Archief - Gescammed vanuit Nederland, kans op hulp van de flikken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xylo

Legacy Member
Beste,

onlangs zocht ik mezelf een iPod Nano 2Gb voor een zacht prijsje langs internet. Uiteindelijk vond ik iets langs marktplaats.nl, het was een iPod Nano 2Gb Zwart voor een prijs van €135. Ik contacteer ... en zo voort, waar het op neerkomt is dus dat ik het geld verzonden heb maar persoon neits meer van zich laat horen.

Nu wil ik naar de flikken stappen, maar gaan ze iets willen/kunnen doen. Ik heb alle gegevens van de "verkoper". Maar welk bewijs moet ik hebben? Ik heb een geprinte versie van de overschrijving en een waslijst aan emails die we naar elkaar verzonden hebben.

Nu rouw ik niet om mijn €135, maar gaat het mij om het principe dat die rotzak met zijn poten van mijn geld moet afblijven. Dit is al meer dan een maand geleden gebeurd dus trage Post is hier geen oorzaak van.

Naar flikken stappen en eisen voor een onderzoek of gewoon nooit meer zo dom zijn om met nederland te handelen, ook al heb ik er al goede ervaringen mee? (wss beiden)

dJeez

Legacy Member
Eerst al aangifte doen, dan op z'n minst de beheerders van de site op de hoogte brengen en tenslotte een bezoekje aan Nederland brengen :p.

Unkn0wn

Legacy Member
Via welke website was da?
Heb je de website goed gechecked voor je zomaar een aankoop deed?
Heb je gekeken of er ergens reviews stonden van die verkoper zodaje zeker was da het te betrouwen was.

Zo ja, dan was het wel een professionele scam
Zo nee, jah. (Natuurlijk is het nog steeds schandalig none the less)

In de winkel heb je ook al gouw ene voor 140 euro :p

Je kan da dachtek ook bij de Belgische politie aangeven, die hebben toch zo'n dienst voor E-crime? Die geven da dan wss door aan de Nederlandse collega's en die kunnen dan proberen die verkoper op te sporen.
(Je hebt het geld verstuurd naar een adres of overgeschreven met de bank?
Als het geen aparte bankrekening/ander adres was dan zou het niet te moeilijk zijn)

Xylo

Legacy Member
dJeez zei:
Eerst al aangifte doen, dan op z'n minst de beheerders van de site op de hoogte brengen en tenslotte een bezoekje aan Nederland brengen :p.

site weet er al van, ik mocht advertentienummer geven die ik niet meer had omdat die gewoonweg verwijderd is. En ik mocht alle info sturen zoals emails en shit, ze hebben het "genoteerd" :unsure:


Met een baseballbat naar daar gaan heb ik ook al gedacht maar dan zou ik eerst een bat mogen kopen en dan een treinticket betalen. En Hollandse flikken achter mij krijgen. => geen optie ;)

Xylo

Legacy Member
Xarius zei:
Via welke website was da?
Heb je de website goed gechecked voor je zomaar een aankoop deed?
Heb je gekeken of er ergens reviews stonden van die verkoper zodaje zeker was da het te betrouwen was.

Zo ja, dan was het wel een professionele scam
Zo nee, jah. (Natuurlijk is het nog steeds schandalig none the less)

In de winkel heb je ook al gouw ene voor 140 euro :p

Je kan da dachtek ook bij de Belgische politie aangeven, die hebben toch zo'n dienst voor E-crime? Die geven da dan wss door aan de Nederlandse collega's en die kunnen dan proberen die verkoper op te sporen.
(Je hebt het geld verstuurd naar een adres of overgeschreven met de bank?
Als het geen aparte bankrekening/ander adres was dan zou het niet te moeilijk zijn)


Het was Markplaats.nl, probleem met die site is dat niemand daar echt "reviews" achterlaat zoals bv. op Ebay. En jah, markplaats bestaat al eeuwen dus echt checken...

Ik heb een overschrijving gedaan via bank, dus zijn rekeningnummer klopt zowiso. Maar waaraan ik twijfel is zijn adres. Want in tegenstelling tot binnenlandse overschijvingen moet je gewoon een adres invullen in een kadertje zonder dat het gechecked wordt, als je binnenlands een fout postcode opgeeft of foute adress gegevens wordt je hierop gewezen (toch?).

Wat ik raar vind is dat die advertentie toch niet speciaal voor mij of voor een belg bedoeld is, ik kon evenwel een koper zijn die 2km van hem vandaan woont. Dus ik vermoed dat hij die iPod weldegelijk heeft.

Unkn0wn

Legacy Member
Wanneer heb je da geld overgeschreven?

Hoeveel dagen is het geleden?

En hie lang stond die advertentie er al?

(Mss is ie intussen op reis ofzo, er kunnen meerdere redenen zijn waarom hij nog niets laten weten heeft. En als er een telefoonnummer bij dien zen adres stond, eventueel es bellen.)

Xylo

Legacy Member
Xarius zei:
Wanneer heb je da geld overgeschreven?

Hoeveel dagen is het geleden?

En hie lang stond die advertentie er al?

(Mss is ie intussen op reis ofzo, er kunnen meerdere redenen zijn waarom hij nog niets laten weten heeft. En als er een telefoonnummer bij dien zen adres stond, eventueel es bellen.)


14de juni.

Advertentie was de 13de geplaatst en de 13de gecontacteerd. Later was het niet meer terug te vinden. Paar emails, leek me geen scammer (dus niets van: Please for the name of god send a pac to Nigeria for my long lost brother. Signed -Ms. Jackson :unsure: ). Heb gezegd dat ik volgende dag ging betalen en hij stuurde terug dat, als ik hem een bewijs zou doorsturen, hij ook diezelfde dag zou opsturen. Na overschrijving nog maar 1 email gehad, dat hij het gaat verzenden.

Mss ongeval op weg naar post? :applause:


Als er een telefoonnummer stond zou ik het al lang platgebeld hebben.

Unkn0wn

Legacy Member
Hij heeft al gemailed dat hij het ging verzenden?

Mja misschien doet de post er gewoon langer over.
Normaal duurt da dachtek toch wel minder dan een week, maar met die feestdagen en tis vakantie.
Tis tenslotte nog maar 7 dagen onderweg atm.

Dus het kan gewoon een enorme delay op zitten.

Ik heb zo eens 5 weken moeten wachten op een Trui da uit de VS kwam wanneer het ervoor maar 2 weken duurde. Toen was het wss wel de Douane ma who knows.

Wacht misschien best nog een paar dagen of contacteer de post of ze geen pakje hebben liggen, de Belgische post is nu ook ni perfect :P
Ma normaal zou hij het toch wel moeten gezegd hebben dat het ook verzonden was, dus de kans op scam is er nog altijd :/.

Pana

Legacy Member
Xarius zei:
Hij heeft al gemailed dat hij het ging verzenden?

Mja misschien doet de post er gewoon langer over.
Normaal duurt da dachtek toch wel minder dan een week, maar met die feestdagen en tis vakantie.
Tis tenslotte nog maar 7 dagen onderweg atm.

Dus het kan gewoon een enorme delay op zitten.

Ik heb zo eens 5 weken moeten wachten op een Trui da uit de VS kwam wanneer het ervoor maar 2 weken duurde. Toen was het wss wel de Douane ma who knows.

Wacht misschien best nog een paar dagen of contacteer de post of ze geen pakje hebben liggen, de Belgische post is nu ook ni perfect :P
Ma normaal zou hij het toch wel moeten gezegd hebben dat het ook verzonden was, dus de kans op scam is er nog altijd :/.

volgens mij is het al een maand en 7 dagen onderweg dan...

Xylo

Legacy Member
Ma ja bon, ik heb dan ook stuk of 5 mails verstuurd nadat het zogezegd verzonden is. Nooit antwoord. Een delay van 1maand en 1week is nu toch ook neit normaal. Maar vandaag ist feestdag dus is de post gesloten.

dJeez

Legacy Member
Niet met een baseballbat, gewoon eens aanbellen en de weg vragen en terloops vragen of hij/zij een iPod in de aanbieding heeft :p.

j/k uiteraard

GigaTexel

Legacy Member
Xylo zei:
als je binnenlands een fout postcode opgeeft of foute adress gegevens wordt je hierop gewezen (toch?).
absoluut niet
om over te schrijven heb je enkel een rekeningnummer nodig
je moet zelfs geen naam, laat staan adres invullen

Avilowca

Legacy Member
Best wel dom van je.

135€ betalen voor een tweedehands 2 gb nano als je een video 30gb kan krijgen voor 299€ ?

noreeeee

Legacy Member
Avilowca zei:
Best wel dom van je.

135€ betalen voor een tweedehands 2 gb nano als je een video 30gb kan krijgen voor 299€ ?


Ik heb de laatste tijd zo het gevoel dat de jeugd de waarde van het geld nietmeer kent.

Het kan zijn dat jij verwent bent maar, er zit nog altijd voor gewone mensen een groot verschil tussen 135€ en 299€.

Bart Religion

Legacy Member
mja; Als die gast zegt dat hij het weldegelijk verzonden heeft. Kan je niet bewijzen dat het niet zo is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan