Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
een broek.Selderijstok zei:Over welk product (en) gaat het hier:ironic: .
Begin al met de bank gegevens te verzamelen, IBAN code en al die shit.
Atrox zei:IBAN/BIC staat gewoon op uw uitreksels, ergens vanonder dacht ik![]()
geen idee wat die is en,chosen1 zei:ge moet de IBAN en BIC van de andere partij kennen
Houd er rekening mee dat als je het pakje verzekerd laat versturen dat de waarde van de inhoud op de buitenkant staat. Dat maakt het voor de douane gemakkelijk want dan kunnen ze dat bedrag gebruiken om hun taksen te berekenen. Als je laat verzenden met lokale postdiensten (voorbeeld us postal service) is het gevaarlijk dat het pakje ergens vastgeraakt of verloren gaat (verzekeren dus). Als je voorbeeld via us postal service een pakje laat verzenden naar hier komt dat eerst hier bij taxipost terecht, dan naar dhl, dan naar worldpack
puke:
), dan terug naar taxipost die het boeltje aflevert. Als je gebruik maakt van fedex bijvoorbeeld die een heel goeie reputatie hebben mag je er toch wel zeker van zijn dat je pakje toekomt. De truck is dan om de waarde van het pakje heel wat lager te zetten. Moet je minder belastingen betalen. Ze kunnen altijd je pakje openmaken en kijken wat erin zit. als er een factuur of enige indicatie van waarde bijzit heb je het wel gescheten natuurlijk.
Dan kan je zelfs nog een (relatief kleine) boete er bovenop krijgen wegens ontduiken van belastingen.sanderpelgrims zei:stell dat ik inport tax moet betalen ? wordt er dan een factuur bijeleverd bij mij pakje ?
Een idee hoe zo een swift code er uit ziet ?chosen1 zei:ge zult bijna zeker tax moeten betalen en de prijs kunt ge berekenen door:
21% op de kostprijs + 5% importtax + 21% op die 5%
Man wat zevert gij nu. IBAN en BIC is niet hetzelfde. BIC is ISO9362 en ook beter bekend als SWIFT en dat is de info die ge gebruikt bij een Wired Transfer. IBAN is enkel voor de IBAN landen en dant hebt ge beide nodig.Roodkapje zei:Neenee, geen IBAN en BIC code. :naughty: Dat is voor IBAN landen, en dat zijn vooral europese landen. De VS en maleisie zijn daar niet bij dacht ik.
SlyR zei:Pff de douane, da's inderdaad een beetje sjans hebben maar ik snap ze toch niet altijd hoor.
Niet zo lang geleden hebben wij een gitaarversterker besteld uit Maleisië.
Er stond op gift en een lagere waarde (Ik denk een 150 dollar?), maar we hebben zelfs niets moeten betalen. Ze hebben wel de doos opengemaakt.
Dusja. Al nu en dan gerief geimporteerd, maar nog nooit douane moeten betalen, enkel de standaard 10 euro voor de post, soms.
russian zei:Tip: vraag de verkoper om er "repair" op te zetten, dan ontsnap je vaker de douanekosten.

Maleisië is idd een redelijk malafide land op bepaalde plaatsen. Je hebt echter altijd het bewijs van uw bank!chosen1 zei:geld overschrijven naat Maleisië is eigenlijk iets dat ik nooit zou vertrouwen!