Archief - hd laten vallen=> aansprakelijkheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El Jerros

Legacy Member
Hey,

Ik heb een externe hd van minder dan een week oud. Ik had de hd gisteren op mijn bureau liggen. Vanochtend toen ik opstond zag ik dat er een deuk inzat vanachter en de hd is stuk. Nu ben ik er 100% zeker van dat de kuisvrouw ze heeft laten vallen aangezien zij de enige was die er aan is geweest om de bureau te kuisen. De hd lag ook op een andere plaats. Nu heb ik aan haar gevraagd of ze het heeft laten vallen maar ze ontkent alles.
Kan ik dit toch eventueel op haar familiale verzekering krijgen of bestaat er een andere manier om mijn hd te laten vergoeden?

alvast bedankt!

[B]Rocketeer

Legacy Member
Ik zou eerder zeggen: Gij zijt werkgever van haar. Gij dokt ervoor ;)

Als ge als werknemer op een bedrijf iets per ongeluk kapot doet betaald het bedrijf hiervoor (allé hun verzekering tegen schade enzo natuurlijk).
Stel da ge vb per ongeluk nen bak fruit laat vallen als arbeider van uw palet. Dan betaalde die bak fruit toch ook ni van uw loon??

Wie weet als ge geluk hebt, kunde het aangeven bij haar familiale verzekering (of interim bureau of whatever als het een uitzendkracht is). Als ze int zwart bij ulle werkt, kunde geen kloten doen :D
Want officiëel is ze bij u nooit geweest :p

Zo ver is mijn kennis wetteksten niet hoor

Stancke

Legacy Member
1 oplossing:

zelf kuisen gvd,dan weet ge perfect wat je doet:p




OT: Kunt ge niet veel aandoen volgens mij...

TheCrow7

Legacy Member
Het is simpelweg uw woord tegen het hare. M.a.w. een hopeloze zaak.

Bacon

Legacy Member
ontslagen lijkt me misschien best.. als ge zeker zijt en ze liegt vlakaf waarom ze dan nog houden?

Bubba

Legacy Member
El Jerros zei:
Hey,

Ik heb een externe hd van minder dan een week oud. Ik had de hd gisteren op mijn bureau liggen. Vanochtend toen ik opstond zag ik dat er een deuk inzat vanachter en de hd is stuk. Nu ben ik er 100% zeker van dat de kuisvrouw ze heeft laten vallen aangezien zij de enige was die er aan is geweest om de bureau te kuisen. De hd lag ook op een andere plaats. Nu heb ik aan haar gevraagd of ze het heeft laten vallen maar ze ontkent alles.
Kan ik dit toch eventueel op haar familiale verzekering krijgen of bestaat er een andere manier om mijn hd te laten vergoeden?

alvast bedankt!

Ga maar is langs de verzekering lol.

Gij: "Mn kuisvrouw heeft mn externe HD laten vallen"
Verzekering: "Ok. Hebt u daar bewijzen van?"
Gij: "Nee maar ze was de enige die erbij kon dus ..."
verzekering: "Doei"

Ge zultet zelf moeten betalen.

El Jerros

Legacy Member
mja ik vreesde wel al dat het op mijn kap zou komen. Verdoeme nog geen week oud... die zet ook geen stap meer in mijn computerkot.


allesinds merci voor de reacties

spray-bunny

Legacy Member
Je kan als werkgever de aansprakelijkheid afschuiven op de werknemer indien het gaat om een herhaalde, grove of opzettelijke fout. Lijkt me hier niet het geval.

killgore

Legacy Member
Tja, als het zo een kuisvrouw van een of ander organisatie is -> die eens bellen, ge kunt nooit weten dat het helpt (ons vorige kuisvrouw was bijna ontslagen na 1 telefoontje dat achteraf gezien zelfs om een stom misverstand bleek, zodus).

Hier hebben ze eens een beeldje van men schaakbord (vrij duur & tkwam uit tsjechië, dus kon nie effe naar winkel gaan om te laten vervangen) kapot gemaakt. Geen probleem, ze eeft da zelf komen zeggen en kheb et gewoon gelijmd.
Als ge zeker zijt dat het de kuisvrouw is, n/o ze, ma leugenachtige mensen -> ontslaan.

Vo hetzelfde geld steekt ze volgende week per ongeluk uw bureau in de fik en wast ook nie aar schuld :ironic:. Daarbij vind ik da ge mensen die bij u in huis komen moet kunnen vertrouwen, is al meer als reden genoeg om ze de laan uit te sturen.

edit: wie zegt hier dat HIJ (of zijn ouders) de werkgever is? Als die kuisvrouw ingezet wordt door derden zijn zij niet werkgever toch?

spray-bunny

Legacy Member
killgore zei:
edit: wie zegt hier dat HIJ (of zijn ouders) de werkgever is? Als die kuisvrouw ingezet wordt door derden zijn zij niet werkgever toch?
Doet er toch niet toe... Dan gaat hij (of zijn ouders) gewoon naar de werkgever he...

killgore

Legacy Member
spray-bunny zei:
Doet er toch niet toe... Dan gaat hij (of zijn ouders) gewoon naar de werkgever he...
Mja, dat bedoel ik neit: de meesten gaan ervan uit dat het echt hun kuisvrouw is (lijkt me) en leiden daaruit af dat ze zelf mogen opdraaien. Dat geldt dus niet als de werkgever een derde is, want dan mag die (nu ja, als er bewijs of zo is) ervoor opdraaien.

Denk ik toch, kben niet echt gespecialiseerd in dit soort zaken, gij wel (of toch meer) blijkbaar, dus verbeter waar nodig ;).

Feignasse

Legacy Member
spray-bunny zei:
Je kan als werkgever de aansprakelijkheid afschuiven op de werknemer indien het gaat om een herhaalde, grove of opzettelijke fout. Lijkt me hier niet het geval.

Is dat dan in de veronderstelling dat er een arbeidscontract is?
Zou het ook niet kunnen gaan om aanneming van werk en gelden dan geen andere regels ivm aansprakelijkheid? :unsure:

Nuja, maakt allemaal weinig uit aangezien er zo goed als geen bewijs voorhanden is.

Sephiroth

Legacy Member
als ge u een kuisvrouw kunt permitteren zulde u wel ne nieuwe hdd kunnen permitteren zeker...

Amaryllis

Legacy Member
Tja, ongelukken gebeuren nu eenmaal. En betaal je zelf de kuisvrouw of is het de kuisvrouw van je ouders die dan ook jouw kamer schoonmaakt?
Zoals gezegd zelf je kamer schoonmaken dan en doe je kamer op slot.
En natuurlijk als ze het zelf komt zeggen (zoals met dat schaakbord beeldje) het is jammer dat dat gebeurd maar je kan het iemand niet kwalijk nemen.
Zo lang ze maar eerlijk zijn.

ng

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
ga daar gewoon mee terug naar de winkel en zeg dat het zo was.

Hij kan een andere vragen, maar het zou vrij dom zijn om te zeggen dat het zo was.
Da gaan die ni geloven, volgens mij toch. Zeker omdat hij ze al bijna een week had.
Als die zo was toen hij ze kocht, dan gaat hij toch geen week wachten om er mee terug te gaan.

Conqie

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Hij kan een andere vragen, maar het zou vrij dom zijn om te zeggen dat het zo was.
Da gaan die ni geloven, volgens mij toch. Zeker omdat hij ze al bijna een week had.
Als die zo was toen hij ze kocht, dan gaat hij toch geen week wachten om er mee terug te gaan.
Komaan, geef daar gewoon een ganze draai aan é
zeg dat je van ver moet komen, en dat je ouders gescheiden zijn en daarom ect ect ect ect...
zo'n hoop zever, they'll get the point ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan