Archief - Ik heb het te warm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Als ge koud hebt bij het zwemmen moet ge gewoon doorzwemmen ... :)
Als ge gewoon stilstaat in het water, koelt uw lichaam veel sneller af en gaat ge da ook sneller voelen dan tijdens het zwemmen.

^MystiQ

Legacy Member
Rivers zei:
Bij mij is het net andersom, ik heb het altijd koud..

Ik heb het ook meestal te koud dat terwijl mijn vriendin meestal lekker warm heeft. Ik kruip dan ook altijd dicht tegen haar aan ^^

Soms wel irritant dak zo ne kouden ben. :)

Xevven

Legacy Member
ik heb altijd warm en mijn vriendin klaagt daar niet over, zeker niet als ze koude voetjes heeft :D

jvc

Legacy Member
ik heb ook altijd te warm en zweethanden en ik moet zeggen dat het sinds ik powertraining doe alleen maar verergerd is.

passero

Legacy Member
Ik heb ook altijd te warm. Op het werk is het gemiddeld 22 a 23 graden en voor de meesten is da ideaal. VOor mij is da veeeel te warm. Als ik dan de venster openzet begint den helft te neuten da het koud is terwijl ik het net aangenaam krijg.

THuis voor het slapen moet het minder dan 19 graden zijn of ik lig boven mijn deken... is gewoon veel te warm. Mijn vriendin zegt ook altijd da ik een stoof ben als ik tegen haar kruip. Dat ze zo de warmte voelt...

Ik zweet ook vrij snel en het jeukt ook veel wat redelijk ambetant is.
Wat ik wel opmerk, is dat wanneer ik veel vettige dingen eet zoals frieten, pitta,... dat ik er meer last van heb dan anders

jvc

Legacy Member
je lichaam zal die vetten omzetten in energie/warmte, ik mag alles eten van vet maar nooit sla ik het op

metaphore

Legacy Member
passero zei:
Ik heb ook altijd te warm. Op het werk is het gemiddeld 22 a 23 graden en voor de meesten is da ideaal. VOor mij is da veeeel te warm. Als ik dan de venster openzet begint den helft te neuten da het koud is terwijl ik het net aangenaam krijg.

THuis voor het slapen moet het minder dan 19 graden zijn of ik lig boven mijn deken... is gewoon veel te warm. Mijn vriendin zegt ook altijd da ik een stoof ben als ik tegen haar kruip. Dat ze zo de warmte voelt...

Ik zweet ook vrij snel en het jeukt ook veel wat redelijk ambetant is.
Wat ik wel opmerk, is dat wanneer ik veel vettige dingen eet zoals frieten, pitta,... dat ik er meer last van heb dan anders

Idem :p
Bij mij moet het ook altijd fris zijn. Zeker als ik in men bed kruip.

Het enige waar ik snel last van heb is koud voeten :) Heel men lichaam stoomt behalve men voeten.

Kheb da ook wel dikwijls da ik het heel de tijd te warm heb en dan weer ineens te koud. Volgens mij ben ik gewoon niet echt gezond ^^

MetalG

Legacy Member
Bij ons thuis is het altijd +/- 19C°

ik werkte vorig jaar in den salvesen, en das daar altijd zo kou, en vanaf dan hed ik altijd warm buiten, maar super koude handen, en dan mocht ik ni aan haar buik komen enal :p

mijn ex lief had altijd zoveel kou dan :p en bij haar thuis was da altijd +/- 24C° en dan zat ik daar altijd in mn bloot bovenlijf of met lichte tshirt terwijl zij met een dekentje tv keek :p

Moloch

Legacy Member
lttuvix zei:
ik heb da ook, das gewoon hoe zenuwachtig ge zijt, das geen zweet van warmte ma ge zweet omdat ge onzeker zijt over wat ge doet en bang zijt om fouten te doen

same here, dan krijgek kippevel gevolgd door gloeiende warmte :)

spijtig genoeg bennek wel iemand met wintervoeten, dus als het 20° binnen is bevriezen mijn voeten zowa :/ (met thermokousen aan)

HomeR_J_Simpson

Legacy Member
Ik ben een koud iemand, maar als ik me amuseer met vrienden (of vriendinnen ;)) Heb ik het meestal wel warm. (wat wel van pas komt als een vriendin het koud heeft (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Ik voel mezelf altijd warm (vreemde zin) maar iedereen zegt dat ik als een dooie voel, zo koud als n dooie dus.. koude hande, koude voete, alleen mn bove arme vinde ze warm op een of ander manier :s (en niet mn oksels nee :P )

metaphore

Legacy Member
HomeR_J_Simpson zei:
Ik ben een koud iemand, maar als ik me amuseer met vrienden (of vriendinnen ;)) Heb ik het meestal wel warm. (wat wel van pas komt als een vriendin het koud heeft (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Ik voel mezelf altijd warm (vreemde zin) maar iedereen zegt dat ik als een dooie voel, zo koud als n dooie dus.. koude hande, koude voete, alleen mn bove arme vinde ze warm op een of ander manier :s (en niet mn oksels nee :P )

das wss omdat ge iets koudere handen dan de rest van u lichaam hebt. Dan voelt alles warm aan als ge der aan voelt, maar feitelijk is da juist maar iets warmer dan u koude handen ;)

Zyh

Legacy Member
Neemt ge toevallig medicatie voor iets?
Ik neem al een hele poos een geneesmiddel waarvan in de bijsluiter als bijwerking warmteuitstotingen of zoiets stond. Dus kheb er ook best last van (zit altijd in m'n Tshirt terwijl andere zitten te verkleumen en ben nu ook nie van de dikste :p), maar heb wel die reden.

HomeR_J_Simpson

Legacy Member
Zyh zei:
Neemt ge toevallig medicatie voor iets?
Ik neem al een hele poos een geneesmiddel waarvan in de bijsluiter als bijwerking warmteuitstotingen of zoiets stond. Dus kheb er ook best last van (zit altijd in m'n Tshirt terwijl andere zitten te verkleumen en ben nu ook nie van de dikste :p), maar heb wel die reden.

Nope, geen medicatie... geen idee hoe het komt ;)

Yo-Han

Legacy Member
euh wat is uw lichaamsgewicht en bmi?

ben je zwaarlijvig of slank? of tussenin?

yin yang, allemaal mooi en wel..m'n bedoelt dat er idd iets nie in balans is in uw lichaam..maar wat? voeding, teveel of te weinig vet?alcohol, drugs? loop je zenuwachtig?

mensen die bvb snel kou hebben = 1) gewoonte,ze zitten teveel bij de stoof in winter 2) slechte bloedsomloop 3)zwakke voeding 4) vermoeidheid ...

draai dat nu eens om..te warm?(niet door klimaat of overgewicht )
...gewoontes?...misschien ben jij idd overuitgerust,innerlijk zenuwachtig aangelegd ,en stressy(onderbewust) --> lijf geeft soms teveel gazze = to much yin (bij de Chinezen dan ) = warm hebben

ik denk dus dat het dus wel stress kan zijn die u veel doet zweten (vapeurkes in de volksmond) ... ben ook geen dokter hé..als het blijft duren en heel lastig word,zoek pro hulp .....maar eens uw eigen levensstijl analyseren kan soms tot een eenvoudig antwoord leiden als het om ongemakskwaaltjes gaat

HomeR_J_Simpson

Legacy Member
BMI: 20,02
Lichaamsgewicht 70Kg (lengte dus 1m87)
Geen drugs, niet teveel alcohol, niet al te slank maar zeker niet te dik.
Wat is mijn probleem?
Zal het aangebore zijn zekerst ;)

kiewitcity

Legacy Member
na ne bok of drie abnormaal warm en na de zesde is dit volledig over...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan