Archief - Hoe kamer afkoelen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wafel

Legacy Member
Ik ben net ingetrokken in mijn nieuw kot en alles is er wel ok, maar er is iets dat mij dwars zit: ik zit aan de zonnekant van het gebouw op het vierde verdiep, en bijgevolg is het verschrikkelijk warm op mijn kamer. Wat is de beste remedie hiertegen ? Tijdens de blok zal dit moordend zijn, en nu is het ook al niet echt aangenaam tegen de middag.

Bestaat er zoiets als lamellen die warmte tegenhouden, of goedkope luchtkoelers ? Elke suggestie is welkom :).

wouter_dc

Legacy Member
Ventilators, + tocht creeëren, en geen zon doorlaten door u ramen als de zon erop staat

SweetEmmaRose

Legacy Member
waaier op een grote afstand.
Hatelijk als da recht naast u staat.
bij mij staat em 3m verder.

Wel raar want keb het hier wel fantastisch koud altijd :sop:

Wafel

Legacy Member
Zilverpapier is een beetje te drastisch vind ik, das goed voor tijdens de examens, maar ik wil niet gans het jaar mijn uitzicht kwijt. :) Ik scherm de zon al af met mijn gordijnen, maar het is vandaag toch wree warm geweest in mijn kamer. Niemand ervaring met een luchtkoeler of dergelijke ?

JeanPerrier

Legacy Member
deur + raam openzetten. en dan in de gang raam openzetten indien mogelijk zodat het trekt

EternalSilence

Legacy Member
een airo kopen?
zoveel kost dat niet, als je een beetje gewerkt hebt tijdens de vakantie, kan je een simpele deftige lostaande airco kopen

nuja, miss kun je dat geld beter gebruiken aan u eten ofzo :p

wouter_dc

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
waaier op een grote afstand.
Hatelijk als da recht naast u staat.
bij mij staat em 3m verder.

Wel raar want keb het hier wel fantastisch koud altijd :sop:

Da klopt wel ja, anders blaast da recht in u gezicht, en dan beginnen u ogen te pikken als die droog staan (als u waaier op zen hardst sta te blazen :p)

*psst* De Schelde brengt die koude lucht tot bij u he, ik had het dees week ook ijskoud :(

Bontus

Legacy Member
Een airco voor een kleine ruimte als een kot is echt wel overdreven.
Tenslotte zit ge in de warmste maanden totaal niet op kot.
En een airco kost nog altijd redelijk veel.

Gavin

Legacy Member
Wafel zei:
Zilverpapier is een beetje te drastisch vind ik, das goed voor tijdens de examens, maar ik wil niet gans het jaar mijn uitzicht kwijt. :) Ik scherm de zon al af met mijn gordijnen, maar het is vandaag toch wree warm geweest in mijn kamer. Niemand ervaring met een luchtkoeler of dergelijke ?
Zonnewerend stof kopen. Ik heb mij gordijntjes ervan gemaakt en het blijft toch merkelijk koeler dan met gewone gordijnen. Nadeel is wel dat het pikkedonker is (voor mij goed want dat was eerder de bedoeling) en vrij duur (ik geloof dat ik voor 300 op 140 cm €30 heb gedokt).
's Avonds zet ge dan even een ventilator op met de deur open en het zal wel gaan.

SweetEmmaRose

Legacy Member
wouter_dc zei:
Da klopt wel ja, anders blaast da recht in u gezicht, en dan beginnen u ogen te pikken als die droog staan (als u waaier op zen hardst sta te blazen :p)

*psst* De Schelde brengt die koude lucht tot bij u he, ik had het dees week ook ijskoud :(

Ja en dan kunde ni goe css-en e :D

De schelde is een hoer.
Maar ik denk gewoon da da komt door mijn verwarming die ni werkt :p

GeTa

Legacy Member
Spiegelglas ownt. Da weerkaatst alle zonnestralen en zo blijft het lekker koel.
Mssn is wel een soort van folie da het zelfde doet da ge op uw raam moet aanbrengen.

wouter_dc

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ja en dan kunde ni goe css-en e :D

De schelde is een hoer.
Maar ik denk gewoon da da komt door mijn verwarming die ni werkt :p

En me kou handen helemaal ni :p

Licargon

Legacy Member
Grote dikke gordijnen voor uw ramen hangen. Opt school int fysica lokaal hebben ze echt van die pokkezware dikke gordijnen hangen, komt ge daar binnen 's morgens, echt lekker koud terwijl et buiten 30 graden is ofzo :)

wouter_dc

Legacy Member
Speel een niveauke hoger, dan kunt ge niet winnen en dan begin je te zweten :cool: Dan heb je het pas lekker warm! Tegen die noobs kan ik zelfs winnen :(

SweetEmmaRose

Legacy Member
wouter_dc zei:
Speel een niveauke hoger, dan kunt ge niet winnen en dan begin je te zweten :cool: Dan heb je het pas lekker warm! Tegen die noobs kan ik zelfs winnen :(

Theyre not noobs! Theyre my friends! :cry: LEAVE THEM ALOOONE!!! They didn't do anything wrong!




:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan