Archief - Goocheltruk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

balbe

Legacy Member
Silvester zei:
Weet jij de verklaring dan? :o

ja, maar da's nu ook een hobby. Ga je je er beter door voelen door het te weten? die mensen hun job is nu eenmaal mensen entertainen en als ze alles weten is de pret ervan eh

Conqie

Legacy Member
wat gebeurt er eigelijk als er morgen een goochelaar al zen informatie prijs geeft, en daarmee 50% van de goocheltruks kapot maakt?

killgore

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
wat gebeurt er eigelijk als er morgen een goochelaar al zen informatie prijs geeft, en daarmee 50% van de goocheltruks kapot maakt?

dan mag diene dik betale denk ek :p.

balbe

Legacy Member
mjah dat gebeurt en dat zet artiesten aan om nieuwe dingen uit te vinden.

Maar dat zou niet echt slim zijn van hem aangezien daar zeer veel geld in steekt.

Allee ja met tv kunde u da natuurlijk permitteren, die hebben massa's geld.

Maar je moet ook niet vergeten dat het hem allemaal om de presentatie gaat.
Sommige goochelshows zijn oersaai maar vol met innoverende techniek en sommigen zijn zo goed in het presenteren van iets waarvan iedereen het geheim weet maar dat het toch mooi blijft om te zien.

edit: ik ben moe, dus niet opletten op zinsbouw :p

Skoran

Legacy Member
Bij die magic hamburger staat ne comment:

"IT IS EASY IF YOU THINK ABOUT IT. Its just a rotating picture...and someone behind pulls out a burger when it flips round...and he covers it up with his hands."

Da lijkt mij ook meest voor de hand liggend :p

HavaLinka

Legacy Member
balbe zei:
ja, maar da's nu ook een hobby. Ga je je er beter door voelen door het te weten? die mensen hun job is nu eenmaal mensen entertainen en als ze alles weten is de pret ervan eh

Hoe kom je ooit in da milieu terecht? lijkt best cool :p

sneax

Legacy Member
na de munt en het pepervat te zien kan ik zeggen dat er een gat in de tafel is

een luikje, op een speciale manier gevormd, na lang research, zodat het onmogelijk te zien is

vanaf de googcheltruck van het niveau gelijk het zoutvaat begint te worden komen er altijd aangepaste props bijkijken die ingenieus zijn aangepast

de truck met de munt kan door 2 munten en vingervlugheid makkelijk gedaan worden in een normale tafel (zelfs ik of whoever hier op het forum)

EDIT: de hamburger? ofwel is heel de muur een prop en steekt effectief iemand die hamburger door een gat ofwel zijn de hamburgers van een speciale stof (zoals een spons) dat ge ze mega neig kunt samenduwen, het zal hem niet smaken maar een smile doet veel mensen hem geloven

het lijkt allemaal onnozel wat ik zeg, maar 'goochelen' gaat echt zo, van die crazy zotte dingen uitvinden waar niemand van gelooft dat ge effectief zo ver zou gaan om uw truck te doen lukken

nog is EDIT:
die aquarium zelfde als met die tafel, blijkbaar heeft hij iets gevonden om in glas onzichtbaar een luik te maken, een teleurstellende verklaring mss maar ik ben er zeker van dat dat het is ;)

het enige waar hij moeilijkheden zou mee hebben is om de randen ervan min of meer onzichtbaar te maken, aangezien het anders er zou uitzien als een 'barst' in glas

balbe

Legacy Member
HavaLinka zei:
Hoe kom je ooit in da milieu terecht? lijkt best cool :p

elke woensdag namiddag naar winkel in hartje van brussel en veel geld uitgeven en veel oefenen :p
kben wel al tijdje niet meer actief, op zoek naar iemand om mee shows te doen maar da's haast onvindbaar

edit: dacht trouwens niet dat er nog mensen dat cool vonden. ze zien liever reality op tv dan een paar echte artiesten aan het werk

Krueger

Legacy Member
En die ene kaart die hij het aquarium heeft geschoten? Ook met een luik? ...

balbe

Legacy Member
sneax zei:
na de munt en het pepervat te zien kan ik zeggen dat er een gat in de tafel is

een luikje, op een speciale manier gevormd, na lang research, zodat het onmogelijk te zien is

vanaf de googcheltruck van het niveau gelijk het zoutvaat begint te worden komen er altijd aangepaste props bijkijken die ingenieus zijn aangepast

de truck met de munt kan door 2 munten en vingervlugheid makkelijk gedaan worden in een normale tafel (zelfs ik of whoever hier op het forum)

EDIT: de hamburger? ofwel is heel de muur een prop en steekt effectief iemand die hamburger door een gat ofwel zijn de hamburgers van een speciale stof (zoals een spons) dat ge ze mega neig kunt samenduwen, het zal hem niet smaken maar een smile doet veel mensen hem geloven

het lijkt allemaal onnozel wat ik zeg, maar 'goochelen' gaat echt zo, van die crazy zotte dingen uitvinden waar niemand van gelooft dat ge effectief zo ver zou gaan om uw truck te doen lukken

nog is EDIT:
die aquarium zelfde als met die tafel, blijkbaar heeft hij iets gevonden om in glas onzichtbaar een luik te maken, een teleurstellende verklaring mss maar ik ben er zeker van dat dat het is ;)

het enige waar hij moeilijkheden zou mee hebben is om de randen ervan min of meer onzichtbaar te maken, aangezien het anders er zou uitzien als een 'barst' in glas


Dat luikje uitvinden en onzichtbaar maken is de kunst :p en natuurlijk alles in een mooie presentatie gieten

Naradia

Legacy Member
in die commentaar van da filmke waar diene ene die vrouw in 2 trekt staat erin dat de vrouw hem eeft aangeklaagd wegens het haar nooit meer in elkaar zetten

HavaLinka

Legacy Member
balbe zei:
elke woensdag namiddag naar winkel in hartje van brussel en veel geld uitgeven en veel oefenen :p
kben wel al tijdje niet meer actief, op zoek naar iemand om mee shows te doen maar da's haast onvindbaar

edit: dacht trouwens niet dat er nog mensen dat cool vonden. ze zien liever reality op tv dan een paar echte artiesten aan het werk

welke winkel, en kan iedereen gwoon goochelaar worden?

garfield007 zei:
in die commentaar van da filmke waar diene ene die vrouw in 2 trekt staat erin dat de vrouw hem eeft aangeklaagd wegens het haar nooit meer in elkaar zetten

da zal wel grappig bedoeld zijn denkek :p


EDIT: zou ik nog mogen toevoegen dat truc met een 'c' geschreven wordt?

Massis

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Mja, hij gebruikt die verwarring met zn valse tanden om ballon te vervangen met bal. Vraag me dan wel af waar hij die bal heeft vandaan gehaald :p Van achter zijn rug? Hij heeft zo precies bobbel op zn rug..

aangezien het nogal chaotisch gefilmd wordt kan die bal daar gwn op de grond liggen en het publiek gwn deel uitmaken van de act...

Conqie

Legacy Member
punkrockdude zei:
aangezien het nogal chaotisch gefilmd wordt kan die bal daar gwn op de grond liggen en het publiek gwn deel uitmaken van de act...

mja zo kan je alles verklaren, ik denk dat een respecterende goochelaar zo nooit werkt

Dirty_Col

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
mja zo kan je alles verklaren, ik denk dat een respecterende goochelaar zo nooit werkt

Kzie echt geen andere manier, die bowlingbal kan nooooooit in zn kleren gezeten hebben, hij ging effe uit beeld met die tanden daar en dan zal hij da wel verwisseld hebben. En er zijn veel goochelaars die zo werken met acteurs als publiek ze, die worden daar wel genoeg voor betaald...

sneax

Legacy Member
ivm de bowlingbal:
er ligt een roze bowlingbal gereed achter hem, geprepareerd met zo een dingske van nen ballon opgeplakt (naar beneden dan ofzo dagge het niet ziet)

niemand merkt de roze bowlingbal aangezien het een bowlingzaal is :p

als zijn tanden vallen bukt hij zich, in die verwarring laat hij de ballon afgaan, en neem tegelijk de geprepareerde bowlingbal die daar ligt en doet alsof dat nu de ballon is

de lege ballon steekt hij in zijn mond samen met de tanden
easy as pie, it's all in the presentation en natuurlijk vingervlugheid en PREPARATIE

de kaart door dat aquarium venster da weetek nu is ni ze, vooral omdat ze zo geplooid is ... ofwel is dat dubbelglas, het zou perfect kunnen dat er in het zwarte gedeelte onder het aquarium een 'machine' zit die een glas superpijlsnel doet omhooggaan nét naast het originele aquariumglas

het enige wat hij dan moet doen is die madam haart kaart ongemerkt in een gleuf steken in het zwarte gedeelte, op de juiste moment duwt dan iemand op een knop, de glasplaat schiet pijlsnel (té snel om te zien) omhoog en zijn kaarten die smijt hij maar zo wa tegen de ruit

het is waarschijnlijk niet zo, maar tis een plausibele uitleg, en ze zouden zeker zo ver gaan om een truuk te doen, maar ik denk wel dat hier een iets eenvoudigere oplossing is

pieta

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
mja zo kan je alles verklaren, ik denk dat een respecterende goochelaar zo nooit werkt

mmm, denkt ge maar ze...

ik heb zo een tidj lang filmjes gekeken van david blaine, en was een truc waar em in het park loopt bij een koppel gaat zitten, leeg bierblikske pakt, en da terug vult, deuken euruit, en lipke terug dicht...ik dacht how, nice truc...

totdat ik zag hoe de truc werkt, de truc op zich werkt wel voor een onbekend publiek, maar hoe hij het deed met dat koppel leek de truc veel geloofwaardiger...

aXl_

Legacy Member
garfield007 zei:
in die commentaar van da filmke waar diene ene die vrouw in 2 trekt staat erin dat de vrouw hem eeft aangeklaagd wegens het haar nooit meer in elkaar zetten

en in de meeste comments onder youtube filmpjes staat ook:

orry i had to...In 1876, a young girl named Jenn was walking down a river, an insane man killed her by stabbing her in the back, raping her, and then hanging her in his closet. While he hanged her he said Bukakke Bukkake.
Now that you have read this message, she will find you and her dead body will haunt your house for 5 years. Every night you go to sleep she will appear in your closet, hanging their with her glowing red eyes.
repost 3 times to be saved

:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan