Archief - Hoe kamer afkoelen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

viewer

Legacy Member
reteiP zei:
Een airco voor een kleine ruimte als een kot is echt wel overdreven.
Tenslotte zit ge in de warmste maanden totaal niet op kot.
En een airco kost nog altijd redelijk veel.

Ik weet niet wanneer gij op kot zit, maar ik heb de maanden juni en augustus quasi volledig op kot doorgebracht.


ontopic: wees liever slim en ga aan de schaduwkant van het gebouw liggen :unsure:

En gordijnen helpen echt bekans niks tegen de warmte imo, ik zou gewoon proberen "de warmte buiten te houden" en zo'n blazerke instaleren.

russian

Legacy Member
Om een theekransje te houden, Emma en Wouter, kan je ook een kamertje in het Gentse ofzo huren hoor :p.

hatetn

Legacy Member
nu hopelijk voor u staat er niet teveel op u kamer die warmte opwekt want dan moogde nog alles toedoen da ge wilt de warmte gaat niet meer buitenraken
beste is ergens ne ventilator op u zetten en s'avonds alles openzetten

SweetEmmaRose

Legacy Member
Sorry, we zijn ook al eeuwen aant pm-en ze, dus de theekrans is al lang bezig :)
En rude much? :scream:

wouter_dc

Legacy Member
Sorry :( :hug:

Klopt wel wat Hate Tettn zegt.. Kmerk dat genoeg in de zomer: Alles dicht, dan is het hier 's morgens nog fris. Dan komt er een pc op en mijn licht want in de donkere kan ik niet werken. En dan tegen de avond is het hier 27° en da gaat niet meer weg... Ook al staat er een ventilator op de hele dag :(

Moloch

Legacy Member
koopt u nen plafond-ventilator, heb hier al gewone vent's gehad, airco, zo van die "moderne" vent's, en die voor aan de plafond zijn toch de enige waarvan dattek content ben

ge moet wel iets van eletriek weten voor aan te sluiten, of laten doen

Bontus

Legacy Member
viewer zei:
Ik weet niet wanneer gij op kot zit, maar ik heb de maanden juni en augustus quasi volledig op kot doorgebracht.

...

Ik van eind september tot eind mei :unsure:

^MystiQ

Legacy Member
viewer zei:
Ik weet niet wanneer gij op kot zit, maar ik heb de maanden juni en augustus quasi volledig op kot doorgebracht.

Da komt omda gij dan ook herexamens hebt :p

LSDsmurf

Legacy Member
Een ventilator kan een beetje helpen. Dat gaat je kamer niet afkoelen maar dat windje zal het misschien wat draaglijker maken.

Als je echt wilt afkoelen zul je een airco nodig hebben.. Maar dat is natuurlijk een pak duurder en ik denk niet dat je kotbaas graag zal hebben dat je gaten in de muur begint te boren :p .

Pippoken

Legacy Member
Airco all the way :bow: :bow: .

Vergeet niet dat het vorig jaar in April (eind april als ik mij niet vergis) echt snikheet was (en dus volop in het academiejaar).

Voor 250€ heb je al een klein modelletje... Zowieso een investering... (en beter dan waaiers aangezien deze de lucht verplaatsen, niet afkoelen....)

SIO

Legacy Member
hang een doek/zonnescherm/handdoek/whatever aan de buitenkant van uw raam ipv aan de binnenkant, heeft veel meer effect

GeTa

Legacy Member
Een klakske kopen en die een minuutje in de vriezer leggen :D.
Dat doet wonderen als het superheet is.

Pilatus

Legacy Member
reteiP zei:
Een airco voor een kleine ruimte als een kot is echt wel overdreven.
Tenslotte zit ge in de warmste maanden totaal niet op kot.
En een airco kost nog altijd redelijk veel.

niet echt, ik heb een vrij kleine kamer bij mij thuis en ik zit ook aan de zonnekant van het huis, het is hier dan ook altijd snikheet in de zomer, echt niet leefbaar, nu hangt er airco in mijn kamer en kmoet zeggen ik zou nietmeer zonder kunnen

SilentSpring

Legacy Member
Mijn kamer zit aan de achterkant van't huis, dus vanaf de middag begint de zon hier binnen te komen tot ze ondergaat.
Kan hier dan ook snikheet worden.

Mijn oplossing die toch nog redelijk werkt:
overdag het rolluik dichtlaten ofwel in spleetjes (als je op uw kamer zit en nog ietwat licht wil hebben). Ook zit m'n jaloezie altijd in (een hor in't schoon nederlands). Dan 's avonds als't beetje afkoelt zo rond 20u rolluik helemaal optrekken en zo laten tot een uur of 12 's nachts als'k ga slapen.

Dan pas rolluik terug zakken zodat het donker is da'k kan slapen.

Gewoon dus in de dag de zon zoveel mogelijk buiten houden en dan 's avonds zoveel mogelijk vensters open zodat er een koel briesje binnen kan.

virtualdude

Legacy Member
Den Freddie zei:
Gewoon dus in de dag de zon zoveel mogelijk buiten houden en dan 's avonds zoveel mogelijk vensters open zodat er een koel briesje binnen kan.

zo hoort het inderdaad.

Vordesh

Legacy Member
nen kleine airco vo 50 m³ kost een 250€
is echt wel iets handig ze, en tkan dienen als verwarming ook alst te koud is :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan