Archief - hoe zit het nu eigenlijk met een algemeen rookverbod?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

downset818

Legacy Member
dit is geen betoog voor of tegen, ik heb het gewoon onlangs met een paar vrienden erover gehad en niemand wist hoe het precies stond. wordt roken op café vanaf 2007 nu verboden? google levert mij wel flarden van een paar maand geleden en hier en daar een flamewar op, maar geen duidelijkheid. kan iemand een link naar een duidelijke bron geven?

Stancke

Legacy Member
Euh,in de HEMA is het al verboden om te roken,ben er gisteren op gestoten dus ik denk dat het al ingevoerd is?

downset818

Legacy Member
OK, ik zal de vraag herformuleren. Er is inderdaad al een soort verbod, daarvan ben ik zeker, maar tot waar zal dat gaan in 2007? Ik zou serieus opkijken moest roken op café nu al verboden zijn, bijvoorbeeld.

fordjah

Legacy Member
Heb van sommige mensen al gehoord dat ze het gaan verbieden in cafes en discotheken ook :wtf:
Zal hopelijk bs zijn zeker :unsure:

Dj Aero

Legacy Member
ik dacht dat dat pas in januari ingaat (in restaurants althans)

mobman

Legacy Member
fordjah zei:
Heb van sommige mensen al gehoord dat ze het gaan verbieden in cafes en discotheken ook :wtf:
Zal hopelijk bs zijn zeker :unsure:


ik zou er alleszins geen traantje om laten...

MaDDie

Legacy Member
jeugdhuizen is het al dacht ik.
Tenzij je sterke drank verkoopt in het jeugdhuis, dan mag je er roken.
Lang leve sterke drank :p

ComputerVISTA

Legacy Member
fordjah zei:
Heb van sommige mensen al gehoord dat ze het gaan verbieden in cafes en discotheken ook :wtf:
Zal hopelijk bs zijn zeker :unsure:

Hier in het JH is het al van dat, is er dan een fuif en moeten de niet rokers passeren tussen tientallen wel rokers die in de zaal niet meer mogen roken, die oplossing is dus een pak gezonder :D

downset818

Legacy Member
fordjah zei:
Heb van sommige mensen al gehoord dat ze het gaan verbieden in cafes en discotheken ook :wtf:

dat is het probleem, ge "hoort" zo'n zaken. ik zou ze liever eens lezen.

en ach, misschien zult ge ooit wel eens dankbaar zijn als het er komt. op lange termijn, welteverstaan.

Godzilla*Akira

Legacy Member
ik dacht dat het van kracht is vanaf 1 januari in cafés enzo. (alsk mij niet vergis)

Project Zero

Legacy Member
MaDDie zei:
jeugdhuizen is het al dacht ik.
Tenzij je sterke drank verkoopt in het jeugdhuis, dan mag je er roken.
Lang leve sterke drank :p

Hm ja maar daar wringt het schoentje net ;)
Als het jeugdhuis over een sterke drankvergunning beschikt mag er gerookt worden. MAAR een jeugdhuis met sterke drankvergunning krijgt geen subsidies meer van de gemeente, dus wordt het eigenlijk een gewoon café..

Nu soit, in een jeugdhuis hier in de buurt hebben ze naar't schijnt al een gaatje in de wet gevonden zodat er wel gerookt mag worden en ze hun subsidies toch kunnen behouden :p

Bij ons in het jeugdhuis werd er de eerste week streng op gewezen, de tweede week minder, de derde week hing er een bordje: "Roken op eigen verantwoordelijkheid" dusja :p

hatetn

Legacy Member
MaDDie zei:
jeugdhuizen is het al dacht ik.
Tenzij je sterke drank verkoopt in het jeugdhuis, dan mag je er roken.
Lang leve sterke drank :p



jeugdhuizen mogen normaal geen sterke drank verkopen omda het verboden is voor -18 jarigen en in een jeugdhuis komen jawel veel -18 jarigen

Hail Priest!

Legacy Member
hatetn zei:
jeugdhuizen mogen normaal geen sterke drank verkopen omda het verboden is voor -18 jarigen en in een jeugdhuis komen jawel veel -18 jarigen

Sterke drank mag wel in jh (mits vergunning). Ze mogen het alleen niet schenken aan -18 jarigen ...

Inspector Monkfish

Legacy Member
Zouden onze glorieuze leiders zelf beseffen hoe het in elkaar zit? Dit is één van de slechtst gemaakte wetten ooit. Men had simpelweg een algemeen éénduidig verbod moeten invoeren zonder al die belachelijke uitzonderingen. Nu weet niemand nopg hoe het in elkaar zit.

Maar wacht ......... een maand voor de invoering komt er een informatiecampagne, dames en heren. :ironic:

KIA_Killer

Legacy Member
Bij ons in de kantine van de voetbal hangt een grote affiche,
dat vanaf 1 januari 2007 een algemeen rookverbod is,
is wel redelijk deftige kantine ook (ploeg uit 4de nationale, ter info),
dusja ik weet niet of dat relevant is voor u,
maar ik zal eens rondkijken in de buurt in de cafe's,
jhzen en andere cafetaria en als ik er aan denk laat ik uw eten hoe het staat hier :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Hail Priest! zei:
Sterke drank mag wel in jh (mits vergunning). Ze mogen het alleen niet schenken aan -18 jarigen ...

Ja, en daar houden ze hun ongetwijfeld aan ^^

Crashtestdummy

Legacy Member
roken gaat een totaalverbod worden op openbare plaatsen aangezien ze de assenbakken ook al gaan verbieden...

sjans dat de cafes waar ik naartoe ga zich daar geen ballen van aantrekken :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Dude87 zei:
roken gaat een totaalverbod worden op openbare plaatsen aangezien ze de assenbakken ook al gaan verbieden...

sjans dat de cafes waar ik naartoe ga zich daar geen ballen van aantrekken :p

Tot ze gepakt worden met waarschijnlijk een vrij pikante boete.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan