Archief - hulp met satelliet instellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hollow head

Legacy Member
Ik heb schotel geplaatst en toen ik hem wou proberen heb ik geen geluid of beeld.
Ik heb een Atlante 5400 IR 2 CI+ met de nieuwste firmwareupgrade.
Er zitten 2 lnb's op en staan uitgericht naar hotbird en astra.
De wterkte en kwaliteit van de signalen zijn alletwee zeer goed (tussen 80 en 85 voor sterkte en tussen 80 en 95 voor kwaliteit).
Als ik mijn ontvanger laat zoeken naar zenders vind hij er geen.
Ik heb al geprobeerd met de instellingen in te laden maar dan zegd hij geen videosignaal.
Ik heb ook al geprobeerd de lnb's appart aant te sluiten maar dit geeft nog altijd het zelfde probleem.
Wie kan mij hierbij helpen?

^MystiQ

Legacy Member
Hebde al eens geprobeerd uw schotelantenne's een beetje te verdraaien en eens te kijken of ge gewoon een random signaal kunt ontvangen, draai ze desnoods eens alle richtingen uit en kijk of ge iets maar dan ook gelijk wa ontvangt.

Is alles correct aangesloten en heb je de boekjes wel eens gelezen ?

hollow head

Legacy Member
Ik heb een signaal van astra en hotbird.
De sterkte is tuseen de 80% en 90%
De kwaliteit is tussen 85% en 100% (98% was hoogste)
het probleem is dat ik hem dan laat zoeken naar zenders en er geen enkele wordt gevonden.

^MystiQ

Legacy Member
hollow head zei:
Ik heb een signaal van astra en hotbird.
De sterkte is tuseen de 80% en 90%
De kwaliteit is tussen 85% en 100% (98% was hoogste)
het probleem is dat ik hem dan laat zoeken naar zenders en er geen enkele wordt gevonden.

Sluit eens een andere ontvanger aan dan. Normaal moeten die dingen probleemloos werken. Ik heb ooit op school zo eens een oefening gedaan met een schotelantenne en nen ontvanger. En in gelijke welke richting ik die schotelantenne draaide ik kon zenders ontvangen.

hollow head

Legacy Member
Een andere ontvanger heb ik hier niet liggen.
Ik heb deze set van mijn opa gekregen en deze werkte perfect.
Toen heb ik hem bij mij geinstalleerd en de firmware geupgrade en ik ontvang geen zenders meer.
Ook met de orginele firmware lukt het niet.

^MystiQ

Legacy Member
hollow head zei:
Een andere ontvanger heb ik hier niet liggen.
Ik heb deze set van mijn opa gekregen en deze werkte perfect.
Toen heb ik hem bij mij geinstalleerd en de firmware geupgrade en ik ontvang geen zenders meer.
Ook met de orginele firmware lukt het niet.

Dus je hebt eerst de firmware geupgrade en dan getest en dan geprobeerd te downgraden naar de originele firmware ? Of wat bedoel je precies ?

hollow head

Legacy Member
idd eerst de firmware geupgrade naar de nieuwste versie.
De ontvangst was goed maar hij kon geen zenders vinden.
Daarna de firmware gedowngrade naar de orginele versie en hier het zelfde probleem.
Dus bij de firmware kan het probleem volgens mij niet liggen.

^MystiQ

Legacy Member
hollow head zei:
idd eerst de firmware geupgrade naar de nieuwste versie.
De ontvangst was goed maar hij kon geen zenders vinden.
Daarna de firmware gedowngrade naar de orginele versie en hier het zelfde probleem.
Dus bij de firmware kan het probleem volgens mij niet liggen.

Maar ik weet niet of ge eigenlijk zomaar met firm ware's kunt 'spelen' alsek het zo mag zeggen. Downgraden naar een lagere versie gaat meestal niet zonder problemen. Nu ik zou toch nog eens kijken of alles goed aangesloten is en of je iedere stap in het boekje goed volgt.

hollow head

Legacy Member
Alle verbindingen heb ik meerdere malen gecontroleerd.
Ik heb stap voor stap gevolgd wat er in de handleiding staat.
Moest het een probleem met de hardware zijn zou ik toch zo geen sterke ontvangst hebben of niet?

^MystiQ

Legacy Member
hollow head zei:
Alle verbindingen heb ik meerdere malen gecontroleerd.
Ik heb stap voor stap gevolgd wat er in de handleiding staat.
Moest het een probleem met de hardware zijn zou ik toch zo geen sterke ontvangst hebben of niet?

Uw hardware bestaat uit meer dan alleen het meten van de signaalsterkte. Uw verbinding met de satteliet mag er dan mss wel zijn, het feit dat uw ontvanger geen zenders kan detecteren doet mij toch vermoeden dat je met een hardware probleem zit.

Azgard

Legacy Member
Staan uw LNB's goed ingesteld?

Bijv: LNB A = Astra / LNB B = Hotbird

Als die niet ingesteld staan, of omgekeerd staan vinde ook geen zenders.

hollow head

Legacy Member
ze omwissel zorgt er juist voor dat de kwaliteit sterk daalt bij de 2 dus deze zijn goed ingesteld.
Ze staan ook alletwee op universeel.

amdr

Legacy Member
Ge hebt gewoon u firmware naar de klote gedaan door em te zitte downgraden ;)

^MystiQ

Legacy Member
amdr zei:
Ge hebt gewoon u firmware naar de klote gedaan em te zitte downgraden ;)

Dit is ook wat ik dacht, zitten knoeien met firmware's en dergelijke is eigenlijk nooit goed voor iets. En zeker niet als ge begint te downgraden.

Das gelijk met nen PSP. Den helft zit ook te knoeien met firmware en zit te downgraden en het gevolg is dat den helft van de PSP bricked. En da is hetzelfde met ieder ander toestel. Een toestel zal altijd gemaakt zijn om te upgraden en niet om te downgraden.

^MystiQ

Legacy Member
Volgens mij heeft hij het zelfs niet getest met de originele firmware en heeft hij eerst de firmware geupgrade en vastgesteld dat het niet werkt en dan proberen te downgraden en het werkt nog niet. Ofwel heb ik het verkeerd verstaan ..

hollow head

Legacy Member
Het downloaden, van een kanalenlijst heb ik ook al geprobeerd.
Ik krijg altijd de melding gaan videosignaal.

Toen hij bij mij opa stond heb was alles in orde met de oude firmware.
Daarna heb ik hem bij mij geinstalleerd en direkt de firmware geupgrade anders moest ik alles weer herinstellen.

^MystiQ

Legacy Member
hollow head zei:
Het downloaden, van een kanalenlijst heb ik ook al geprobeerd.
Ik krijg altijd de melding gaan videosignaal.

Toen hij bij mij opa stond heb was alles in orde met de oude firmware.
Daarna heb ik hem bij mij geinstalleerd en direkt de firmware geupgrade anders moest ik alles weer herinstellen.

Dus het is toch wel degelijk verkeerd gelopen met het firmware gedoe :)

hollow head

Legacy Member
De firmware die ik er op gezet heb werkte goed en ik heb ook geen problemen gehad met het uploaden en instalatie van de firmware.
Hij loopt niet vast en verwerkt zelfs sneller de gegevens als met de oude firmware.
Volgens mij zit het probleem bij de instellingen zelf maar ik kan nergens vinden wat het kan zijn.
Weet hier niemand een service manual zijn voor deze decoder?
Mss dat ik hiermee al iet verder geraak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan