mogelijk zijn maar dit zoek ik niet echt.
Ik wil weten hoe dit hele procédé in z'n werk gaat. Waar moet je je iPod binnen steken om de batterij te laten vervangen? En ik heb gehoord dat men eigenlijk een nieuwe iPod opstuurt ipv de batterij werkelijk te vervangen. Is dit correct?

Alvast bedankt

btw garantie is al verstreken (moest iemand dit ter sprake brengen)

mobman

Legacy Member
ik houd deze tread in mijn favo's

Mijn batterij heeft het ook begeven, net bijna garantie natuurlijk :(

SweetEmmaRose

Legacy Member
ga naar de winkel waar je die hebt gekocht om dat te vrage, of kijk op de site van apple?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
men vriendin hare ipod batterij is ook helemaal naar de klote en ik dacht gehoord te hebben van haar dat die dus terug naar de us gaan voor een nieuwe batterij erin te steken

een niet zo'n goedkoop zaakje was da (prijs weetek wle ni meer just hoor)

HTrance

Legacy Member
Hmm 69euro valt dan feitelijk nog wel mee als je weet dat 'n nieuw meteen 300euro kost en indien het gerucht dat men eigenlijk een nieuwe iPod geeft waar is...
Afin, in de voorwaarden staat dat ze iPods kunnen weigeren indien ze beschadigd zijn door een ongeval, verkeerd gebruik etc én je moet dan toch nog diagnose en reiskosten betalen. En mijn iPod heeft een paar krassen dus als ze écht willen kunnen ze mij doen betalen en ik heb m'n kapotte iPod gewoon weer :ironic: .
Dus voor de duidelijkheid heb ik eerst een mailtje gestuurd naar de service dienst van Apple om te weten wat die "ongevallen" en "verkeerd gebruik" juist betekenen...

chosen1

Legacy Member
mijn zus haar scherm heeft het begeven (horizontale strepen over het scherm) en als zij haar ipod zou opsturen dan kost het al 12€ ofzo qua verzendingskosten

Killer Queen

Legacy Member
Nooit gevonden dat mijn iPod batterij zo super was :sop:
Maar betalen voor vervanging.. ehm 'k weet niet hoor.

Radiance

Legacy Member
TiZon zei:
Redeljk off-topic, maar bon..
sinds wanneer is de pond gelijk aan de USD en de canadeese dollar alsook de EUR ? :lol:
Sinds nooit, maar je kan prijzen niet enkel vergelijken adhv wisselkoersen, oa. door belastingen & kleine afzetmarkten is Europa een duurdere regio.

In het geval van elektronica zie je atm meestal dat de cijfersvan producten in dollar voor de US & euro voor Europa heel dicht bij elkaar liggen als gevolg daarvan.

Pitter

Legacy Member
bah Ipod, mijne is al voor de 2de keer kapot gegaan.
Eerste keer softwarecrash na een half jaar.
Nu 1,5 jaar verder dan ik hem gekocht heb is em weer kapot, volgens mij iets met de baterij. Ma voor 69 euro zou ik hem dus ni laten make :s.
Ik heb nood aan een gsm en een camera en nu ook een nieuwe mp3, dus dacht ik ineens ne gsm te kopen met die opties. Mja de prijskaart is ook navenhand dus zit ik nog in zware twijfel:)

moemi

Legacy Member
mijn batterij ging een half jaar terug heel vlug plat, en zogezegd kon je van ipod zelf geen nieuwe batterij kopen of laten vervangen. (voor ipod MINI dus)

Nu mijn broer heeft een batterij gekocht via ebay (niet echt van het merk ipod dus wss...) en wat handleidingen gezocht op internet en heeft deze zelf vervangen met een uitstekend resultaat :) gaat evengoed als het begin en gaat nu toch al terug een tijdje mee

Conqie

Legacy Member
redennen genoeg om geen ipod te kopen, liever minder betalen en de naam niet mee hebben :)

EternalSilence

Legacy Member
Pitter zei:
bah Ipod, mijne is al voor de 2de keer kapot gegaan.
Eerste keer softwarecrash na een half jaar.
Nu 1,5 jaar verder dan ik hem gekocht heb is em weer kapot, volgens mij iets met de baterij. Ma voor 69 euro zou ik hem dus ni laten make :s.
Ik heb nood aan een gsm en een camera en nu ook een nieuwe mp3, dus dacht ik ineens ne gsm te kopen met die opties. Mja de prijskaart is ook navenhand dus zit ik nog in zware twijfel:)

1 ding da gij dan moe kopen ::: Sony Ericson K800i
voor maar €300+ ..ik heb er in der tijd (grote vakantie) daar €500 mogen voor afdokken :wtf:

3.2 camera .. deftig materiaal man man
1gig geheugen optioneel (steek da maar eens vol me u favoriete liedjes)
en dan nog standaar 70mb geheugen
goeie interface
en ge update best de frimware ofzo, want den mijne crasht soms

Dieleman_F

Legacy Member
Batterij vervangen is eigenlijk ongelofelijk simpel (neem het van mij aan), probleem is dat je in België nergens batterij kan kopen (of ik heb het toch nergens gevonden).

Die site hierboven is een bekende inderdaad, maar hoe laat je naar België opsturen? (want mij batterij is het weer aan het begeven :p).

Oja, in een halfuurtje is het zeker gefikst.

Dieleman_F

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
redennen genoeg om geen ipod te kopen, liever minder betalen en de naam niet mee hebben :)

Mijn volgende wil ik ook geen ipod meer, maar geef eens een degelijk alternatief? :s

Toch graag 8Giga en handig gebruik (en bestaan er die ook met itunes werken?)

HTrance

Legacy Member
Maar aangezien ik dus al 'n iPod heb, ga 'k liever 70 euro afdokken ipv 'n nieuw alternatief te kopen.

De personen die me aanraden om die batterij te vervangen, hoe zit dit dan? Want dat iPodje ziet er echt mooi gesloten uit langs alle kanten en ik ben bang om iets verkeerd te doen dat het niet meer goed sluit. Of is mijn zorg ongegrond?

HTrance

Legacy Member
Ok, ik heb een antwoord gehad op mijn email waarin ik had gevraagd om de repair service terms and conditions te verduidelijken. Verwijst dien peet me nu naar de telefoondienst :/. 'k Zal dan nog eens moeite doen om een mail te maken. Djiez ik wou eens een gratis oplossing op m'n vraag krijgen, mag 'k nu nog gaan betalen ook... juj!

passero

Legacy Member
ge zijt van gent... ik zou zeggen, spring eens binnen in de apple winkel aan het justitiepaleis (niet ver van de fnac) en je hebt direct al je antwoorden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan