Archief - i-qbot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Vandaag voor den eersten keer de reclame gezien van de i-qbot. Tmoet gezegd zijn, m'n nieuwsgierigheid was geprikkeld.
Als wetenschapper in hart en nieren hemmek mij altijd geinteresseerd in robotica en domotica en nu brengt deagustini dit!

Een zware domper was wel om te moeten vast stellen dat als je het hele pakketje wil, je 800 euro zal mogen ophoesten (terwijl ie in nederland gemakkelijker 200 euro goedkoper is).

Zijn er mensen die hem zouden kopen? Of kent er iemand meer betaalbare alternatieven?

PureFun

Legacy Member
Google to the rescue http://www.i-qbot.nl/
Lijkt me vooral een duur speeltje als je dat magazine per nummer mag kopen en herinnert me aan soortgelijke edelstenen etc magazines. Enige wat interessant lijkt is de camera en bluetooth versturen van beelden als ik het goed begrijp. Toch geen 800euro waard imo.

Avenger 2.0

Legacy Member
Denk dat de LEGO MINDSTORMS NXT stukken interessanter is. Heel uitbreidbaar, veel sensoren, zelf eenvoudig grafisch te programmeren (labview) en tonnen informatie en een grote online community. En niet alleen voor kinderen (je kan dit ding zelfs lowlevel in C/C++ programmeren).
http://mindstorms.lego.com/Overview/

pieta

Legacy Member
ik heb ook een paar jaar geleden ook via zo een boekske ne robot in mekaar gestoken. ik heb da maar tot de helft gedaan, da was 8 euro elke keer, ge koopt da en op 2 min zat uw nieuw deel der al op...

Crashtestdummy

Legacy Member
ik zou graag een afstandsbediening hebben die van kilometers ver gaat met een camera derop die ook over dienen afstand beelden stuurt...

iemand een idee? :unsure:

koebeest

Legacy Member
Pieta, had je dan ook de Cybot? Ik had die ook... nu heb ik er wel spijt aan dat ik er zoveel geld aan gaf (gekocht to net na de afstandbediening).

ashraa

Legacy Member
als je toch zo wat wil in elkaar steken en (leren) solderen kunt ge altijd voor een appel en een ei gewoon een velleman projectje kopen
http://www.velleman.be/
zijn spotgoedkoop, zit handleiding en zo bij en ge kunt dan gewoon verderwerken tot het af is ipv elke week te wachten en wachten en wachten
je hebt er kit's van beginner tot expert, en wat ook tof is je kan evengoed bruikbaar materiaal maken, kijk tussen de kits op die site en je zal vast wel meerdere dingen vinden waarvan je zegt 'dat kan ik nu wel eens gebruiken'

edit: op de velleman site ga je naar 'kits' en dan pagina 8-9 daar heb je de dino-bots en dan de robo-kits voor al jullie robofanaten :p

SharkyXTS

Legacy Member
Zitten nog toffe dingen bij in die velleman lijst. Altijd al interesse gehad in robotica, als ik geld overheb misschien toch eens die Lego Mindstorms NXT kopen :).

EagleEye

Legacy Member
Die oude lego mindstorms kon je (mits wat 3rd party software) ook in C++ ofzo programmeren, zijn er al zo'n programmas beschikbaar voor diene NXT? (Java is ook al goed)
Want ik heb zo eens gekeken op die hun site, en programmeren in hun drag-en-drop interface zie ik niet zitten, ik ben geen kleuter :p Anders wil ik da machien wel overwegen ;)

Avenger 2.0

Legacy Member
EagleEye zei:
Die oude lego mindstorms kon je (mits wat 3rd party software) ook in C++ ofzo programmeren, zijn er al zo'n programmas beschikbaar voor diene NXT? (Java is ook al goed)
Want ik heb zo eens gekeken op die hun site, en programmeren in hun drag-en-drop interface zie ik niet zitten, ik ben geen kleuter :p Anders wil ik da machien wel overwegen ;)

Je kan die dingen ook in C/C++ (mss zelfs java) programmeren. Het grafisch programmeren gebeurt met Labview (google er maar eens op). De mogelijkheden hiervan zeker niet onderschatten. Deze grafische programmeertaal wordt wereldwijd in de industrie gebruikt.

Terhagen

Legacy Member
Het departement elektrotechniek van de KUL had deze zomer een project lopen waarin is nagegaan in welke mate zulke commercieel verkrijgbare robotica-kits geschikt zijn als onderzoeksplatform. Lego Mindstorms was één van de testobjecten.
Wie weet zitten we binnenkort tijdens de P&O-sessies met Lego te spelen...

Die i-qbot lijkt me niet zo'n interessante investering. Is dat bedrijf wel verplicht om bij tegenvallende verkoopcijfers de reeks af te maken? Als dat niet zo is, zit je hier met een hoop losse onderdelen of mag je gaan importeren. Volgens mij zijn er betere kanalen om met robotica te beginnen.

chosen1

Legacy Member
vandaag het eerste deel in de GB zien liggen en het is echt crap! kdenk niet dat ge er meer mee gaat leren dan dat ge leert met legoblokken stapelen!

alles ziet er ook héél goedkoop uit enz! en bij zo'n dingen hebt ge al vlug dat een onderdeel verbogen zit zodat al de rest niet meer mooi past enz!

doet me denken aan die RC car die ge ne tijd gelede kon maken! eerste 2 delen heb ik zien liggen in de winkel en nadien niets meer! (in totaal waard ge dan ook 800€ kwijt uiteindelijk)

GhO$T

Legacy Member
Zowat iedereen die via zo'n magazine iets 'spaart' houdt er een slechte ervaring aan over, begin er gewoon niet aan. Het duurt belachelijk lang om de boel bijeen te krijgen en dan ga je waarschijnlijk nog ontgoocheld zijn over het resultaat ook. Das gewoon goedkope rommel die ze met woekerwinsten proberen te verpatsen.

bloodoo

Legacy Member
800 euro jeez
voor dat geld moeten er wel andere opties zijn hoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan